    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Ciekawe numery 2023
    Date: Mon, 15 May 2023 15:40:31 +0200
    <7w459nseyiu2.xhss9ttvofr7$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1lwdil2nve7y.12vx31nsbdv73$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <l7seafronc24.4xax6ekn8nwe$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <10nd53hkn0ipo$.ws2azowwnai5.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <p1eq3fxsnu0f$.19jqjs9u8zi2o$.dlg@40tude.net>
    <m...@i...localdomain>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1evbpqgwnawl2$.1arutqqspuxx6.dlg@40tude.net>

    Pan J.F napisał:

    > A dało sie inaczej? Bo to chyba tak z natury rzeczy było czarno-białe.
    > A dziś sie daje?

    Dziś daje się w jednym kwadraciku rastra rozdzielczości dać mniej lub
    więcej czerni.

    > I cos takiego pamietam - ale czy to było z drukarki, czy z programu?

    Z drukarki. Drukarka miała wbudowany postsript. Choć kosztował dużo,
    to marny był. Darmowy soft już wtedy radził sobie lepiej.

    > Przy czym gazety codzienne mialy zdjęcia z podobnym rastrem.

    Tak, akurat tu chodziło o gazetę codzienną. Jednak w przedkomputerowych
    czasach stosowano jednopunktowy raster (72 dpi). 30 dpi to regres
    i zejście poniżej akceptowalnego poziomu.

    > Wow. Ale to do obrazków, czy do szarych literek?

    Do obrazków też, ale raczej do grafik, niż do zdjęć. Jednobitowe 300 dpi
    do fotek to raczej mało. Plik bitmapowy po analizie zamieniony na coś w
    rodzaju tekstu, drukowanego potem tymi fikuśnymi fontami, a nie literkami.
    Szczególnie dobre wrażenie robiły aple i "znaki wodne" pod tekstem.

    --
    Jarek