    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Ciekawe numery 2023
    Date: Mon, 15 May 2023 17:08:30 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8yilmgdezyqy$.n2y3fmuih1r9.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <bc8s01987edt$.k2mf0ji6486g.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1h1gl9yh7m7c9.rwhx2p1u7cu$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nvexw8wiiw27$.1rqutw4jx8neo$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1rwhvrisvyj4d.8m2gzl5xxr63$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    On Mon, 15 May 2023 15:39:19 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Chodzenie z dyskietką do kumpla jest dzisiaj bardzo popularną formą
    > rozrywki.

    Mozna przeslac emailem ... ale co - pdf ?

    > Prawie zapomniałem. Dwadzieścia lat temu zdarzało mi się czasem użyć.

    > Do Office źródeł nie dali, a jednak powstał bardzo udany klon. Bo zaszła
    > taka potrzeba. Teraz brak zainteresowania nie wynika z trudności i patentów,
    > lecz z braku potrzeby.

    To co sie uzywa w swiecie linuxa, jak w swiecie windows uzylbym Worda?
    Excela, PP, ... ?

    > Nie, nie mówię tak. Posługuję się tym przykładem gdy jest to zasadne.

    > O, tu też mam przykład. Nauczyłem kiedyś zespół sekretarek posługiwania
    > się TeXem. Nie takim "z pudełka", tylko specjalnie omakrowanym na
    > potrzeby ich pracy. One były żywcem oderwane od maszyn do pisania.
    > Szkolenie trwało jeden dzień, dotyczyło głównie najprostszego edytora
    > tekstowego i zrozumienia co to jest "plik". Zrozumienie *kilku* poleceń
    > TeXa nie było żadna barierą.

    No coz, ja widzialem sekratarke w Urzedzie, którą ktoś uszczesliwil
    terminalem do Unixa.
    Był tam chyba jakis "lepszy" edytor, bo nie musiała sie vi uczyc.
    Problemem było głównie to, ze przy tysiącu plików w katalogu
    SCO sie długo zastanawiał, zanim pokazał zawartość.

    > Po kilku latach przyszedł Windows (3.0), ktoś im to kupił. Jadna (młodsza)
    > strasznie klęła, ale jakoś z trudem po kilku tygodniach zaczęła sobie
    > radzić. Druga, starsza, powiedziała, że to chrzani -- i przyspieszyła
    > przejście na emeryturę.

    Troche rozumiem.
    Ale zazwyczaj bywa odwrotnie :-)

    > Po co takie?

    A jak kod paskowy wydrukujesz?

    > A dlaczego nie?

    I jaką techniką robią?

    > Nie sądzę, by dla fizycznych drukarek zapłacili za odrębny system.
    z programu do Texa, z texa do pdf, z pdf do drukarki ... dlugo sie
    czeka na wydruk ? :-)

    komunikacje ...

    J.