  • 81. Data: 2020-09-14 16:05:05
    Temat: Re: Quiz UPSowy - ktoś zna odpowiedź?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Słuchawki (2000 om!) można było połączyć szeregowo... Ale takie
    > były już na przełomie lat 60/70 nie do kupienia.

    Nie były produkowane, ale były "w zasobach", więc miałem takie.

    Jednak najlepsze słuchawki wysokoomowe do takich celów można zrobić
    samemu. Duża cewka z rdzeniem z magnesu nawinięta cienkim drutem, nad
    tym cienka stalowa membrana dużej średnicy (kilkaniaście centymetrów
    będzie ok) i lejek podłączony do stetoskopu lekarskiego.

    --
    Jarek

  • 82. Data: 2020-09-14 20:26:21
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 10-09-2020 o 10:58, Marek pisze:

    > Dlaczego, do pracy jałowej (ładowanie aku) potrzebuje ułamek mocy jaką
    > dostarcza.

    Ponieważ UPS nie jest perpetum mobile.
    Ten ułamek mocy, którego brakuje na wejściu, UPS musi pobrać ze swojego
    wyjścia. Co spowoduje brak następnego ułamka mocy itd.

    yabba

  • 83. Data: 2020-09-14 20:36:38
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Online Fidela kr3000 wyświetla "inverter fail" i wyłącza napięcie
    > wyjściowe.

    Przy obu "polaryzacjach" połączenia L i N ? Bo to może być istotne.

    Podejrzewam, że problemem jest połączenie galwaniczne - gdyby
    odseparować wejście od wyjścia transformatorem to chyba nie ma prawa nie
    zadziałać.

    Chyba, że daje tak fatalnej jakości przebieg, że potem uznaje go na
    wejściu za bezużyteczny :)

  • 84. Data: 2020-09-14 22:25:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Sep 2020 20:26:21 +0200, yabba <...@...pl> wrote:
    > Ten ułamek mocy, którego brakuje na wejściu, UPS musi pobrać ze
    > swojego
    > wyjścia. Co spowoduje brak następnego ułamka mocy itd.

    Wpadasz w pułapkę paradoksu Zenona.

    --
    Marek

  • 85. Data: 2020-09-14 22:26:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 14 Sep 2020 20:36:38 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Chyba, że daje tak fatalnej jakości przebieg, że potem uznaje go na
    > wejściu za bezużyteczny :)

    Wtedy by go zignorował i nadal pracował bateryjnie.

    --
    Marek

  • 86. Data: 2020-09-15 06:48:54
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 10 września 2020 02:09:56 UTC-5 użytkownik heby napisał:

    > Zależy to od wielu czynników.

    > Był film na YT z testami róznych UPSów i m.in. robiono takie
    > eksperymenty. Jeden cyklicznie przełaczał się, jeden to jakoś wykrył i
    > wyświetlił błąd, pozostałych przypadków nie pamiętam. Ale, o ile
    > pamiętam, nie sfajczył się ani jeden, z tych kilku.
    >
    > W moim, domowym, taki eksperyment zrobił się sam, przez przypadek. Nic
    > się nie stało. Generował napięcie z baterii, nie widząc zasilania
    > sieciowego. Aczkolwiek to jest UPS niesinusoidalny i mógł bykryć kiepską
    > jakośc napięcia sieciowego, blokując przełączenie online.

    Masz racje co do ups-a. nie ma definicji co to jest ups online ktora by wyjasnila na
    twardo jak sie zachowa w takim przypadku.

    Marek to zwykly troll.

    Choc w sumie pytanie na rozmowe calkiem ok. Pozwala obu stronom szybko rozpoznac kto
    jest idiota.

  • 87. Data: 2020-09-15 12:17:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/09/2020 06:48, s...@g...com wrote:
    > Choc w sumie pytanie na rozmowe calkiem ok. Pozwala obu stronom szybko rozpoznac
    kto jest idiota.

    Nie znasz kryterium po drugiej stronie. Przykładowo częste pytanie na
    rozmowach rekrutujących *mnie*: jak działa smart_ptr? Mogę zrobić wykład
    na kilka h z tego. Czy wyjdę wtedy na idiotę w oczach rekrutera, który,
    co częste, sam nie wiedział? A moze na mondralę? Cieżka sprawa :/

  • 88. Data: 2020-09-15 16:48:19
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 15 września 2020 05:17:32 UTC-5 użytkownik heby napisał:

> [...]
    > na kilka h z tego. Czy wyjdę wtedy na idiotę w oczach rekrutera, który,
    > co częste, sam nie wiedział? A moze na mondralę? Cieżka sprawa :/

    Tak, ale jak napisalem wyzej, jesli ty wiesz ze dobrze wyjasniles a druga strona nie
    zaakceptowala to znaczy ze w pracy bedzie podobnie. A nie zawsze chce sie kogos
    "wychowywac" aby sie lepiej wspolpracowalo.

    To jest oczywiste z punktu widzenia pracodawcy ale dziala tak samo w druga strone
    jesli pracownik jest lepiej ogarniety od zespolu do ktorego dolacza.

    Tyle tylko chcialem powiedziec.

    Takie pytania sa ok, mam ich pare w standardowym zestawie:
    -czym sie rozni baud od bita na sekunde?
    -czy najpierw szyfrujemy plik czy kompresujemy?
    itp.
    To pierwsze juz w sumie malo pozyteczne dzis.

    I nie uznal bym watkotworce za trolla gdyby odpowiedz jakiej oczekuje to bylo
    opowiedzenie co nieco jak dziala ups online i jak moze sie zachowac a nie twarde
    stwierdzenie ze ma sie zachowac tak a nie inaczej...

  • 89. Data: 2020-09-16 00:17:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 15 Sep 2020 07:48:19 -0700 (PDT), s...@g...com wrote:
> [...]
    > zachowac a ni
    > e twarde stwierdzenie ze ma sie zachowac tak a nie inaczej...

    A kto Ci zabronił rozwinąć temat? Odpowiedzi miały rozgrzać
    dyskusję. Każdy mógł dopisać swoje jak zaproponowany zakres uznał za
    prowokację. Niektórzy nawet rzucili się do swoich urządzeń by samemu
    to przetestować.
    Najgorzej jak na rozmowę przyjdzie taki smutas bez poczucia humoru,
    któremu jak nie odpowiadają pytania to się obraża bo nie jest w
    stanie dopisać swoich.

    --
    Marek

  • 90. Data: 2020-09-16 00:58:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Sep 2020 00:17:35 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > któremu jak nie odpowiadają pytania to się obraża bo nie jest w

    Tfu, odpowiedzi a nie pytania rzecz jasna.

    --
    Marek