  • Data: 2021-04-26 19:49:50
    Temat: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    heby wrote:

    > Czyli nie 3 rezystory. OK, komplikuje się.

    Trzy rezystory wystarczają do pogadania sobie na krótkim dystansie,
    gdzie nie ma ESD/EMP. Jak się pojawia takie ryzyko, to trzeba
    zabezpieczać niezależnie od protokołu. Nie piszę Ci przecież, że
    ethernet wymaga odgromnika plazmowego:

    https://pl.mouser.com/ProductDetail/bourns/2056-09-a
    lf/?qs=fHBAHxtERQgxpJZHYzMVKA%3D%3D&countrycode=PL&c
    urrencycode=PLN

    Wymaga albo nie, w zależności od założonej odporności.

    > Dwa urządzenia wpięte w 2 rózne fazy, komunikujace się tym "zastępnikiem
    > modbusa".

    Akurat tutaj wystarcza "PoE". Ale LVDS przy zastosowaniu kodowania o
    zerowej składowej stałej, choćby antycznego Manchestera, się daje
    izolować kondensatorami. Maxim ma fajną notkę na ten temat.

    > Nie. Tylko z ilością nadających jednocześnie.

    No ale u mnie każdy moduł ma dużo do powiedzenia i nie lubi czekać.

    > Ethernet był kolizyjny w czasach kabla koncentrycznego. Czasy te,
    > słusznie, minęły.

    Czasy minęły, ale świetna koncepcja została. FastEthernet dalej tak
    potrafi, przynajmniej w teorii. W praktyce to ciekawe, czy w ogóle
    testują PHY pod taki przypadek.

    > No tak, ale komu to potrzebne jak zastępnik modbusa.

    Przecież nie ja go wymyśliłem. Nawet norma na to jest:

    https://www.ti.com/lit/an/slla108a/slla108a.pdf

    > Na razie to wygląda jak magistrala z możliwością strumieniowania porno +
    > szybka reakcja na przycisk odpalający rakiety. Coś w sam raz do silosów ;)

    Ciepło, ciepło. ;)

    Pozdrawiam, Piotr