    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 27 Sep 2020 12:02:14 -0700 (PDT)
    <rjptnk$8qr$1$horizn@news.chmurka.net> <rjr8k1$1ago$1@gioia.aioe.org>
    <0...@g...com>
    <b...@g...com>
    <2877144435$20200925140144@squadack.com>
    <5...@g...com>
    <5f6f176b$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5f6f3f7c$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <5f6fe97a$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    Subject: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 27 września 2020 o 20:30:21 UTC+2 WS napisał(a):

    > ~45 ostatnich lat jako tako pamietam ;)
    > Problem byl inny. Jesli wiadrem sie wode ze studni wyciagalo bylo OK, ale pojawil
    sie hydrofor, ze studni zaczely korzystac 2 domy, pojawily sie wanny..., w lecie wody
    brakowalo, wiec jak w wiekszosci wsi zaczelo sie dowozenie beczka i wlewanie do
    studni :(
    > Akurat tu bylo latwo, bo wujek mial beczke i wode wozil, wiec nie bylo problemu,
    ale to byla woda z gorskiej rzeki, a ze przejezdzal kilka razy dziennie obok zrodelka
    (z ktorego browar Zywiec daaaaawno temu wode beczkowozami wozil) to codziennie byla
    zrodlana.
    > Stiudnia dzial do dzisiaj, ale woda kiepsa :(, zrodelko tez... od czasu zbudowania
    wodociagu we wsi tylko 2 dni/tydzien mozna tam samochodem wjechac po wode...
    > ma, przy rozsadnych ilosciach przyroda sobie sama radzi... ;)
    > mozna (o ile nie zakazali) montowc prywatne oczysczelnie, ale praktyka byla taka,
    ze 90% szamb mialo dziury i odplyw w ziemie, lub do rowow, rzek.. :(
    > hm... ja tam tylko twierdze, ze jedzenie lepsze bylo, pozatym bieda :( 10-12h/dobe
    / 6(7) dni/tydzien pracy, zadnych wakacji itp... Cala praca sprowadzala sie do
    zapewnienia pozywienia i opalu tak na prawde... :(
    > Tych smieci nie bylo, bo nie kupowalo sie zbednych rzeczy
    tylko sporo wagi traci, znaczy sie dlugo sie trzeba pozbywac wody...

    > Jak tam uwazasz ;) lubie sobie cos zrobic, ugotowac, zwlascza w tym roku przez
    Covida i prace zdalna ;) - wczesniej tylko w weekendy. Ale zalozenie mam takie, ze
    nie robie badziewia, ktore moge kupic w sklepie, knajpie...
    > np. kilka miesiecy temu zakupilem sobie piecyk gastro do pizzy ;)
    > zona stwierdzila, ze wiecej do pizzerii nie idziemy ;) wg mnie lepsza byla
    krakowska z Pizza Garden, piec opalany drewnem, ale sie z naszego rejonu wyniesli :(
    i nie wiem, czy w nowym miejscu nie musieli przejsc na prad, bo w krk zakaz
    palenia...
    > Jak robie jakies przetwory, to tylko ze swoich produktow, czyli np. pigwowka z
    kilku pigwowcow ;) , jablka na szarlotke z szarej renety - drzewo starsze ode mnie,
    "samo" sie robi w wolnowarze...
    Jak było lepsze jedzenie to dlaczego ludzie krócej żyli niż teraz jak jest gorsze?