-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.213.227.70.244
!not-for-mail
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Hejt na elektryki
Date: Wed, 18 May 2022 15:57:19 +0200
Organization: private
Message-ID: <9899067477$20220518155722@squadack.com>
References: <t60nd8$nm0$1$Cav@news.chmurka.net>
<t60u4h$roj$1$horizn@news.chmurka.net>
<4929348279$20220518124953@squadack.com>
<t62mrp$3q0$1$horizn@news.chmurka.net>
<4637566343$20220518151717@squadack.com>
<t62stm$8to$1$horizn@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: 213.227.70.244
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="squadack";
posting-host="213.227.70.244"; logging-data="9872";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
In-Reply-To: <t62stm$8to$1$horizn@news.chmurka.net>
X-Priority: 3 (Normal)
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2703795
[ ukryj nagłówki ]Hello K,
Wednesday, May 18, 2022, 3:39:02 PM, you wrote:
[...]
>> Na pięćdziesiąt od razu. Przeginasz. Zależność zużycia energii od
>> prędkości jest taka sama przy każdym napędzie. Jak pogoniłem Alfę na
>> A4 w jej wschodnim, pustym odcinku, to mocno się zdziwiłem, że potrafi
>> zeżreć 18+ l/100 LPG i zasięg spada dwukrotnie. Jak zrobiłem rachunek
>> sumienia, to wszystko się zgodziło.
> No patrz, a ja dieslem kilka dni temu z UK do PL 1680km. Tempomat na
> 140kmh i 8-9l/100 tylko dlatego ze mam trumne na dachu i zeby nie bylo
> ze wymyslam: https://ibb.co/nRgW7PK
> nie ma na swiecie elektryka, ktory mi da >800km zasiegu przy 140kmh z
> bagaznikiem na dachu.
Ale co to ma wspólnego z tematem? Mowa o tym, że przy szybszej jeździe
więcej pali. Ustaw tempomat na 70 i spalisz 4 l/100. I co z tego?
>>> Nie ma co tutaj dorabiac ideologii w stylu Cavallino, ze co 150km
>>> trzeba robic przerwe na obiad/sen/spacer - bo on tak musi z racji
>>> wieku/kondycji psycho fizycznej.
>> A ten wtręt to po co?
> to jest odpowiedz na to co on wypisuje w tym watku. owszem
> przejaskrawiona ale zszedlem do jego poziomu absurdu.
Le ja nawet nie wiem, co wypisuje i nie chcę wiedzieć. Od dawna mam
Sławka zablokowanego - mam jedne nerwy. Zdajesz sobie sprawę, że znam
go od ponad ćwierć wieku z tej grupy?
>>>>> Tez odwlekaja to co nieuniknione czyli wodor.
>>>> W marzeniach. Sprawność samej elektrolizy to 60%. Ogniwa paliwowe
>>>> dokładają swoje a platyna na drzewach nie rośnie. Lit prędzej czy
>>>> później będzie wydobywany z wody morskiej. Poza tym - efektywność
>>>> recyklingu jest coraz lepsza.
>>> Oczywiscie, ze masz racje ale dlatego trawaja nad tym intesywne prace.
>>> Zobaczymy co bedzie ale wiadomo juz, ze baterie osiagnely swoj szczyt
>>> rozwoju i nic nowego sie tam nie wydazy.
>> Bzdura. Do szczytu daleko. Na razie popyt przewyższa podaż i dlatego
>> producenci są w stanie utrzymywać zaporowe ceny. I powstają auta z za
>> małymi bateriami.
> Ale tam juz nie ma miejsca na wieksze baterie a tylko w ten sposob mozna
> zwiekszyc ich zasieg...
Jest wystarczająco miejsca, wystarczy pomyśleć.
> i czas ladowania.
Po raz n-ty - to nieprawda. Jest kwestia zbyt małej liczby szybkich
ładowarek. Tak samo, jak na początku motoryzacji benzynę można było
kupć w niewielkich ilościach tylko w aptekach.
> Wszyscy wiedza, ze to jest droga do nikad, a nie ma na horyzoncie
> nowej technologii. Z tego co pamietam to od wrzesnia zeszlego roku
> chinczycy mieli seryjnie jakies rewolucyjne baterie montowac i albo
> nie zaczeli albo nie sa rewolucyjne.
Przyjdzie czas - będzie opanowany problem. Na razie mamy technologię na
etapie raczkowania. Musk kiedyś twierdził, że baterie 18650 są
najlepsze do samochodów, co technicznie jest twierdzeniem absurdalnym.
>> Rzeczywisty problem będzie przy ciężarówkach dopiero.
> I nikt nie ma na to pomyslu. Niemcy nawet maja ta smieszna trakcje
> powieszana nad autostrada.
To wcale nie jest tak głupi pomysł. Niech sobie jadą pod pantografami
na prawym pasie autostrady, nawet na autopilocie.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 18.05.22 17:30 Myjk
- 18.05.22 17:31 J.F
- 18.05.22 17:37 Myjk
- 18.05.22 17:44 Myjk
- 18.05.22 17:49 ąćęłńóśźż
- 18.05.22 18:27 Cavallino
- 18.05.22 18:42 K
- 18.05.22 18:49 K
- 18.05.22 20:42 RoMan Mandziejewicz
- 19.05.22 07:12 Cavallino
- 19.05.22 07:12 Shrek
- 19.05.22 08:13 Myjk
- 19.05.22 08:36 K
- 19.05.22 08:47 K
- 19.05.22 09:25 Marcin N
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław