  • Data: 2021-08-18 17:09:38
    Temat: Re: Elektryfikacja wsi za okupacji
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.08.2021 o 15:21, J.F pisze:
    > W kraju to nie wiem - informacje sie rozeszly po spoleczenstwie, czy
    > nie - wszak ani radia ani telewizji nie bylo, a gazety kontrolowali
    > Niemcy.

    A jak nawet napisali w polskiej, to spora część po prostu nie uwierzyła.
    Po za tym po 1942 roku, to już nie za bardzo było kogo denuncjować.
    Większość Żydów żyła w Gettach.

    > Ba - przecietny Niemiec tez pewnie nie wiedzial, ze Zydow masowo
    > morduja, bo to tajna sprawa byla, wiedziala tylko zaloga obozow,
    > no i oczywiscie odpowiednie wladze.

    Ale mamy pretensje, ze Polacy nie wiedzieli.

    > Nie wiem czy powiedzial, ale z uwagi na lapanki do pracy w Niemczech,
    > to jakos tak bylo.

    Co nadal nie jest zabójstwem.

    > Owszem, warunki w obozach byly wyniszczajace, ale ... niektorzy tam
    > sporo lat przezyli.
    > Bo tam na poczatku nie mordowano masowo. Zreszta chyba tylko Zydow
    > mordowano, reszta miala pracowac i glodowac.
    > No i bac sie, bo czasami kogos tam zabito ..

    W czasie, gdy Żydów wywożono do obozów, to już nie za wiele było kogo
    denuncjować. Żydzi w większości mieszkali w Gettach i przede wszystkim
    byli spisani.

    --
    Robert Tomasik