  • Data: 2021-08-18 22:37:27
    Temat: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 18 sierpnia 2021 o 21:50:02 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > Jaki wpływ na tę zbrodnię miała wiedza Polaków? Niemcy zdobyli to miasto
    > i wymordowali żydowskich mieszkańców.
    >
    > --
    > Robert Tomasik
    Nie wiedza na zbrodnie a zbrodnia na wiedzę.sadzisz że mieszkańcy Przemyśla i
    sąsiednich miejscowości nie zauważyli że po wywiezieniu Żydów na obrzeża Przemyśla i
    ich rozstrzelaniu Żydzi z wycieczki nie wrócili. Gwalcisz inteligencję. To co
    napisali w wikipedii o przemysłu jest całkowicie zgodne z tym co opowiedziała moja
    matka. Ona wtedy miała z 14 lat i wiedziała że niemcy mordują masowo Żydów. Akcje z
    natychmiastowym po przejściu frontu mordowaniem były możliwe tam gdzie Żydów było
    maksymalnie kilkuset. W Łodzi jak ich było z 200 tysięcy nie dało by się akcji
    przeprowadzić jednego dnia. Dlatego stworzono getta żeby ich mieć pod kontrolą. Ale
    zanim stworzono getto w Łodzi upłynęło na tyle dużo czasu że wszyscy dowiedzieli się
    o mordach popełnianych przez Niemców w okolicznych małych miejscowościach i wioskach.
    Nie obronisz w tezy że ludzie w Polsce nie byli świadomi że Niemcy mordują Żydów.
    Ludzie w Polsce byli świadomi nie tylko że Niemcy mordują Żydów ale że jak ich
    wymordują to zaczną mordować tych Polaków co zostali. Słowianie dla Niemców byli
    takimi samymi podludźmi jak żydzi. Ale Hitler i spora część niemcow miało osobiste
    porachunki z żydami. Dlatego poszli do wymordowania przed Polakami nie żydami.