-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mail
From: Karolek <d...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Cenne rady kierowcy rajdowego z TVP INFO
Date: Sat, 04 Dec 2010 10:55:04 +0100
Organization: Multimedia Polska SA
Lines: 62
Message-ID: <idd39f$17j3$1@news.mm.pl>
References: <id2ff4$v55$1@news.onet.pl>
<7...@f...googlegroups.com>
<id2ke3$hsq$2@news.onet.pl> <id2ort$vh$1@news.onet.pl>
<id2pm2$22k$1@usenet.news.interia.pl> <id2tam$95d$1@inews.gazeta.pl>
<id2vaj$p2r$1@news.onet.pl> <id317q$nae$1@inews.gazeta.pl>
<id345a$ml$1@news.mm.pl> <id3638$cc5$1@inews.gazeta.pl>
<id36j2$199n$1@news.mm.pl> <id50u1$jo$1@inews.gazeta.pl>
<id5589$1fli$1@news.mm.pl> <4cf8a4ad$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>
<ida8u8$29kj$1@news.mm.pl> <4cf92fc8$0$22806$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-86-247.gdynia.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1291456623 40547 81.190.86.247 (4 Dec 2010 09:57:03 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 4 Dec 2010 09:57:03 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
Thunderbird/3.1.6
In-Reply-To: <4cf92fc8$0$22806$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2331133
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-03 18:58, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2010-12-03 09:13, Karolek pisze:
>
>> Ale jak masz korektor sily hamowania to i tak zawsze tyl slabie hamuje
>> niz przod, co oznacza tyle, ze jak ci zblokuje przednie kola i je
>> odblokujesz to tylne sa juz z cala pewnoscia odblokowane.
>
> Dlatego hamując samochodem z ABS należy naciskać pedał hamulca bardzo
> mocno - po to żeby wszystkie z kół system mógł trzymać na granicy
> przyczepności.
Czy ktos temu zaprzecza, ze piszesz oczywiste oczywistosci?
>
> W samochodzie bez ABS jest tak jak piszesz - optymalnie wykorzystać da
> się hamulce tylko tej osi która pierwsza się blokuje.
> Dlatego w samochodach sportowych rozdział siły hamowania przód:tył
> zmienia kierowca w zależności od nawierzchni i warunków.
>
Ale czemu nie dadza im ABSu, skoro taki dobry?
>> Jednak dalej to nie zmienia faktu, ze na sniegu, lodzie, lisciach itp.
>> ABS hamuje slabiej.
>
> Jakie miałeś różnice w odległościach i w jakich warunkach testowałeś ten
> ABS i co to był za samochód?
>
Widac nie czytales mojej plomiennej dyskusji z Arek (G).
Jest tam link do pewnej strony, na ktorej sa przytoczone wyniki testu.
Prosze, abys sie z nimi zapoznal.
> Bo to jest tzw. "tyż prawda", bo owszem - da się zmontować laboratoryjne
> warunki w którym będzie istniał taki kierowca który będzie potrafił
> zahamować bez ABS lepiej niż kierowca poprawnie używający ABS.
>
Tam mysle, ze poprawnie uzywali i wyniki moga Cie zaszokowac.
> Natomiast w rzeczywistych sytuacjach drogowych, nawet na takich
> nawierzchniach kierowca z ABS będzie miał przewagę. Może szybciej zacząć
> hamowanie z maksymalną siłą, a dzięki stabilności samochodu z ABS przez
> cały czas nie musi jej zmniejszać. I to już wystarczy żeby na drodze
> samochód z ABS mimo wszystko zatrzymał się szybciej.
>
Jak pisalem, ABS ma plusy i minusy.
> Jeszcze pytanie o to o jakim ABS mówisz. Bo to co było aktualne 20 lat
> temu, niekoniecznie jest aktualne nadal.
Ten stary, ktory mam w BMW jest o wiele lepszy niz ten co mam w Alfie
(BMW prawdopodobnie juz system 5.0, a w Alfie 5.7), przynajmniej pod
wzgledem odpornosci na usterki i przykrych skutkow zwiazanych z
ewentualna usterka.
Zreszta, powtorze po raz kolejny, ze nie twierdze, ze ABS jest z
zalozenia zly, tylko, ze wprowadza ograniczenia, ktore nie kazdemu
odpowiadaja.
--
Karolek
Następne wpisy z tego wątku
- 04.12.10 13:05 Marcin Stankiewicz
- 04.12.10 19:05 Karolek
- 04.12.10 19:17 J.F.
- 04.12.10 20:00 Tomasz Pyra
- 04.12.10 20:11 Tomasz Pyra
- 04.12.10 20:58 J.F.
- 04.12.10 21:44 Tomasz Pyra
- 04.12.10 21:54 J.F.
- 04.12.10 23:11 Tomasz Pyra
- 05.12.10 09:57 Karolek
- 05.12.10 10:13 Karolek
- 05.12.10 11:16 Tomasz Pyra
- 05.12.10 11:37 Karolek
- 05.12.10 16:29 Tomasz Pyra
- 05.12.10 16:48 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-22 Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- 2025-07-22 Thunderbird i dysk...
- 2025-07-22 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-07-22 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-07-22 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-07-22 Warszawa => Sales Assistant and Customer Development Specialist <=
- 2025-07-22 antyfaszystka
- 2025-07-22 W ogóle nie widać...
- 2025-07-22 I znowu inżynierowie i inżynierzy...
- 2025-07-21 Dokumenty zgromadzone przez Instytut Pamięci
- 2025-07-21 cashback
- 2025-07-21 Pomarańczowy rakietnyj on de telefon ;)
- 2025-07-21 Gdańsk => Kotlin Developer <=
- 2025-07-21 Warszawa => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-21 Gdańsk => Programista Kotlin <=