  • 21. Data: 2010-02-26 17:10:41
    Temat: Re: Demontaż czujnika ABS
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    P_ablo pisze:
    > Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ten "aktywny czujnik" to hallotron i wtedy musza isc do niego 3 przewody -
    > zasilanie i sygnal.

    O wow, dzieki ze mi wyjasniles, w ogole o tym nie wiedzialem :> i nie ""
    przy aktywnym, bo on jest aktywny!
    A przewody do tego czujnika ida 2, slownie dwa. Malo zdziwko co? :>

    > Ja hallotronu jako czujnika ABS na oczy nie widzialem
    > ale wiem, ze takie sa.

    A ja widzialem i wiem podobnie jak serwis, ze po paru latach, aby
    wyciagnac go w calosci trzeba miec sporo szczescia, a w praktyce to nie
    warto sie bawic.

    > Natomiast impulsator w lozysku czy obudowie przegubu
    > bez zebatki nie wyklucza zastosowania czujnika indukcyjnego - np Fiat
    > Multipla ma lozysko z impulsatorem i czujniki indukcyjne.

    Jestes pewien?
    Jak ma indukcyjny to ma zebatke, a jak ma gladki pierscien magnetyczny
    to ma aktywne (Fiat w tych latach przechodzil wlasnie z indukcyjnych na
    aktywne).
    Jezeli jestes przekonany, ze masz racje to prosze pokaz mi ten czujnik i
    wspolpracujace z nim lozysko.

    --
    Karolek

  • 22. Data: 2010-02-26 18:03:49
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Sawa pisze:
    > Witam!
    > Mam problem, autko Citroen C8 2,2HDI 2006r, wyświetla mi bład ASR, ESP, ABS
    > zarazem wyłączając mi wszystkie te systemy...

    A jaką masz moc tego silnika?
    Bo były dwa 2.2HDi 128KM i 170KM.
    Samochody różniły się m.in. układem ABS.

  • 23. Data: 2010-02-26 18:19:35
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Tomasz Pyra pisze:

    > A jaką masz moc tego silnika?
    > Bo były dwa 2.2HDi 128KM i 170KM.
    > Samochody różniły się m.in. układem ABS.

    Tia, ale do DW12 w C8 wystepuje jeden rodzaj prawego, przedniego
    czujnika ABS. Googlaj dalej ;-)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 24. Data: 2010-02-26 18:32:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Karolek pisze:

    > Zmartwie Cie.
    > On juz ma zapewne pierscienie magnetyczne, a nie zebatki, a czujniki sa
    > aktywne, a nie pasywne.
    > Efekt? duze problemy z diagnoza czy uszkodzony jest czujnik czy lozysko,
    > w ktorym to w jednym z uszczelnien jest umieszczony pierscien
    > magnetyczny :/

    Wystarczy tymczasowo zamienić lewy czujnik z prawym - pewnie przewody
    nie są równej długości, ale najwyżej do testu któryś trzeba będzie
    przedłużyć.

    W zależności czy błąd zmieni czy nie zmieni strony występowania wynik
    jest jasny.

  • 25. Data: 2010-02-26 18:35:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    DoQ pisze:

    > Wiesz chociaz co to jest czy tak tylko mędrkujecie jeden przez drugiego,
    > ignoranci ? ;-)

    Oba systemy można sprawdzić tak samo.

    A tak ogólnie to po co siejesz takie "mundrości"?
    Sawa podał konkretny problem - jeżeli masz coś do powiedzenia to udziel
    mu rąbka swej wszechwiedzy i odpowiedz.
    Bo póki co na ignoranta to wyszedłeś tylko Ty.

  • 26. Data: 2010-02-26 18:47:24
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Oba systemy można sprawdzić tak samo.>
    > A tak ogólnie to po co siejesz takie "mundrości"?
    > Sawa podał konkretny problem - jeżeli masz coś do powiedzenia to udziel
    > mu rąbka swej wszechwiedzy i odpowiedz.

    "Problem" juz zostal zdiagnozowany i opisany. Ale jak widac sa tacy
    ktorzy sugeruja rzezbienie w gównie. Typowe oznaki druciarstwa :)

    > Bo póki co na ignoranta to wyszedłeś tylko Ty.

    ROTFL
    Bezpodstawnie krytykujesz diagnostow, propagujesz jakieś pierdoły przy
    czym nie masz zielonego pojecia w temacie. Jak ktos Ci juz zwrocil
    uwage odbijasz pileczke nazywajac go ignorantem.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 27. Data: 2010-02-26 18:48:52
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Wystarczy tymczasowo zamienić lewy czujnik z prawym - pewnie przewody
    > nie są równej długości, ale najwyżej do testu któryś trzeba będzie
    > przedłużyć.

    I jak rozsypia ci sie oba czujniki to ty za nie zaplacisz czy klient?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 28. Data: 2010-02-26 18:50:55
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    DoQ pisze:

    > I jak rozsypia ci sie oba czujniki to ty za nie zaplacisz czy klient?

    Jest cos takiego jak przewod elektryczny. Dosc latwo mozna przepiac
    czujniki nie ruszajac ich z miejsca.

    MarcinJM

  • 29. Data: 2010-02-26 18:54:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    DoQ pisze:

    > I jak rozsypia ci sie oba czujniki to ty za nie zaplacisz czy klient?

    No jak się ma dwie lewe łapki to wtedy faktycznie lepiej do samochodu
    klienta wcale nie podchodzić.

  • 30. Data: 2010-02-26 18:54:42
    Od: DoQ <p...@g...com>

    MarcinJM pisze:

    > Jest cos takiego jak przewod elektryczny. Dosc latwo mozna przepiac
    > czujniki nie ruszajac ich z miejsca.

    No fajnie, pociagniesz kabelek do wejscia lewego czujnika i co dalej?

    Pozdrawiam
    Pawel