  • Data: 2021-08-18 18:34:31
    Temat: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 18 sierpnia 2021 o 15:21:53 UTC+2 J.F napisał(a):
> [...]
    iany-nazw-ulic/nazwy-ulic/nazwy-do-zmiany/39928,ul-M
    alego-Franka.html

> [...]
    > morduja, bo to tajna sprawa byla, wiedziala tylko zaloga obozow,
    > no i oczywiscie odpowiednie wladze.
    > Nie wiem czy powiedzial, ale z uwagi na lapanki do pracy w Niemczech,
    > to jakos tak bylo.
    > Ale gestapo to tak na slepo nie dzialalo, w odroznieniu od wladzy
    > radzieckiej..
    > Owszem, warunki w obozach byly wyniszczajace, ale ... niektorzy tam
    > sporo lat przezyli.
    > Bo tam na poczatku nie mordowano masowo. Zreszta chyba tylko Zydow
    > mordowano, reszta miala pracowac i glodowac.
    > No i bac sie, bo czasami kogos tam zabito ..

    Jak możesz napisać że to były drobne ilości. W sumie zebrało się z tych drobnych
    ilości kilka milionów ludzi. Czy Polacy nie wiedzieli. Żeby nie bylo że manipuluje
    tutaj jest link
    https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Masakra_w_Przemy%C5%
    9Blu_(1939)
    Ateiście są takie informacje. Wywożono ich na obrzeża Przemyśla albo do sąsiednich
    miejscowości i rozstrzeliwano z broni maszynowej. Twarze niektórych oblewano kwasem
    żeby nie dało się rozpoznawać zamordowanych. Ofiary musiały same wykopywać doły w
    których były mordowane. Coś mi się wydaje że twoim rodzicom i rodzicom Tomasika jak
    byli młodzi do twarzy było w brunatnym kolorze.