  • 221. Data: 2019-10-24 19:21:12
    Temat: Re: Przejście. "pogania i ryje klaksonem".
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-10-2019 o 09:19, BronkL pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Wyprzedzam jadąc 80, ci na prawym pasie jadą 60, bo tyle dozwolone.
    > To nie jest wleczenie.

    Jak kogoś wkurzyłeś to jest, widać że pewnie nie robiłeś tego swojego
    "wyprzedzania" przez 100 czy 200 m, tylko dużo dużo dłużej...

    Tak z czystej ciekawości - dlaczego 80 jest ok, a więcej gazu dodać już
    się nie da?

  • 222. Data: 2019-10-24 19:24:51
    Temat: Re: Przejście dla pieszych i BMW
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.10.2019 o 17:31, CTP pisze:

    > Pewnie w okolicach siedzisz ale pojęcie masz mierne. Sprzęt może i jest stosunkowo
    niedrogi ale system informatyczny, który miałby to obsługiwać i namierzać auta
    wyprzedzające na każdym przejściu, gdzie jest kamera, to już pewnie ładnych
    kilkanaście baniek.

    Za całość, czy za jedną kamerkę?

    Sam data storage, to pewnie jakieś petabajty a już nie mówię o AI, która
    też musiałaby mieć niezła moc obliczeniową.

    No widzisz, że nie widzisz. To robi sama kamera - dlatego nazywa się to
    analityką obrazu. Wykrycie że na danym obszarze jeden obiekt zamienił
    się miejscem z drugim obiektem jest banalną operacją, która procesory
    kamer ogartniają do kilku lat. Odczyt numerów też nie jest niczym
    nadzwyczajnym - zapewne widziałeś to na parkingu w centum handlowym.

    > No chyba, że chcesz przy monitorach posadzić Ukraińców na 3 zmiany, którzy będą
    obserwować każde przejście.

    W ostateczności można i tak, ale taniej jest analityką obrazu:P Co
    najwyzej niech trzych trzech Ukrainców obsługuje już wyselekcjonowane
    przez analitykę w kamerach nagrania, bo pewnie mandaty i tak trzeba
    ręcznie wysłać, to nawet się bez systemy za miliony obejdzie.

    --
    Shrek

  • 223. Data: 2019-10-24 19:27:14
    Temat: Re: Przejście. my ci wykasujemy grzechy.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.10.2019 o 11:32, BronkL pisze:

    > I niestety, nie ma tej silnej woli politycznej.

    Powiem więcej - robi się wszystko tak, żeby jak już suweren padnie
    "ofiarą" radaru to można mu było powiedzieć - no sorry, zrobiliśmy
    wszystko - pomalowaliśmy na żółto, daliśmy znak, wrzuciliśmy w yanosika,
    a ty i tak się wjebałeś - to miej pretensję do siebie. My zrobiliśmy
    wszystko co w naszej mocy, żebyś mógł zapierdalać bez obawy o fotoradary.

    --
    Shrek

  • 224. Data: 2019-10-24 20:29:45
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-10-24 12:40, jerzu wrote:
    > https://youtu.be/c3sLIGQiABg - jakby ktoś chciał szczegółową analizę przeprowadzić.

    Co tu analizować? Brak sygnaizacji jest powodem.

  • 225. Data: 2019-10-24 20:34:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.10.2019 o 20:29, kk pisze:

    > Co tu analizować? Brak sygnaizacji jest powodem.

    Omijanie pojazdu na psach jest powodem - bezpośrednim. Pośrednim jest
    pustostan pod deklem kierowcy i niektórych komentujących.

    --
    Shrek

  • 226. Data: 2019-10-24 20:59:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 24 Oct 2019 19:16:35 +0200, w <5db1dc72$0$548$65785112@news.neostrada.pl>,
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Twierdziłeś, że naraziłem na niebezpieczeństwo pieszego zatrzymując
    > się... zamiast go rozjechać.

    Zdecyduj się -- wszedł czy nie wszedł na te pasy.

  • 227. Data: 2019-10-24 21:01:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 24 Oct 2019 19:13:09 +0200, w <5db1dba5$0$548$65785112@news.neostrada.pl>,
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Żeby przejść przed nim bezpiecznie trzebabyło ćwierć kilometra. Pewny
    > jesteś, że z ćwierć kilosa byś to dobrze ocenił? No i nie wiem jak na
    > podstawie tego filmu oceniłeś, że go z daleka było widać.

    Poza tym nikt na mieście nie patrzy na 250m.
    Pieszy patrzy do 50-100m, sporadycznie więcej.

  • 228. Data: 2019-10-24 21:16:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.10.2019 o 21:01, r...@k...pl pisze:

    > Poza tym nikt na mieście nie patrzy na 250m.
    > Pieszy patrzy do 50-100m, sporadycznie więcej.

    I tak tez ten pieszy zrobił. Tylko jak się jedzie koło setki, to żeby
    przejść bezpiecznie przez dwa pasy to trzeba właśnie 250 metrów. Jeśli
    ten jechał 100, to w momencie wejścia na pasu tej rodziny był jakieś 150
    metrów od nich.

    Dziś z ciekawości sprawdziłem na ile metrów ogarniam samochody - właśnie
    na jakieś 100 (wiem gdzie jest 100 meteów od pasów, bo łazę tam na drugą
    stronę, a można dopiero 100 metrów od przejścia). 250 to jakaś
    abstrakcja. A musiy wziąć pod uwagę, że ludzie po 65 też chodzą po
    mieści - mają gorszy wzrok, wolniej chodzą - zaraz się okaże, że pół
    kilometra to mało...

    --
    Shrek

  • 229. Data: 2019-10-24 21:17:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.10.2019 o 20:59, r...@k...pl pisze:

    > Zdecyduj się -- wszedł czy nie wszedł na te pasy.

    Przecież napisałem - zwolniłem, bo taki mam obowiązek i wtedy wszedł.

    --
    Shrek

  • 230. Data: 2019-10-24 21:55:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Wariat lecący bm-ką był widoczny z daleka. Szkoda że przechodzący facet
    > nie zachował czujności, pewnie by żył.
    szkoda ze dajemy się przekonywać mediom, że pierwszeństwo na pasach,
    daje nam nieśmiertelność. pieszy ma obowiązek sprawdzić czy nie wchodzi
    pod samochód.
    > W tym mieście niestety trzeba się
    > nauczyć takiego rozglądania nawet jak się przechodzi na zielonym świetle.
    nauczyć? A kiedy się tego oduczyłeś? Bo w przedszkolu tego uczą. bo
    samochód może wpaść w poślizg, bo hamulce mogą przestać działać, bo
    kierowca może mieć zawał. Tutaj dyskusje gasi 130km/h, którą to szybkość
    trzeba będzie jeszcze udowodnić.

    I jeszcze jedno: o ile dobrze liczę, (dla uproszczenia) to przy 100km/h
    samochód w ciągu 1 sekundy przejeżdża 27.7metra. więc czy pieszy rzucił
    okiem wychodząc z za samochodu który ustąpił mu pierwszeństwa? Szczerze
    wątpię. Gdyby miał dwie, trzy sekundy, czyli 50-70 metrów - nie było by
    ofiar

    ToMasz