eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaKulka w pralce - tajemnice inżynierii AGD › Re: Kulka w pralce - tajemnice inżynierii AGD
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeds.phibee-telecom.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!b
    order1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
    1.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
    -for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <6047961a$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <60487eb8$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <60488e61$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...debian.org.pl>
    <6048adc9$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...debian.org.pl>
    In-Reply-To: <s...@f...debian.org.pl>
    Subject: Re: Kulka w pralce - tajemnice inżynierii AGD
    Date: Wed, 10 Mar 2021 14:16:36 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 72
    Message-ID: <6048c6b4$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.131.224
    X-Trace: 1615382196 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 526 83.30.131.224:57825
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:45333
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Krzysztof Gajdemski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s...@f...debian.or
    g.pl...
    Jest Wed, 10 Mar 2021 12:30:17 +0100, J.F. pisze:
    >>>> Kiedyś producent dostosowywał się do potrzeb klienta.
    >>>> Taka była etyka zapisana w statucie rzemieślniczego cechu.
    >>>> Teraz potrzeby klienta są sprawą drugorzędną.
    >>>> Czasem utrudnia się klientowi możliwość wyboru, by kupił to co
    >>>> chce
    >>>> producent, a nie to co by było optymalne dla niego.
    >>>Jeśli chodzi o pralki, to nie wiem czy jest to jakieś celowe
    >>>utrudnianie.
    >> Ta ich konstrukcja bebna ma tez inne zalety, a jak lozyska
    >> wytrzymuja
    >> 10 lat ... to moze nie ma sie co zastanawiac czy to celowe
    >> postarzanie.

    >Zapewne zalety są takie, że wersja zintegrowana jest łatwiejsza (i
    >tańsza)
    >w produkcji.

    Tansza w produkcji - bo niekoniecznie "latwiejsza", nie cieknie - same
    zalety.

    >Czy jest mniej, czy bardziej trwała - nie mam pojęcia.
    >W każdym razie wolałem mieć możliwość naprawy DIY, gdyby zaszła taka
    >potrzeba.

    Albo ... wybierac towar z dluga gwarancja i niech sie producent martwi
    ...

    >>>Po prostu trzeba dotrzeć do odpowiedniej informacji.
    >>>Kupowałem pralkę 4 lata temu i dla mnie najważniejsza było to, żeby
    >>>bęben i łożyska były serwisowalne. Zaopatrzyłem się w listę modeli
    >>>z
    >>>tą niszową cechą i do sklepu. Tak się złożyło, że akurat wybranego
    >>>modelu nie było i polecono mi nowszy.
    >> Czyli jednak utrudnienie.
    >> A jak masz wieksza ilosc cech do sprawdzenia ?

    >Daj spokój, to tylko pralka. Minimum doktoryzacji przy zakupie nie
    >zaszkodzi, ale bez przesady.

    No dokladnie - to tylko pralka.
    Szukac, dzwonic czy ma wymienne lozyska ... a zepsuje sie pompa czy
    programator :-)

    Mam inny przyklad - lodowke kupilem pare lat temu, termostat sie
    zepsul.
    A w miedzyczasie producent zbankrutowal.
    No i jak termostat do lodowki kosztuje 30-50zl, tak do tych modeli
    100-150.

    Termostat zreszta chinski i podobny do tych "innych, zwyklych".

    >>>Co ciekawe, producent zastrzegł, że serwis
    >>>firmowy nie wykonuje takich wybiórczych napraw - i tak wymieniają
    >>>całość, więc polecają skorzystać z innych zakładów naprawczych. :)
    >> No i przestaje byc istotne, czy naprawialne czy nie ... o ile sie
    >> nie
    >> zepsuje zaraz po gwarancji :-)

    >Moim marzeniem było używanie jej długo po okresie gwarancyjnym, stąd
    >rozbudowana kwerenda w sklepach. Nie lubię sprzętów jednorazowych.

    Tak czy inaczej - czasy "zlotych raczek" powoli odchodza do lamusa,
    wiec serwis w takiej klasie cenowej sprzetu zanika ... i producentowi
    nie zalezy.
    Czy Unia cos tu zmieni ... troche sceptyczny jestem ... dzialanie
    wbrew naturze :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: