  • 151. Data: 2019-10-23 14:58:08
    Temat: Re: Przejście. Debile kierowcy.
    Od: Kviat

    W dniu 23.10.2019 o 13:24, r...@k...pl pisze:
> [...]
    zrobila nie mam zielonego pojęcia.

    > Czyli już można przejeżdżać rowerem przez przejście?

    To zależy gdzie. Np. w Norwegii można. Ale w zamian tracisz
    pierwszeństwo na przejściu. Jak chcesz zachować pierwszeństwo na
    przejściu, to trzeba przed przejściem zsiąść z roweru.
    Całkiem rozsądne.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 152. Data: 2019-10-23 15:27:26
    Temat: Re: Przejście. piesi ładują się.
    Od: Kviat

    W dniu 23.10.2019 o 13:50, BronkL pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości

    > Nawyków nie da się przywieźć. Nawyki kształtuje się przez wiele lat.

    Człowiek bardzo szybko przyzwyczaja się do dobrego. Robisz urlop ze 3-4
    tygodnie, wystarczy kurs 6-10 tys km (np.Polska->Hiszpania, tak wiem
    jest mniej km, ale to urlop i nie jedziesz po prostej autostradami,
    tylko po drodze zwiedzasz okolice.
    Gwarantuję, że po powrocie do kraju kilka dni minie zanim powrócisz do
    polskiego "rytmu" jazdy. I nie dlatego, że chcesz, ale często nie da się
    w Polsce normalnie jeździć, bo zapierdalacze siadają na dupę, inni z
    piskiem ruszają spod świateł, potem jadą 300 metrów 100 km/h slalomem
    żeby na następnych światłach wyhamować do zera i być bardziej pierwszym
    o jeden samochód. W centrum miasta.
    Ale jak masz szczęście i mieszkasz w miarę normalnej okolicy, to jest
    spora szansa, że dobre nawyki przywiezione z urlopu pozostaną.

    > To co jest dobre na Zachodzie nie musi być dobre w Polsce.

    Oczywiście. Dlatego warto przywozić tylko te dobre ;)

    > Inna kultura, inna infrastruktura, inne nawyki, itd.
    > Już raz próbowano wprowadzić pierwszeństwo dla pieszego
    > oczekującego, ale projekt nie przeszedł przez Parlament.
    > To było ok. 4 lata temu i jak dotąd nie powstał nowy projekt.

    Niestety.
    Ale u nas w ogóle jest dziwnie. Np. środowisko chroni się poprzez
    wycinanie drzew i strzelanie do zwierząt.

    > W mojej okolicy jest skrzyżowanie. Dopóki ruch jest kierowany to jeszcze
    > jako tako, gdy przerobili to na minirondo i ruch niekierowany
    > to skrzyżowanie jest notorycznie blokowane przez pieszych,
    > bo na minirondzie samochody musza zwolnić i piesi ładują się
    > bez problemu na przejście.

    Wybrzeże Katalonii to praktycznie same ronda. Często co kilkaset metrów
    w centach nadmorskich miasteczek. Całkiem dobrze i płynnie się jeździ.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 153. Data: 2019-10-23 15:57:40
    Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 21 Oct 2019 03:06:41 -0700 (PDT), p...@g...com

    > chcesz jechac szybciej to wyprzedzaj a jak nie mozesz to juz twoje
    > zmartwienie mi to zwisa ...

    Dla mnie to ten sam sort co ryje klaksonem czy światłami pośpieszając.
    Jeden i drugi to taki sam samolub.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 154. Data: 2019-10-23 16:24:42
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 22 października 2019 23:12:32 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:

    > Kogutek uważa inaczej, kilka osób jak widać uważa, że moralnie winny
    > jest zabity pieszy.

    Kogutek zaznaczal lare razy ze zaklada to i owo. I potem zaczal generalizowac.
    Jak sie wyjasnilo co i jak tam bylo to juz sie chyba nie odnosil do tego konkretnego
    przypadku. Ale jesli jednak sie odnosil to jest w bledzie. Jako jeden z nielicznych
    jesli nie jako jedyny.

    A cala dyskusja to sie generalnie odnosi do ogolnej zasady ze nie nalezy wlazic na
    przejscie bezkrytycznie.

    I na moje oko ten watek to tak naprawde bicie sie slepego z gluchym bo jeden nawija o
    konkretnym przypadku a drugi o ogolnym tredzie.

  • 155. Data: 2019-10-23 16:32:36
    Temat: Re: Przejście. "pogania i ryje klaksonem".
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-10-2019 o 07:00, BronkL pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Czytaj uważnie i tyle razy żebyś zrozumiał tekst.
    > Wszystko masz napisane w cytowaniach powyżej.
    >
    > Nie wlekę się i nie przeszkadzam, tylko wyprzedzam.

    Jak się wleczesz 80 tką na 2 pasmowej drodze, to nadal się wleczesz.....
    Przy 80 przestaje Ci samochód jechać, czy o co chodzi?

  • 156. Data: 2019-10-23 17:02:17
    Od: p...@g...com

    Dla mnie to ten sam sort co ryje klaksonem czy światłami pośpieszając.
    Jeden i drugi to taki sam samolub

    Myślałem że nawet tępak zauważy że drugi nie łamie przepisów ;-)

  • 157. Data: 2019-10-23 17:02:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-20 o 17:24, Janusz pisze:
    > Znowu bmw, znowu przejście, znowu przepisy ma w dupie.
    > Potrącił mężczyznę na przejściu który w ostatniej chwili zdążył syna i
    > żonę uratować, sam niestety zginął.
    >
    > https://wiadomosci.wp.pl/tragiczny-wypadek-w-warszaw
    ie-kierowca-wjechal-w-mezczyzne-i-dziecko-6437175929
    722497a

    No i okazało sie że był to kolejny zapierdalacz co to jeździ "szybko i
    bezpiecznie". Próbował się zasłonić tym że go słońce oślepiło ale
    okazuje się że pieszego widział
    znacznie wcześniej a hamował około 30m przed przejściem ale jak się
    zapierdala 130 w mieście to szanse na hamowanie są marne.
    Czyli kolejny debil co powinien stracić prawo i wolność na długo.

    "- Wiemy, że kierowca bmw na ul. Sokratesa jechał z prędkością ok. 130
    km/godz.. Ślady drogi hamowania widać na co najmniej 30 m przed
    przejściem dla pieszych, co pokazuje, że kierowca widział pieszego, ale
    z uwagi na prędkość nie był w stanie zareagować - powiedział Łukasz
    Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie po spotkaniu z
    komisją powypadkową. W mieście obowiązuje ograniczenie prędkości do 50
    km/godz."

    --
    Janusz

  • 158. Data: 2019-10-23 17:03:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-23 o 17:02, Janusz pisze:
    https://wiadomosci.wp.pl/warszawa-wypadek-na-bielana
    ch-kierowca-bmw-jechal-z-predkoscia-130-km-na-godz-6
    438235983845505a

    --
    Janusz

  • 159. Data: 2019-10-23 17:08:39
    Od: "BronkL" <l...@h...pl>

    > Jak się wleczesz 80 tką na 2 pasmowej drodze, to nadal się wleczesz.....
    > Przy 80 przestaje Ci samochód jechać, czy o co chodzi?

    Nie wlekę się tylko wyprzedzam 80 km/h, tych co jadą prawym pasem
    60 km/h, bo tyle jest dozwolone i nie ma obowiązku zjeżdżania
    na prawy pas podczas wyprzedzania.

    Gdybyś czytał uważnie wątek to nie musiałbym tego powtarzać.

  • 160. Data: 2019-10-23 17:15:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Oct 2019 08:02:17 -0700 (PDT), p...@g...com

    > Myślałem że nawet tępak zauważy że drugi nie łamie przepisów ;-)

    Chodzi o celowe, z premedytacją, szczycenie się tym dodatkowo, działanie --
    tak aby drugiemu, "zapierdalaczowi", zrobić na złość. Dam sobie małego
    palca u prawej stopy possać, że ty nie trzymasz się ZAWSZE przepisów,
    hipokryto.

    --
    Pozdor
    Myjk