  • 31. Data: 2023-04-04 00:31:51
    Temat: Re: Ciekawe numery 2023
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Halasa napisał:

    > Z instrukcji. Wtedy instrukcje zawierały komplety kodów sterujących.

    Nie wszyscy znajdowali -- o czym było i dzisiaj.

    > Z wieloma rodzajami sprzętu przychodziły także np. schematy,
    > a z droższym sprzętem kompletna dokumentacja serwisowa.

    W magnetofonach Kudelskiego po ptwarciu obudowy znaleźć można było nie
    tylko schemat, ale też garść tranzystorów, oporników i kondensatorów
    w torebeczce foliowej.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2023-04-04 02:09:11
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Klakier <g...@p...pl> wrote:

    > Muszę jednak przyznać, że zabawki zawsze mieli fajne, np:
    > https://everymac.com/systems/apple/mac_quadra/specs/
    mac_quadra_660av.html

    Appla nie tykam kijem na odległość. Raz się dotknąłem do nowego macbooka
    kolegi, wyjąłem baterię, włożyłem... i musiał zamawiać nową baterię, bo
    macbook przestał ją ładować.

    > W polskiej lokalizacji systemu button "Cancel' przetłumaczyli wtedy jako
    'Poniechaj:
    > https://img.dobreprogramy.pl/Images/UGC/65432/201602
    09195011_0.png

    Dziś miałem (nie)przyjemność używać przez chwilę gita w polskiej wersji.

    #v+
    Na gałęzi master
    Twoja gałąź jest na bieżąco z ,,origin/master".

    nic do złożenia, drzewo robocze czyste
    #v-

    Nic do złożenia. Popłoch jądra, nie zestrajam.

    > Offtop się zrobił.

    Dziś Usenet to jeden wielki offtop...

    --
    - Skąd ma pan takiego siniaka na głowie?
    - Byłem u lekarza. Na łupież zalecił mi nacierać włosy wodą

  • 33. Data: 2023-04-04 02:16:03
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Zdaje się że bliżej połowy lat 80.
    > Owszem, akurat w tamtych drukarkach tak było, ale to nie był standard.
    > Nie tylko w sprzęcie z RWPG zresztą.

    Skoro już temat zszedł na stare drukarki...

    https://www.youtube.com/watch?v=aByL8JTu8EE

    https://www.youtube.com/watch?v=RKiEsexNDNc

    To kanał gościa, który kiedyś pisywał na pl.rec.foto.cyfrowa (a może i
    nadal pisuje).

    Nadal mam w piwnicy 9-igłową drukarkę Mera Błonie...

    --
    Dzwonek do drzwi, pani domu otwiera, a u progu znajomi:
    - Przyszło nam do głowy, żeby was odwiedzić...

  • 34. Data: 2023-04-04 16:59:35
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...bezspamu.org.pl>

    W dniu 03.04.2023 o 18:57, J.F pisze:

    > Nie tak bardzo - jak ChiWritera uzywałem.

    Kiedyś miałem nawet taką stopkę na polipie:

    ChiWriter byl bardzo fajnym edytorem tekstu - jak się na nim prace pisało,
    to żadne animowane psy dupami nie szczekały.

    --
    Ślązak

  • 35. Data: 2023-04-04 18:20:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Śląski napisał:

    > Kiedyś miałem nawet taką stopkę na polipie:
    >
    > ChiWriter byl bardzo fajnym edytorem tekstu - jak się na nim prace
    > pisało, to żadne animowane psy dupami nie szczekały.

    Był *naprawdę dobrym* -- tak stoi w tekstach źródłowych. Cytat ten
    <s...@k...privnet> pochodzi z jednego
    z najdłuższych wątków Usenetu (z walnym udziałem Autora powyższego
    oraz niżej podpisanego). O drukarkę LaserJet 4000N akurat chodziło.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2023-04-04 20:32:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 02.04.2023 o 18:40, Robert Bylinowicz pisze:

    > Stawiam na to, że cyfra wycięła po prostu pasmo akustyczne linii, czego
    > Strowger nie robił. Wewnątrz Torzymia jakość połączeń była w standardzie
    > HD (zanim to się stało modne).

    Nośna w V.90/V.92 to było coś około 2000Hz lub 2400Hz, nie pamiętam już
    dokładnie, a pasmo akustyczne to 300-3400Hz i nic nie jest/było
    wycinane. Musiał być jakiś inny powód spadku prędkości. A akurat w
    przypadku Torzymia stawiam, że kiepski mógł być krótki odcinek kablowy
    między budynkiem, w którym stał Stowger a kontenerem z "nową centralą".

  • 37. Data: 2023-04-04 23:04:53
    Od: Klakier <g...@p...pl>

    Adam:

    mac_quadra_660av.html

    09195011_0.png

    > No ale jeżeli w jednym programie były angielskie opisy exit, escape, cancel
    > i może coś tam jeszcze, to trudno to jednoznacznie przetłumaczyć. Zwłaszcza
    > trudno było w kontekście początku lat 90-tych, kiedy jeszcze nie było
    > spójnego nazewnictwa.
    > To były czasy, gdy w prawie każdej książce były inne nazwy na te same
    > peryferia, a prawie każdy program miał swoje polskie znaki w innym
    > standardzie.

    Racja, zabawne to było:
    https://www.dobreprogramy.pl/@macminik/takim-cie-pam
    ietam-czesc-3.-zagadki-systemu,blog,69959

    Makówki dystrybuowane wtedy przez SAD miały już nawet polską klawiaturę, coś
    mniej więcej takiego:
    https://wzorniki.eu/lmp-klawiatura-usb-MAC-110-klawi
    szy-numeryczne#galleryName=productGallery,imageNumbe
    r=3

    > Pozytywnie wyróżniała się tu Amiga, do której stanard polskich znaków i
    > polskie fonty opracował ksiądz Jan Pikul - standard xJP. Zresztą stworzył
    > też m.in. wiele sterowników pod drukarki - bo wtedy raczej nie było
    > polskich znaków w ROM drukarek. Dopiero później zaczęły wchodzić najpierw
    > drukarki Star, potem Seikoscha, Oki, Epson i dalsze z IBM Proprinter II /
    > Latin2 oraz Mazowia.

    Pamiętam, aczkolwiek nie posiadałem w tym czasie w domu drukarki.

  • 38. Data: 2023-04-04 23:19:02
    Od: Klakier <g...@p...pl>

    Arnold Ziffel:

    mac_quadra_660av.html

    > Appla nie tykam kijem na odległość. Raz się dotknąłem do nowego macbooka
    > kolegi, wyjąłem baterię, włożyłem... i musiał zamawiać nową baterię, bo
    > macbook przestał ją ładować.

    Ja również, to był sprzęt szkolny. W domu miałem Amigę, dokładnie coś takiego:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Amiga_CDTV
    https://archiwum.allegro.pl/oferta/amiga-cdtv-z-kart
    a-turbo-68020-11mb-ide-i11433580286.html

    No ale Quadra miała 68040 i była wydajniejsza. Czesław Niemen ("Dziwny jest ten
    świat") zakochał się wtedy w Jabłokach totalnie, własnoręcznie klikał sobie
    nawet okładki płyt.

> [...]
    >
    > nic do złożenia, drzewo robocze czyste
    > #v-
    >
    > Nic do złożenia. Popłoch jądra, nie zestrajam.

    Wygląda na jakiś prostacki translator.

    > Dziś Usenet to jeden wielki offtop...

    No tak..

  • 39. Data: 2023-04-04 23:29:19
    Od: Klakier <g...@p...pl>

    Adam:
    > https://www.ppa.pl/publicystyka/ks.-jan-pikul-luty-2
    007.html

    Ach, Marek Pampuch.. Najbardziej podobała mi się jego definicja muzyki rap:
    "Melodeklaracje do taktu". ;-)

  • 40. Data: 2023-04-05 00:11:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> writes:

    > Sprawdzić czy nie Cannon LBP-ileś. Od niej zaczła się historaia drukarek
    > laserowych.

    Tak może być, używałem wtedy laserjetów, podobnie jak chyba wszyscy
    w okolicy. Igłówki były różne, ale lasery raczej jednakowe - ew. mogły
    być nieco różne wersje.
    --
    Krzysztof Hałasa