  • Data: 2021-08-18 20:11:23
    Temat: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Aug 2021 09:34:31 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:
> [...]

    [...]
    > Jak możesz napisać że to były drobne ilości. W sumie zebrało się z tych drobnych
    ilości kilka milionów ludzi.

    Razem z akcja mordowania w latach 42-43. Gdzie to juz nie byly drobne,
    tylko masowka.

    >Czy Polacy nie wiedzieli. Żeby nie bylo że manipuluje tutaj jest link
    > https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Masakra_w_Przemy%C5%
    9Blu_(1939)
    > Ateiście są takie informacje. Wywożono ich na obrzeża Przemyśla albo
    > do sąsiednich miejscowości i rozstrzeliwano z broni maszynowej.
    > Twarze niektórych oblewano kwasem żeby nie dało się rozpoznawać
    > zamordowanych. Ofiary musiały same wykopywać doły w których były
    > mordowane. Coś mi się wydaje że twoim rodzicom i rodzicom Tomasika
    > jak byli młodzi do twarzy było w brunatnym kolorze.

    Ale czytasz
    "Była to jedna z największych zbrodni popełnionych przez Niemców
    podczas kampanii wrześniowej"

    Inne w 1939 byly mniejsze, i nie bylo ich jeszcze tak duzo.
    Tu pisza o 500-600 osobach, a w samym Przemyslu Zydow zylo blisko
    20 tys - wiec to drobne.

    Czemu akurat w Przemyslu taka masakra?

    Czytaj dalej
    "W pierwszym okresie wojny władze III Rzeszy rozważały rozmaite
    warianty ,,rozwiązania kwestii żydowskiej" w Polsce i Europie. Jeszcze
    przed zakończeniem kampanii wrześniowej SS-Gruppenführer Reinhard
    Heydrich, szef służb bezpieczeństwa III Rzeszy, zaproponował, aby
    wysiedlić polskich Żydów na ziemie wschodniej Polski, które zgodnie z
    zapisami układu Ribbentrop-Mołotow miały znaleźć się pod okupacją
    ZSRR. Plan ten został najprawdopodobniej zaakceptowany przez naczelne
    dowództwo Wehrmachtu. Może o tym świadczyć chociażby dyrektywa z 12
    września 1939, skierowana przez generała Eduarda Wagnera (Generalnego
    Kwatermistrza Wojsk Lądowych) do dowództwa Grupy Armii ,,Południe",
    zawierająca rozkaz ,,wywiezienia za San" wszystkich Żydów z polskiej
    części Górnego Śląska.
    Jednocześnie chcąc przyspieszyć masowy exodus ludności żydowskiej do
    strefy sowieckiej, Niemcy rozpoczęli brutalne pogromy i
    wysiedlenia[2][3]. "

    "Plan wysiedlenia polskich Żydów na tereny zajęte przez Armię Czerwoną
    nie został ostatecznie zrealizowany - m.in. z powodu niechęci władz
    sowieckich do przyjmowania tak wielkiej liczby uchodźców. Zanim jednak
    Sowieci uszczelnili granicę, funkcjonariusze Einsatzgruppen zdążyli
    wypędzić tysiące Żydów za Bug i San. "

    Wypedzic, nie wymordowac.
    A poszlo o tyle latwo, ze nowa granica prowadzila przez Przemysl.

    "Niemcy dopuścili się przy tym szeregu mordów, rabunków, gwałtów i
    podpaleń. Szczególnie brutalny przebieg miało zwłaszcza wypędzanie
    ludności żydowskiej z terenów południowej Polski (Górny Śląsk,
    Małopolska), gdzie operowała Einsatzgruppe I dowodzona przez
    SS-Brigadeführera Bruno Streckenbacha. Jeden z pododdziałów tej grupy
    - Einsatzkommando 3/I dowodzone przez SS-Sturmbanführera dr. Alfreda
    Hasselberga - na samym tylko odcinku między Sandomierzem a Jarosławiem
    wypędził za San ok. 18 tys. Żydów[3]. Z kolei w Dynowie nad Sanem
    Einsatzkommando 1/I dowodzone przez SS-Sturmbannführera dr. Ludwiga
    Hahna przepędziło wpław przez rzekę wszystkich żydowskich mieszkańców,
    dokonując przy tym szeregu mordów i podpaleń[4]."

    Ciagle jeszcze "wypedzic"

    A potem przyszedl rok 1941, i Einsatzgruppen sie aktywowaly ponownie -
    tym razem juz mordowaly na potege na nowo zajetych terenach.

    Reszta historii jest znana - gdzies pod koniec 1941 hitlerowcy sie
    zdecydowali na "ostateczne rozwiazanie", w styczniu 1942 odbyla sie
    konferencja w Wannsee, troche na roz/budowe obozow ... i zaczelo sie
    masowe gazowanie.

    J.