    From: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: FPGA, VHDL detekcja zbocza i problemy
    Date: Sat, 23 May 2009 00:02:27 +0100

    Konop wrote:

    > Mógłbyś rozwinąć?? Bo szczerze mówiąc jeśli czas trwania "jedynki" w
    > HOST_DIOR_N jest dłuższy niż okres zegara CLK, fakt synchroniczności
    > zegarów nie ma tu nic do rzeczy! Tzn ma, bo ten kod jest napisany źle,
    > ale to wyjaśniłem w innym poście w tym wątku. Nie wiem, czy chodziło Ci
    > o to samo co mnie, czy nie bardzo??

    Nie bardzo. To o czym ja pisze wyjdzie tylko czasami - jest zalezne od
    sposobu optymalizacji i kompilacji. Optymalizator zalozy (chyba ze
    bedziesz mial jakies d-cell czy inne kurestwo bezposrednio na pinach) ze
    sygnal jest synchroniczny. Moga sie przez to dziac rozne (czesto
    nieoczywiste) cuda. Np: licznik do enkodera nie dziala ;-)

    Inna sprawa - jak na to spojrzalem, to potem juz nie chcialo mi sie
    dalej analizowac. Inna sprawa, ze jak HOST_DIOR_N bedzie trwal 10
    impulsow, to licznik policzy do 5 (w oryginalnym poscie). Tu az sie
    prosi o prosciutkie state-machine (szybciej to, niz myslec nad trzema
    if-ami).

    > Ja w każdym bądź razie nie widzę problemów, aby zliczać impulsy jednego
    > sygnału synchronizując się innym sygnałem zegarowym, pod warunkiem, że
    > będzie spełniona zależność czasowa:
    > t_wejście_aktywne > Tclk :)

    Zobaczysz, zobaczysz... ino czasu troche potrzeba ;-) Czasami naprawde
    dziwne hazardy wychodza, np: dziala tylko z signal-tapem.

    > Pozdrawiam!!

    Rowniez!

    --
    Jerry1111