  • Data: 2021-08-18 15:21:49
    Temat: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Aug 2021 05:44:19 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    iany-nazw-ulic/nazwy-ulic/nazwy-do-zmiany/39928,ul-M
    alego-Franka.html

    > Doczytałes że w wyniku potyczki z niemcami ale już nie napisałeś że
    > obrabowali żołnierza AK. To się nazywa propaganda.

    Nie napisalem, bo nie wiem, czy oni napadli na "zolnierza AK", czy na
    lesniczego, bo AK to nie wiedzieli.

    Ty tez nie wiesz, ale napisales ... to sie nazywa propaganda.

    > Według niej
    > Polacy nie wiedzieli że niemcy masowo mordują Polaków wyznania
    > mojżeszowego.

    Mogli nie wiedziec. Tzn owszem - mogli widziec jakies uliczne
    egzekucje, mogli widziec, jak Niemcy rozstrzelali sasiada i ukrywana
    rodzine - ale to drobiazgi.
    Przypominam, ze masowe mordowanie Żydow w obozach to dopiero w 1942,
    wczesniej Zydzi musieli zglosic sie do gett.
    I tam sobie zyli, choc trudno to nazwac spokojny zyciem.

    A potem ich Niemcy wywiezli "na przesiedlenie na Wschod".

    Sprawe rozpracowywal Karski, raport rzad londynski przekazal Anglikom
    i Amerykanom ... a oni go gdzies schowali.

    W kraju to nie wiem - informacje sie rozeszly po spoleczenstwie, czy
    nie - wszak ani radia ani telewizji nie bylo, a gazety kontrolowali
    Niemcy.

    Ba - przecietny Niemiec tez pewnie nie wiedzial, ze Zydow masowo
    morduja, bo to tajna sprawa byla, wiedziala tylko zaloga obozow,
    no i oczywiscie odpowiednie wladze.

    > Ze Frank nie powiedział jakos tak że ma być tak że
    > wyjście Polaka po papierosy było jego wycieczka w nieznane.

    Nie wiem czy powiedzial, ale z uwagi na lapanki do pracy w Niemczech,
    to jakos tak bylo.

    > Na
    > gestapo karmili schabowymi, a dzieciom nie próbowano zmieniać
    > koloru oczu i nie bylo eksperymentów na bliźniakach. Szkoda że

    Ale gestapo to tak na slepo nie dzialalo, w odroznieniu od wladzy
    radzieckiej..

    > zachował się materialny dowód tego co się działo w obozach
    > koncentracyjnych. Są nim ryciny w anatomia człowieka Bochenka. To
    > nią muszą praktycznie nauczyć się na pamięć studenci medycyny, a

    Owszem, warunki w obozach byly wyniszczajace, ale ... niektorzy tam
    sporo lat przezyli.
    Bo tam na poczatku nie mordowano masowo. Zreszta chyba tylko Zydow
    mordowano, reszta miala pracowac i glodowac.
    No i bac sie, bo czasami kogos tam zabito ..

    Ale to znow drobne ilosci.

    Masz
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Stanis%C5%82aw_Grzesiu

    5 lat kacetu