    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Ciekawe numery 2023
    Date: Mon, 15 May 2023 19:44:09 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <bc8s01987edt$.k2mf0ji6486g.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1h1gl9yh7m7c9.rwhx2p1u7cu$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <nvexw8wiiw27$.1rqutw4jx8neo$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1rwhvrisvyj4d.8m2gzl5xxr63$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jc5br6646ofj$.zob6nr4ibtxe$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <lkhjrpltufyl$.o05ohwg72y1l$.dlg@40tude.net>

    Pan J.F napisał:

    > Pewnie tak. Pogratulowac Adobe, że sie wcisnęła ze standardem?

    Ściśle powiązany z PS. A PS standardem już był wcześniej.

    > Ale jakby nie zrobiła darmowej przeglądarki pod Windows, to g*,
    > a nie by sie wcisnęła :-)

    Niespecjalnie była konkurencja.

    > Raczej coraz częstsze. Sun padl, SG padlo ...

    Sam Unix jako taki też. A systemy uniksopodobne zostały dwa, z tych
    co mają jakieś znaczenie.

    > hm, uklady scalone na czym sie projektuje?

    Nie wiem, nigdy nie projektowałem. Ale nie przypuszczam, że na MS Office.

    > Hm, podejrzewam, ze przetarg. A moze nawet jakies odgórne wytyczne.

    To jest jakies usprawiedliwienie?

    > Wow, dobry ten TeX.

    Dobry. Ale akurat to by się dało szybko nawet w Turbo Pascalu.

    > Pewnie tak.
    > Wtedy powstaje kolejny problemik - tlumaczenie znaków spoza przedziału
    > ASCII :-)

    Po co tłumaczyć?

    > Takie szybkie?

    Nie, tak prosta to robota. Dzisiaj "przeskładanie" tysiąca stron książki
    trwa około sekundy. Kiedyś książki były takie same, program ten sam, ale
    na wynik czekało się jakieś pół godziny. Niczego nie trzeba było zmienać
    w sofcie, tylko wydajność procesorów wzrosła. Nie jest też tak, że nie
    powstały inne systemy. Trudno jednak o taki, który w tak prosty sposób
    poradzi sobie z tak złożonym zadaniem. Banki potrafią liczyć pieniądze.

    --
    Jarek