eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMartwię się › Re: Martwię się
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
    s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Martwię się
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <rn1tvd$k7u$1@news.icm.edu.pl>
    <5f9483f8$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 25 Oct 2020 11:32:34 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.12.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 49
    Message-ID: <5f955441$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
    X-Trace: 1603621953 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 554 80.53.118.49:54205
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3255
    X-Received-Body-CRC: 666030141
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2686724
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-10-25 o 10:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik cef c...@i...pl ...
    >
    >>> "...Zdecydowano, że wysokość opłaty za przeprowadzone badanie
    >>> techniczne po wyznaczonej dacie wyrażona jako dwukrotny wzrost
    >>> stawki za badania techniczne zostanie uznana jako sankcja
    >>> dotkliwa, która będzie miała jednocześnie skutek mobilizujący do
    >>> przeprowadzenia badania technicznego. (...) Dolegliwości finansowe
    >>> o charakterze bezpośrednim i niezwłocznym mogą pozytywnie wpłynąć
    >>> na przestrzeganie wyznaczonych terminów badań technicznych -
    >>> wyjaśnił resort infrastruktury. ..."
    >>
    >> Ale czym się martwisz?
    >> Jak ktoś przyjedzie raz na trzy lata, to jest i tak do przodu
    >> wysokość jednej opłaty, więc nie opłaca się spóźniać mniej niż 2
    >> lata.
    >
    > Ok, to juz wiemy ze jestes za nakładaniem dodatkowych kar na obywateli.
    > Tak po prostu.

    Wyciągasz taki wniosek?
    Akurat nie jestem za nakładaniem dodatkowych kar,
    ale też nie wierzę z zenkową wizję kształtowania prawa.

    > A jaki jest prawdziwy cel takiego obostrzenia?
    > Bo nie trafiłem nigdy na jakiekolwiek dane które by pokazywały jakim to
    > duzym problemem na drogach jest to ze ktos czasami zrobi przeglad
    > tydzien pozniej.
    > No bo przeciez mowic ze to efekt lobbingu włascicieli stacji
    > diagnostycznych to byłoby takie infantylne...
    >
    > Podasz cel, dane etc?

    Nie wiem jaki jest cel.
    Nawet nie chodzi o łatanie budżetu,
    bo to nie wpływa (przynajmniej wg autorów artykułu)
    do budżetu centralnego.
    Zwracałem tylko uwagę, że ustawodawca nie przewidział, że praktyce
    nic nie uzyska takim zapisem. Jak ktoś wcześniej nie przywiązywał
    specjalnej wagi do pieczątki o badaniach, to teraz jeszcze bardziej będzie
    miał to w d....
    Ja np mam takie auto, którym rzadko jeżdżę i zdarzało mi się przegapić
    termin badań
    nawet o kilka miesięcy. To teraz przekalkuluję, że nie opłaca się
    przyjeżdżać
    na badania miesiąc po termine, tylko poczekam dwa lata.
    Kasa SKP straci a nie zyska, pośrednio budżet dostanie w d....
    Czyli nie o tym myślał poseł jak uchwalał.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: