  • Data: 2022-12-20 21:08:41
    Temat: Re: Fotoradar w telefonie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Ktorych nie bylo, jak wpisales Mueller.
    > A to oficjalna niemiecka transkrypcja, z czasow telegrafu jeszcze ...

    To się nazywa "lokalizacja". Używam sytemu zlokalizowanego do języka
    polskiego, w tym języku nie ma "ü", więc te kropeczki są po prostu
    ignorowane. Tak było już w czasach przedinformatycznych, na przykład
    w słownikach, encyklopediach czy książkach telefonicznych. Przełączenie
    lokalizacji na niemiecką (w google to "language:de") powoduje, że gugiel
    staje się czuły na Muellera.

    Takich reguł transkrypcyjnych może być więcej, ale każda odnosi się
    tylko do wybranego języka, nie należy ich wszystkich stosować zusammen
    do kupy. Bo Mueller to Müller, ale Guevara nigdy nie będzie Güvarą.

    Ponadto nie wszystkie transkrypcje mają status oficjalnych. Nazwisko
    Đoković zapisywane bywa często jako Djokovic -- żeby nie-Serbowie
    mieli jakieś wyobrażenie, jak to wymawiać. Po serbsku (bośniacku,
    czarnogórsku ani chorwacku) tak się nie pisze. Gugiel sobie z tym
    jakoś radzi.

    --
    Jarek