  • Data: 2020-07-01 18:48:27
    Temat: Re: Olympus sprzedaje swój dział fotograficzny
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uncle Pete <4...@g...com> writes:

    > Zależy co się popsuje. Jakoś stare aparaty fotograficzne nadal się
    > naprawia. Dorabia się części, kanibalizuje się z rozwalonych
    > egzemplarzy... A uwzględniając postęp, po jakichś pięciu latach już
    > nie będziesz chciał go naprawiać.

    Czy ja wiem - mam wrażenie, że czas życia takiego sprzętu jest dłuższy,
    przynajmniej dwukrotnie.
    Tzn. z tej epoki, bo te z początku wieku starzały się szybciej - postęp
    m.in. w matrycach był jeszcze szybki.

    > Pomijając, że "świat" nie ma jedynego standardu, żeby go zmieniać,
    > ryzyko zniknięcia ma dowolny standard. I więcej szans na przeżycie ma
    > standard stosowany przez wielu producentów, niż jednego. MFT przecież
    > to nie tylko Olek z Panasonikiem, ale też popularny format w video.

    Inna sprawa, że to jest taka nisza (nisza w niszy). Dość dawno minął już
    ten czas, gdy każdy "musiał" mieć aparat inny niż w telefonie. Moim
    zdaniem sytuacja zaczyna przypominać tę z czasów przed fotografią
    cyfrową. MFT to jednak takie trochę nie wiadomo co - nie jest to
    komórka, która "robi doskonałe zdjęcia - lepsze niż lustrzanka", ale nie
    jest to także APS-C ani tym bardziej FF (zresztą APS-C to też trochę
    takie nie wiadomo co - tyle że w nieco mniejszym stopniu). Na rynku
    obecnie jest znacznie mniej miejsca.
    Ale to oczywiście wcale nie wiąże Chińczyków, zwłaszcza jeśli zaoferują
    produkt o 80% jakości za 20% ceny (czy jakoś tak).
    --
    Krzysztof Hałasa