  • 1. Data: 2011-11-10 18:18:50
    Temat: Re: Prośba o pomoc w rozpoznaniu urządzenia - trochę inaczej
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Nie odpowiadałbym, gdyby nie to, że autorem jest sofu :
    > Chciałbym się spytać o coś zupełnie innego niż autor tamtego wątku. To mnie
    > nurtuje od lat.

    Pomysł na trolla niezły, ale grupa nieco chybiona...

    > Janusz

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ Most of the bugs in NetHack are on the floor.

  • 2. Data: 2011-11-10 18:51:56
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Chciałbym się spytać o coś zupełnie innego niż autor tamtego wątku. To mnie
    nurtuje od lat.
    Onego czasu (lata 80-te) byłem u kogoś kto miał komputer zdaje się kommodore
    czy jakoś tak. Dostał to pewnie na komunie od wujka z zagranicy. W każdym
    razie było to podłączone pod TV Vela i miało zamiast stacji dysków rodzaj
    magnetofonu na kasety.
    Do tego była instrukcja i przykłady zastosowań (programów). Wklepywało się
    długi kod klawiaturą z pół godziny aby na koniec HURA EUREKA ! na ekranie
    pokazała się ..... błyskawica.
    Kaset z podobnymi programami ów nie posiadał. W radio czasami leciały
    programy do zapisania na taśmie magnetofonowej.
    Nie chce nikogo obrażać ale wydaje mi się że tamte "komputery" można było o
    kant d... potłuc.
    Posiadanie ich było marzeniem wielu, a jak już je mieli szpanem
    niewypowiedzianym. Do niczego mądrego to jednak nie służyło, bo biorąc pod
    uwagę prymitywizm urządzenia i faktyczny brak zastosowań nie mogło służyć do
    niczego poza zabawą często dorosłych ludzi.
    Jedyny pozytyw z tego to zapoznanie się z urządzeniem o nazwie komputer i
    dowartościowanie się w oczach innych ludzi.
    A jak wy to odbieraliście?
    Konstruktywna krytyka tego co napisałem mile widziana

    Janusz

  • 3. Data: 2011-11-10 19:13:02
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    .
    > A jak wy to odbieraliście?
    > Konstruktywna krytyka tego co napisałem mile widziana

    Ja odbieram to tak, że jesteś pryszczatym nastolatkiem nie mającym
    pojęcia o ówczesnych systemach komuputerowych. Urządzenia te (zarówno
    Commodore jak i ATARI XL/XE) potrafiły współpracować nie tylko z
    magnetofonem, ale i ze stacjami dysków, a istniało na nie sporo
    oprogramowania użytkowego. Nie pamiętam już jak to się nazywało ale sam
    używałem na Atari XL bazę danych, która potrafiła bardzo wiele (jak na tamte
    czasy) jeśli chodzi o wyszukiwanie i organizację danych. I powiem Ci jedno
    gry z tamtego okresu były dużo bardziej grywalne i wciągające. W dodatku
    były też fajne polskie produkcje, np. Robbo z Avalonu.

    Tak na koniec, nie wypowiadaj się o czymś o czym nie masz pojęcia. Tamte
    komputery miały tyle pamięci ile dzisiaj zajmuje maleńki obrazek, a
    potrafiły całkiem sporo. Zresztą "pobaw" się trochę dzisiejszymi
    mikrokontrolerami jednoukładowymi to nabierzesz pokory ile można wykrzesać
    np. z jakiegoś ATTiny13 posiadającego 8 nóżek, 64 bajty SRAM i 1K pamięci
    programu.

  • 4. Data: 2011-11-10 19:15:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-11-10 19:51, sofu wrote:
> [...]
    > i dowartościowanie się w oczach innych ludzi.
    > A jak wy to odbieraliście?
    > Konstruktywna krytyka tego co napisałem mile widziana

    "Ty się zając nie śmiej", ale w latach 80 (konkretnie w 1985 o ile mnie
    pamięć nie myli) to na ZX Spectrum zautomatyzowaliśmy spore laboratorium
    PAN-owskie.

    Inna sprawa, że do tegoż ZX Spectrum zostało dołozonych
    (doprodukowanych) sporo peryferii. Łącznie z IEC-625 przez które były
    podłączone rozmaite przyrządy, stacją FDD, drukarką mozajkową i jakimiś
    innymi cudami na patyku.

    Piotrek

  • 5. Data: 2011-11-10 19:19:48
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-11-10 20:15, Piotrek wrote:
> [...]
    > (doprodukowanych) sporo peryferii. Łącznie z IEC-625 przez które były
    > podłączone rozmaite przyrządy, stacją FDD, drukarką mozajkową i jakimiś

    Autokorekta, "drukarką igłową" miało być.

    Piotrek

  • 6. Data: 2011-11-10 19:29:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-10 20:15, Piotrek wrote:
    > "Ty się zając nie śmiej", ale w latach 80 (konkretnie w 1985 o ile mnie
    > pamięć nie myli) to na ZX Spectrum zautomatyzowaliśmy spore laboratorium
    > PAN-owskie.

    To o tyle zabawne że w tym roku pojawila się Amiga czyli kilkanascie
    rzędów wielkości nowocześniejsza od Spectrum. A myśmy wtedy próbowali
    produkować gówniane Meritum II :/

  • 7. Data: 2011-11-10 19:33:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    sofu pisze tak:

    > Onego czasu (lata 80-te) byłem u kogoś kto miał komputer zdaje się
    > kommodore czy jakoś tak.

    To zdanie świadczy o tym że kłamiesz :)

    --
    Piotr

  • 8. Data: 2011-11-10 19:45:58
    Od: "stary grzyb" <s...@o...pl>

    > Do niczego mądrego to jednak nie służyło, bo biorąc pod
    uwagę prymitywizm urządzenia i faktyczny brak zastosowań nie mogło służyć do
    niczego poza zabawą często dorosłych ludzi.

    Ta wypowiedź oznacza, że masz "ograniczone horyzonty myślowe" - z pomocą
    takiego prymitywu ja (i wielu kolegów) zrobiłem doktorat.
    --
    stary grzyb
    [tnijto z adresu]

  • 9. Data: 2011-11-10 19:54:02
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 10 Nov 2011 19:51:56 +0100, "sofu" <m...@o...pl> wrote:

    A różni się to od sytuacji dzisiejszej tym że ....? A taki np. Eniac
    to został wykonany tylko dla sportu, PDP służyły jako gustowne meble,
    a ograniczenia COCOM miały służyć ochronie nas przed marnowaniem
    cennego czasu.

    No i weź pod uwagę, że w latach 80ych był inny system polityczny a co
    za tym idzie dostępność sprzętu i oprogramowania.

    P.S. No i niezłe trolowanko ci wyszło, ale czego innego oczekiwać po
    bawalcu p.s.p

    --
    Grzegorz Krukowski

  • 10. Data: 2011-11-10 20:31:51

    > Jedyny pozytyw z tego to zapoznanie się z urządzeniem o nazwie komputer i
    > dowartościowanie się w oczach innych ludzi.
    > A jak wy to odbieraliście?
    > Konstruktywna krytyka tego co napisałem mile widziana

    Zależy jakie kto miał podejście do tego.
    Ja miałem C-64.
    Nauczyłem się pisać programy w asemblerze.
    Potem cały wydział przychodził do mnie i sprawdzał wyniki zadań z układów
    dynamicznych.