    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5f2589eb$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <n...@m...org>
    <5f269870$0$17358$65785112@news.neostrada.pl> <2...@m...org>
    <5f2718db$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org>
    <5f28534b$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <emefrbind8lf$.dlg@myjk.org> <5f286897$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <96tz67oosxkw$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    <lpxn3nw30yqg$.dlg@myjk.org> <5f2e4940$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2fa834$0$555$65785112@news.neostrada.pl> <h...@m...org>
    <5f2ffced$0$17349$65785112@news.neostrada.pl> <z...@m...org>
    <5f3051f4$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <1c0vhs1q240wm$.dlg@myjk.org>
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Date: Tue, 11 Aug 2020 20:36:03 +0200

    dyskusyjnych:1c0vhs1q240wm$....@m...org...
    Sun, 9 Aug 2020 21:43:46 +0200, J.F.

    >Nie tyle Tesla , a po prostu EV się ludziom podobają, ale przez
    >dziwne
    >przekonania -- bo (1) drogie, bo (2) mały zasięg, bo (3) długie
    >ładowanie
    >-- ich nie kupują.

    Tesla mi sie podoba, bo jest taka ... bezkompromisowa.
    Inne tansze EV, to pewnie maly zasieg, kiepskie przyspieszenia, dlugie
    ladowanie i drogie :-)

    >Ad. 1. Drogie, jak się nie porówna parametrów, albo nie przyłoży do
    >analizy
    >realnych potrzeb.

    Odczuwam potrzebe pojechania 150km na narty (i powrotu), 150 km nad
    jezioro, 600km nad morze czy 1200km na narty ...

    >Ad. 2. 300-400 km zasięgu, tego drogiego przecież auta, to 3-4x
    >więcej niż
    >większości potrzeba, czyli znowu patrz punkt pierwszy pod kątem
    >analiza
    >potrzeb -- a nie muszę mieć ICE, bo MOŻE będę musiał przejechać
    >1200km raz
    >w roku bez sikania i jedzenia.

    I dwa auta ? Czy pozyczyc na ten tydzien w Alpach? czy jak czlowiek -
    autokarem pojechac ?

    >Ad. 3. 15 minut ładowania na 300km to nie jest wcale dużo patrząc na
    >punkt
    >2 i uwzględniając że odpoczywać, sikać i jeść w czasie podróży trzeba
    >i tak

    byloby fajne, o ile prawdziwe ... a te 300km to z jaka predkoscia ?

    >realnie normalna osoba jadąca spaliniakiem w trasie trwającej 8-10h
    >spędza
    >na postoju podobną ilość czasu. Tylko przeświadczenie że samo
    >tankowanie
    >trwało 5 minut ją zwozdzi w ogólnym rozrachunku.

    Niedawno bylem nad morzem, ~470km w 4h, bez postojow.
    A nie, przepraszam - zatankowalem sobie prawie u celu, zeby miec na
    jazdy lokalne i powrot.

    A postoje w te pogode ... no, jakby byl daszek, i klimatyzowana
    jadlodajnia, i hotdog z ryba ... bo sie nastawilismy, ze jedziemy nad
    morze, to bedziemy jesc zdrowe ryby, a nie jakies swinstwo :-)

    Powrot byl juz zaplanowany z przerwami, i byloby fajnie ... gdyby byla
    jakas ladowarka tam, gdzie zaplanowalismy.
    Za 10 lat moze bedzie, i moze nie bedzie zajeta ... ale zaplanowalismy
    dluzsze zwiedzanie, a nie 15 minut :-)

    >Toć przecież o tym jest dyskusja i postawione jest pytanie -- skoro
    >Golf
    >lepszy to dlaczego za wzór porównujący koszty zakupu biorą sobie
    >Teslę?

    Bo na razie mamy tylko Tesle do wyboru ?
    No dobra, z roku na rok przybywa tanszych, mozna chocby e-golfa.
    To jak z zasiegiem, predkoscia, ladowaniem na 300km ?

    >A jeśli juz biorą Teslę to czemu nie biorą ekwiwalentu spalinowego
    >który ma
    >podobne osiągi?

    ja tam biore swoja vectre do porownania ... w miare dobra jest :-)

> [...]
    >jazdy
    >(ciszę w kabinie) i te, nie wiem, nawet 5 sek. do setki. Trzeba
    >pewnie
    >jakieś Audi A6 z ~3 litrowym silnikiem minimum zakupić, które
    >kosztować
    >będzie więcej Tesla.

    >Podkręć sobie na postoju silnik do podróżnych 2500 obrotów (bez
    >obciążenia
    >przecież!) to zobaczysz ile hałasu silnik spalinowy generuje (o
    >wibracjach
    >nie wspomnę). EV jest ZNACZNIE cichszy i co za tym idzie, komfortowy.

    3 litrowy benzynowy audi ? Cichy jest.
    Ale nie porownuj 2500 obrotow na parkingu, tylko 150km/h w trasie ...

    Moja vectra jest juz niestety za glosna.

    >Zresztą robiłem porównanie, i przedstawiałem wielokrotnie tutaj na
    >grupie w
    >podobnych dyskusjach (tylko wszyscy oponennci bez wyjątku to
    >zignorowali),
    >mojej Mazdy6 (sedan segment D) do Outlandera PHEV (SUV segment D).
    >Jak ktoś
    >twierdzi że podczas jazdy nie słychać silnika, to zwyczajnie
    >zakłamuje
    >rzeczywistość. Odnośnie innych hałasłów, to przecież Mazda6 jest
    >sedanem z
    >całkiem niezłym współczynnikiem oporu, vs Outlander który jest
> [...]

    No i praktycznie nie slysze silnika. A slyszysz jakis spadek halasu
    przy zmianie biegu ?
    Ale o czym my tu mowimy - wrzuc 140 na licznik.

    >https://www.youtube.com/watch?v=m5yf_wZ__a4

    Zeby to rzetelnie porownac, to zapusc jakies radyjko w tle.
    Kamery i telefony pierwsze co robia to automatyczna regulacja poziomu.

    Radyjko najlepiej przenosne, bo glosnosci muzyczki tez nie jestes w
    stanie dobrze ocenic.
    Tylko znow odleglosc od kamery bedzie istotna ...

    >Znaczy ile średnio dziennie przejeżdżasz?

    Co z tego ze dziennie mało ?
    Wyjade kiedys na autostrade i banan zniknie wraz wyswietlanym
    zasiegiem :-)

    >Spaliniaki owszem częściej płoną niż EV, do tego są mniej sztywne niż
    >EV,
    >mają też gorzej położony środek ciężkości.

    Spaliniaki plona bardzo rzadko.
    A biorac pod uwage ile ich jest - to Tesla plonie czesto :-)

    >Nawet jeśli są tacy którzy potrzeują jechać więcej, to jest to
    >margines. A
    >o marginesie się nie dyskutuje.

    Ale co z tego, ze ja dziennie 8 km przejezdzam ?
    Przychodzi kolejny dzien i mam ochote na 300 ..

    >Szczególnie że i ten margines by pewnie dał
    >sobie radę w EV, tylko nie chce nawet spróbować.

    No ba, za te cene, przy tej ilosci ladowarek ? :-)

    >Czasami odnoszę wrażenie,
    >że ludzie, pomimo że mózgi mają, to bardziej są uparci niż krowy.
    >Siła
    >przyzwyczajenia jest tak silna, że żadne argumenty nie trafiają.
    >Patrz
    >przekonanie że wunglem i drewnem najtaniej się ogrzewa domy.

    Ale to chyba prawda ?

    >Przy 15 minutowym ładowaniu, gdzie na stacji benzynowej spędza się
    >5-10
    >minut (jak trzeba w kolejce przy kasie postać) kolejek raczej dużo
    >nie ma.

    Na razie, to tych ladowarek prawie nie ma ... w Polsce :-)
    A jak juz beda, to zobaczysz, ze zlosliwie kolejki sie zrobia.

    >Jak się system usprawni (zresztą w Tesli chyba to jest u podstaw), to
    >będzie informacja gdzie są wolne miejsca tak aby nie trzeba było
    >czekać

    Czyli jednak Tesla, a nie jakies tansze badziewie...

    >jeśli się ma ciśnienie (a niewykluczone że i rezerwacja miejsca
    >będzie).

    Ja tam mysle, ze nie bede mial wyboru - jak sie okaze, ze w trasie
    zostalo tylko 50 km zasiegu ... tzn moglbym probowac wczesniej, tylko
    ile tych postojow bedzie...

    >Zawsze można podjechać 10 minut wcześniej na wolną ładowarkę a
    >ładować się
    >krócej niż maksymalny czas.

    Zawsze, to sie mozna wyspa pol godziny dluzej, a potem narzekac na
    brak czasu :-)

    >Przecież użytkowników trochę jest, takich co narzekają na ładowanie
    >jest
    >promil.

    Kupili sobie tesle, to musza z tym zyc :-)

    >No dobra, a Leafa czy iMiEVa chłodzonego powietrzem widziałeś z
    >powodu
    >przegrzania? Zresztą nowy Leaf ma już baterię chłodzoną (w końcu!)
    >cieczą.

    Ale ta ciecz jest chlodzona powietrzem ... czy to ma sens ? :-)

    W spalinowym jak widac ma ...

    J.