  • Data: 2021-04-27 11:12:24
    Temat: Re: Procesor za -10 złotych. :)
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 27/04/2021 10:54, J.F wrote:
    > Szczegolnie ze jak piszesz - najpierw moglo byc samodzielne
    > sterowanie

    Raczej najpierw był RS232, sądząc po zaklejonej dziurze w obudowie ;)

    > Po pierwsze - sam ethernet niewiele daje. Transmisje pakietow tylko.

    Daje:
    1) pseudo równoległość
    2) odpornośc na zakłucenia
    3) wyższe warstwy gwarantują dostarczenie wiadomości
    4) automatyczny podziała pasma

    > Musialbys go od golasa oprogramowac.

    Nie, stosów od ethernetu po tcp jak mrówków.

    > A wczesniej opracowac jakis standard, i starac sie, aby sie przyjal.

    No i czekając na ten cud dalej uzywamy modbusa przebranego w ethernet.

    > I dostowac programy do tego.

    Zgadza się. Problemem jest białko.

    > A potem bys trafil na bariere komunikacji na wieksza odleglosc.

    Internet nie działa? Patrz: ethernet za friko zapewnia dużą odległość,
    choćby na światełku, przez radiolinie, po VPNy.

    > No to masz kilka "zbednych" warstw, ale w zamian jakas tam
    > kompatybilnosc, adresacje IP, przechodzenie przez routery itp ...

    I to wszystko działa w sposób, któego urządzenie końcowe nie widzi.

    > Bo pewnie w srodku jest troche oprogramowania.
    > Znasz sie na falownikach, a teraz mialbys do tego dorzuci powyzsze -
    > to potrzebujesz kolejnego programiste.
    > Z ryzykiem, ze cos skopie.

    Napisali od zera oprogramowanie do falownika. I zapomnieli o komunikacji
    wifi, a nie zapomnieli o modbusie? E...

    > Dodaj, ze falownik zrobiles na procku, ktory dobrze faluje ... ale nie
    > ma ethernetu.
    > zmieniac procek czy dokladac interfejs?

    Pozbyś się iditycznej, lagującej wastwy modbusa? Nie mogę odczytywać
    parametrów falwonika częsciej "niż", ponieważ pod spodem jest gówniana
    transmisja szeregowa czuła na timeouty. XXI wiek, przypominam, na
    księżycu byliśmy podobno.

    > No to dolozyli, a ty sie pieklisz :-)

    Dołożyli protezę. Dzisiaj/jutro będa mi montować rekuperator. Zgadnij,
    jakie mają rozwizanie automatyki domowej w tym reku. Podpowiem, że
    standardowe dla XXIw w automatyce.

    > Nie wystarczy wifi, teraz musi np wspolpracowac z chmura google :-)

    I współpracuje, nie myśl sobie. Przez modbus i translator na serwerze w
    chinach. Co prawda nie moja, ale mają taką opcję.

    A MQTT nie ma w ani jednym z urządzeń. Bo po co ma być użyteczne.