  • Data: 2021-04-26 20:06:11
    Temat: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26/04/2021 19:49, Piotr Wyderski wrote:
    > Akurat tutaj wystarcza "PoE".

    Czyli wystarczy grubsze zakłócenie które cośtam wyindukuje. Czyli i tak
    kończy się to na grubych zabezpieczeniach przed wystraszonym FPGA, który
    pierdnie dymkiem na widok kilku V.

    > No ale u mnie każdy moduł ma dużo do powiedzenia i nie lubi czekać.

    Obawiam się że to jest sprzeczne. Chyba że "kazdy moduł" ma do
    powiedzenia jednoczesnie 3Mbit, to najtańszy ethernet ogarnie jakieś 30
    takich a ten o pół dolara droższy, 300. Innymi słowy, zjada na
    śniadanie, nawet bez jakiegoś QoS i magicznych priorytetów.

    > Czasy minęły, ale świetna koncepcja została. FastEthernet dalej tak
    > potrafi, przynajmniej w teorii. W praktyce to ciekawe, czy w ogóle
    > testują PHY pod taki przypadek.

    Zwróć uwagę, że jeśli masz typową topologię gwiazdy i każdy jest
    podłaczony własnym drutem do switcha, i switch jest typu store&forward
    (każdy współczesny) to ilość kolizji zalezy tylko od wypełnienia pasma
    na konkretnej dziurce. Czyli w Twoim wypadku może w ogóle nie być ani
    jednej kolizji, nawet jeśli jesteś blisko wydajnosci max. Kolizje *NIE*
    istnieją w praktyce duperelowatych transmisji po 3Mbit.

    > Przecież nie ja go wymyśliłem. Nawet norma na to jest:
    > https://www.ti.com/lit/an/slla108a/slla108a.pdf

    Ależ nie twierdze że sam to wymyśliłeś, ale zastepnik modbusa to obecnie
    jest konwerter modbus<->LAN i działa bardzo kiepsko, ale automatyk nie
    widzi różnicy :D. Ja zastanawiam się co nowego wymyślono proponując
    "lepsze" rozwiązanie. W czym ono lepsze? I tak trzeba lepić dodatkowe
    zabezpieczenia, wydajność taka jak ethernet 30 lat temu, priorytety
    brzmią zabawnie bo przecież QoS jest i w ethernecie [1] i nikogo to nie
    dziwi, a obie magistrale muszą czekać aż poprzedni pakiet się skończy,
    1Gbit w ogóle redukuje problem responsywności do absurdalnie niskiego
    poziomu. 0 zalet wobec ethernetu ;) Chyba że ktoś w sprzęcie za kilka
    tysiaków oszczędza ja scalaku za pół dolara i gniazdu z trafem za jednego.

    "Wymyśliliśmy nowy tokenring z ficzerami can aby możliwe było odpalenie
    bittorenta, na jednym kablu z detektorem neutrin.". Ok, może i są takie
    zastosowania. Ale mi się zawsze wydawało że druty są tanie. Szczeglnie
    jak się je kładzie nowe. I do bittorenta osobne i do eventów osobne.

    [1] https://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.1Q