  • Data: 2022-12-16 19:23:56
    Temat: Re: Fotoradar w telefonie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > O, to ciekaw jestem jak ..

    EOT

    > Wow.

    To akurat nie jest rocket science. Obciąć ogonki w Unicode łatwo, porównać
    ciągi ASCII też łatwo.

    > O tyle sprawa prosta, ze Rosjanie kiedys sami wymyslili kodowanie,
    > gdzie ich literka to byl odpowiednik łacinski z ASCII plus ustawiony
    > 7-my bit (8-my, jesli liczyc od 1).

    Prosta, ale bez związku. Strony pisane cyrylicą przeważnie kodowane są
    jako UTF-8, co wcale nie przeszkadza w wyświetleniu ich w ASCII. Ponadto
    jest to *transkrypcja*, a nie *transliteracja* -- czyli jedna bukwa może
    być zastąpiona przez kilka liter łacińskich.

    > To teraz wpisz Muller.

    Pierwsza strona wyników wypełniona samymi Müllerami.

    --
    Jarek