  • Data: 2022-05-18 15:57:19
    Temat: Re: Hejt na elektryki
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello K,

    [...]

    > No patrz, a ja dieslem kilka dni temu z UK do PL 1680km. Tempomat na
    > 140kmh i 8-9l/100 tylko dlatego ze mam trumne na dachu i zeby nie bylo
    > ze wymyslam: https://ibb.co/nRgW7PK
    > nie ma na swiecie elektryka, ktory mi da >800km zasiegu przy 140kmh z
    > bagaznikiem na dachu.

    Ale co to ma wspólnego z tematem? Mowa o tym, że przy szybszej jeździe
    więcej pali. Ustaw tempomat na 70 i spalisz 4 l/100. I co z tego?

    > to jest odpowiedz na to co on wypisuje w tym watku. owszem
    > przejaskrawiona ale zszedlem do jego poziomu absurdu.

    Le ja nawet nie wiem, co wypisuje i nie chcę wiedzieć. Od dawna mam
    Sławka zablokowanego - mam jedne nerwy. Zdajesz sobie sprawę, że znam
    go od ponad ćwierć wieku z tej grupy?

    > Ale tam juz nie ma miejsca na wieksze baterie a tylko w ten sposob mozna
    > zwiekszyc ich zasieg...

    Jest wystarczająco miejsca, wystarczy pomyśleć.

    > i czas ladowania.

    Po raz n-ty - to nieprawda. Jest kwestia zbyt małej liczby szybkich
    ładowarek. Tak samo, jak na początku motoryzacji benzynę można było
    kupć w niewielkich ilościach tylko w aptekach.

    > Wszyscy wiedza, ze to jest droga do nikad, a nie ma na horyzoncie
    > nowej technologii. Z tego co pamietam to od wrzesnia zeszlego roku
    > chinczycy mieli seryjnie jakies rewolucyjne baterie montowac i albo
    > nie zaczeli albo nie sa rewolucyjne.

    Przyjdzie czas - będzie opanowany problem. Na razie mamy technologię na
    etapie raczkowania. Musk kiedyś twierdził, że baterie 18650 są
    najlepsze do samochodów, co technicznie jest twierdzeniem absurdalnym.

    > I nikt nie ma na to pomyslu. Niemcy nawet maja ta smieszna trakcje
    > powieszana nad autostrada.

    To wcale nie jest tak głupi pomysł. Niech sobie jadą pod pantografami
    na prawym pasie autostrady, nawet na autopilocie.

    --
    Best regards,
    RoMan