    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy ktos z Was używa aparatu 360°?
    Date: Tue, 19 Dec 2023 10:28:32 +0100

    On 19.12.2023 02:46, Marcin Debowski wrote:
    > Nie wiem jak to jest z tymi punktami nodalnymi, ale MZ zwyczajnie przy
    > dużej bliskości obiektów są, raz większe błędy wynikające ze stabilności
    > relatywnej drona, dwa, konieczność korekcji większych błędów
    > wynikających z perspektywy (zniekształceń optyki), trzy problemy z
    > absolutną stabilizacją pozycji drona, która zdaje się idzie głownie po
    > gps'ie. W sumie mógłbym spróbować w mieszkaniu, bo mam Mini 2, ale z
    > dwoma kotami trochę się boję :)

    Wczoraj spróbowałem z Mini 3 Pro - wcześniej zakładałem, że nie warto
    nawet próbować i miałem rację. Na oko dron wahał się jakieś 2-3 cm na
    boki - on ma stabilizację nie na podstawie GPS-a, bo to byłoby kilka
    metrów i nie działałoby w pomieszczeniach, a na podstawie obrazu z
    czujników. Zresztą widać wyraźnie jak głupieje nad powierzchnią, gdzie
    nie może wyłapać punktów orientacyjnych. Zestawienie zdjęć to była
    tragedia, przym czy rzeczywiście główny problem nie był punkt nodalny
    (daje to bardzo charakterystyczne błędy), a raczej te wahania pozycji
    drona. Zniekształcenia optyki akurat mogą być korygowalnie. Robiłem
    panoramy z użyciem circle fish-eye i przy dokładnym ustawieniu aparatu
    panoramy wychodziły bez zarzutu.