  • Data: 2020-07-01 23:37:28
    Temat: Re: Olympus sprzedaje swój dział fotograficzny
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy ja wiem - mam wrażenie, że czas życia takiego sprzętu jest dłuższy,
    > przynajmniej dwukrotnie.
    > Tzn. z tej epoki, bo te z początku wieku starzały się szybciej - postęp
    > m.in. w matrycach był jeszcze szybki.

    Tu masz sporo racji, ostro spowolnił postęp w matrycach, ale liczę, że
    jakiś będzie.

    > Inna sprawa, że to jest taka nisza (nisza w niszy). Dość dawno minął już
    > ten czas, gdy każdy "musiał" mieć aparat inny niż w telefonie. Moim
    > zdaniem sytuacja zaczyna przypominać tę z czasów przed fotografią
    > cyfrową. MFT to jednak takie trochę nie wiadomo co - nie jest to
    > komórka, która "robi doskonałe zdjęcia - lepsze niż lustrzanka", ale nie
    > jest to także APS-C ani tym bardziej FF (zresztą APS-C to też trochę
    > takie nie wiadomo co - tyle że w nieco mniejszym stopniu). Na rynku
    > obecnie jest znacznie mniej miejsca.

    Zgoda, ale częściowa. Jednak między aparatem w telefonie i MFT jest duży
    dystans, który raczej nie skróci się, bo praw fizyki się nie zmieni. A
    dla bardziej "poważnego" fotografowania format MFT ma według mnie
    specyficzne zalety przy określonych wymogach i stylu fotografowania. Ja
    na przykład nie chcę ani APS-C (już go miałem), ani FF (znam jego
    możliwości z czasów "analogowych"), i nie tylko z powodu wymiarów i
    wagi. Więc widzę miejsce na rynku dla MFT, choć może i mniejsze.