  • 101. Data: 2022-05-03 11:54:33
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 May 2022 11:01:26 +0200, J.F

    > Malo to to nie jest - jestes pewien, ze czysty ICE wiecej spali?

    Jestem pewien, bo w przeciwieństwie do ciebie sprawdziłem to empirycznie.

    > Skoro PHEV, to powinien jezdzic na naladowanej baterii.

    Jprd. Test porównawczy SPALANIA dla PHEV vs ICE robiłem na pustej baterii.
    Jak bateria jest pełna to oczywiste że spalanie wychodzi jeszcze mniej.

    > I nie wiem jak twoj pojazd, ale Cavallino pisal, ze silnik i tak sie
    > uruchamia, bo za zimno, bo za cieplo.

    Nowe wersje mają magiczny przycisk EV i można to zablokować. Do starych
    wersji jest BOX i też można uruchamianie zablokować. I uruchamia się tylko
    jeśli jest zimno, ale po rozgrzaniu kabiny ogrzewaniem postojowym silnik
    się nie uruchomi.

    > No ale z Zakopanego do Krakowa na litrze da sie dojechac - ciekawe jak
    > w drugą strone :-)

    Nadal dojedziesz taniej niż zwykłym ICE.

    > Komisja empiryczie sprawdzila? :-)

    Ciebie niestety do komisji by nie wzięli,
    bo manipulujesz notorycznie. :P

    > Jedno ma.
    > No widzisz.
    > To Toyota dolozyla dwa biegi.
    > Ciekawe po co - przeciez tak szybko to tylko w Niemczech wolno :-)

    Widzę że jest to kompletnie zbyteczne. Ekonomicznie nie ma to żadnych
    logicznych podstaw. Ani dokładanie przełożeń, ani zapierdalanie z taką
    prędkością. Bo co z tego że pojadę 10% szybciej jak spalę przy tym "zysku"
    30% więcej paliwa. Nijak się to nie kalkuluje.

    > Owszem, 140 na gps i jestem jednym z szybszych.
    > Ale notorycznie to tiry wyprzedzam - to czysta matematyka.

    A poza tymi tirami wszyscy wyprzedzają ciebie. Tak, tak. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 102. Data: 2022-05-03 11:56:56
    Temat: Re: Auta elektryczne - RoMan się schował
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 May 2022 19:30:08 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
    (...)>
    > J.

    Bardzo ciekawe.

    Widzę kolejno posty:

    Myjk / Adam / J.F

    A pomiędzy moim postem (czyli Adam) a J.F odpowiedział RoMan.
    Widać jego cytaty.

    Co się dzieje?

    Korzystam z news.chmurka.net, czytnik 40Tude, brak filtrów na RoMana.
    Na news-archive.icm.edu.pl post RoMana jest widoczny w drzewku.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 103. Data: 2022-05-03 12:02:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > silnik spalinowy.

    > Eee - chyba nie. to by dużą moc musieli przenosic elektrycznie.

    Odpisuję na niewidoczny (dla mnie) post RoMana:

    Czyli nie tylko Mitsubishi ma taki układ. Dzięki za info.

    Natomiast w Outlanderze praktycznie nie słychać, kiedy silnik spalinowy się
    włącza i nie czuć, kiedy się zasprzęgla do napędu, o ile jedzie się
    delikatnie.
    Na aktywnym tempomacie lub przy mocniejszym wciśnięciu gazu słychać, jak
    silnik spalinowy pracuje.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 104. Data: 2022-05-03 12:29:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 03.05.2022 o 11:41, Myjk pisze:
    (...)

    Można by pogadać, ale jesteś zbyt arogancki więc mi się nie chce.

    --
    MN

  • 105. Data: 2022-05-03 12:39:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 May 2022 12:29:28 +0200, Marcin N

    > Można by pogadać, ale jesteś zbyt arogancki więc mi się nie chce.

    Jeśli jestem równie arogancki co wy tutaj w udani
    używaniu "argumentów" w dyskusji, to jesteśmy kwita.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 106. Data: 2022-05-03 12:44:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 May 2022 12:02:24 +0200, Adam

> [...]
    > delikatnie.
    > Na aktywnym tempomacie lub przy mocniejszym wciśnięciu gazu słychać, jak

    U mnie słychać i czuć, bo się poduszka ICE zerwała. Po niedawnym zerwaniu
    poduszki silnika (którą sam chyba zerwałem dusząc gaz przed puszczeniem
    hamulca, czy wrzucaniem biegów przeciwnych zanim się zatrzymałem)
    elektrycznego, teraz mam do wyiany łapę silnika ICE, bo się, jak to
    określili w ASO, rozwulkanizowała. Koszt poduszki do silnika elektrycznego
    330 zł, do ICE 1000 zł. To jeszcze tak w kwestii obsługi EV vs ICE.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 107. Data: 2022-05-03 12:56:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 May 2022 11:54:33 +0200, Myjk wrote:
    > Tue, 3 May 2022 11:01:26 +0200, J.F

    > Jestem pewien, bo w przeciwieństwie do ciebie sprawdziłem to empirycznie.

    No coz, od dawna mam same diesle, to mi sie tylko wydaje, ze
    nowoczesna benzynka w trasie przy 120 nie powinna 8l spalic.

    > Jprd. Test porównawczy SPALANIA dla PHEV vs ICE robiłem na pustej baterii.
    > Jak bateria jest pełna to oczywiste że spalanie wychodzi jeszcze mniej.

    No ale po to kupujesz PHEV, zeby na pradzie z gniazdka jezdzic.
    Oczywiscie nie w trasie, bo nie starczy.

> [...]
    > jeśli jest zimno, ale po rozgrzaniu kabiny ogrzewaniem postojowym silnik

    A to ogrzewanie postojowe to silnikiem spalinowym, pradem z gniazdka,
    pradem z baterii ?

    > Nadal dojedziesz taniej niż zwykłym ICE.

    Teren lekko pagorkowaty, to moze hybryda sie sprawdzi.
    I droga zakorkowana, to tez sie powinna sprawdzic,
    chyba ze latem lub zimą :-)

> [...]
    > prędkością. Bo co z tego że pojadę 10% szybciej jak spalę przy tym "zysku"
    > 30% więcej paliwa. Nijak się to nie kalkuluje.

    Co kto lubi.
    Zadziwiajace, ale w moim dieslu jakos nie wychodzi 30% paliwa wiecej.

    W kazdym badz razie toyota dolozyla. A Toyocie wierze, ma w koncu
    doswiadczenie w hybrydach.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive

    In 2006 and 2007, a further development of the HSD drivetrain, under
    the Lexus Hybrid Drive name, was applied on the Lexus GS 450h / LS
    600h sedans.
    This system uses two clutches (or brakes) to switch the second motor's
    gear ratio to the wheels between a ratio of 3.9 and 1.9, for low and
    high speed driving regimes respectively.
    This decreases the power flowing from MG1 to MG2 (or vice versa)
    during higher speeds. The electrical path is only about 70% efficient,
    thus decreasing its power flow while increasing the overall
    performance of the transmission.

    To jak - przekladnia elektryczna dobra, czy 70% sprawnosci,
    czy toyota cos spierdolila?

  • 108. Data: 2022-05-03 13:06:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 May 2022 11:41:50 +0200, Myjk wrote:
    > Tue, 3 May 2022 10:44:41 +0200, J.F

    > Nawet nie będę próbować cię przekonywać że jest inaczej, bo pewnie reakcja
    > będzie taka sama jak z poziomem hałasu, zaprzesz się i wyprzesz fakty. Ale
    > termometry nie kłamią, czarna tapicerka, a szczególnie skóra, grzeje się do
    > 60sC w pełnym słońcu i zamknietym pojeździe, i twoje zakłamywanie
    > rzeczywistości tego nie zmieni.

    Powiem tak - mialem kilka gadzetow w samochodzie, ktore sie lekko
    nadtopily i powichrowały.
    A to chyba zwykly polistyren, ktory 70C powinien wytrzymac.

    > Ale masz tu, miszczu postrzegania rzeczywistości:
    > https://www.youtube.com/watch?v=DxqKoPYD_RY

    No i co my tu mamy - "ponad 60 st. C".
    A powietrze na zewnatrz 30.
    Wiec sam rozumiesz, ze mozna chlodzic samym wiatrakiem.

    > 2x cieplej niż przy wychłodzeniu postojowym kabiny. Ale wiadomo powszechnie
    > że twój poziom komfotu jest bardzo nisko posadowiony.

    Po prostu wiem, ze zapale silnik, zaraz zacznie dmuchac zimne
    powietrze, wiec liczy sie bardziej czy wnetrze ma "ponad 60" czy tylko
    "ponad 30".

    > Nie przeszkadza ci
    > hałas od zapierdalającego samochodu, nie przeszkadza ci hałas od silnika,
    > nie przeszkadza ci upał, nie przeszkadza ci chłod -- najważniejsze aby nie
    > wyszło że ICE to złom który do komfortowego używania się nie nadaje.

    Moj silniczek jest w srodku umiarkowanie glosny, grzeje dobrze, chodzi
    ... cos sie zepsulo i juz nie tak dobre, za to nie lubie stawac co
    godzina na ładowanie :-)

    J.

  • 109. Data: 2022-05-03 13:16:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 May 2022 11:33:32 +0200, Myjk wrote:
    > Tue, 3 May 2022 10:51:39 +0200, J.F

    > Ty jak zwykle jesteś oderwany od rzeczywistości. Poważnie myślisz że jesteś
    > sam na tym świecie i inni, w tym ja, nie zastali samochodów w takich
    > warunkach? Gówno daje otwarcie okien, gówno daje nawet jazda z otwartymi

    Okna/drzwi trzeba otworzyc przed wejsciem i przewietrzyc.

    > oknami, decha promieniuje żarem nawet po pół godzinie jazdy z włączoną
    > klimą, to samo z siedziskami na których się uwali tyłek. Pamiętam jak
    > jeździłem wisząc na kierownicy bo po plecach mi się pot lał od gorących
    > siedzeń.

    Kupiles se skorę, to cierp :-)

    Zadziwiajace, ale fotele malo grzeja. Widac małą pojemnosc cieplną
    maja. Deska promieniuje ... w szybe, bo u mnie mocno pozioma, a
    pionowa czesc z kolei slabo nasloneczniona byla.
    Natomiast cala reszta owszem - nagrzana mocno, i promieniuje wrednie
    przez dluzszy czas.

    > No tak, typowy argument z dupy. Jakbyś nie był ignorantem galopująym, to
    > byś wiedział że chłodzenie kabiny konsumuje 2-3x mniej energii niż jej
    > grzanie w zimie, więc spadek zasięgu jest znikomy.

    No jak - pol godziny musi chodzic i to na pelnych obrotach :-)

    I tu by sie wlasnie wentylacja postojowa bardzo przydala.
    Tzn w spaliniaku.

    J.

  • 110. Data: 2022-05-03 13:54:27
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W wtorek, 3.05.2022 o 13:16, J.F napisał:

    > I tu by sie wlasnie wentylacja postojowa bardzo przydala.
    > Tzn w spaliniaku.

    Zamontuj se webasto, gdzie jest możliwość włączania (pilotem/
    smartfonem/timerem) ogrzewania (w zimie), lub wentylacji (w lecie).

    --
    Collie