  • 51. Data: 2021-02-22 17:10:14
    Temat: Re: Regulator mocy fazowy, czy grupowy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arnold Ziffel" napisał w wiadomości grup
    oterville.invalid...
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >W moim z jedną lampką nie widziałem nic związanego z mocą bierną.
    >Wskaźnika kierunku też nie kojarzę...

    Ale przelec menu i liczniki.

    J.

  • 52. Data: 2021-02-25 13:05:39
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale przelec menu i liczniki.

    Właśnie mówię po przeleceniu menu.

    --
    Leci mucha, aż tu nagle wpada na drzewo i spada na ziemię. Po chwili
    wstaje, otrzepuje się i mówi:

  • 53. Data: 2021-02-25 13:14:45
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zliczaja. Oczywiscie nie gwarantuje, ze kazdy odbiorca ma tak cwany
    > licznik, ale np
    > http://www.apator.com/pl/oferta/pomiar-energii-elekt
    rycznej/liczniki-energii-elektrycznej

    > i taki "podstawowy"
    > http://www.apator.com/pl/oferta/pomiar-energii-elekt
    rycznej/liczniki-energii-elektrycznej/liczniki-smart
    /otus-1

    Muszę zobaczyć, jaki ja mam, bo za choinkę nie pamiętam. Chyba NORAX-1.

    http://www.apator.com/uploads/files/Produkty/Licznik
    i_elektroniczne/norax-1-corax-prim-1/2020-041-pl-nor
    ax-1.pdf

    "Dwukierunkowy pomiar energii czynnej". Dwukierunkowy, czyli co... mogę
    być prosumentem, jak podpiszę umowę?

    "Czterokwadrantowy pomiar energii biernej". Znów, o co chodzi z czterema
    kwadrantami? Pomiar mocy indukcyjnej i pojemnościowej w obie strony?

    Ciekawe czy można portem szeregowym sczytać coś więcej, niż z
    wyświetlacza, i czy można coś przeprogramować, czy jest jakieś
    zabezpieczenie (inne niż security by obscurity).

    https://www.ungelesen.net/protagWork/media/downloads
    /solar-steuerung/iec62056-21%7Bed1.0%7Den_.pdf

    Wygląda na to, że to transmisja szeregowa, asynchroniczna, half-duplex,
    300 bps, 7E1. Protokół niby obsługuje "password command message", ale czy
    to jest używane, czy domyślne hasło jest zmieniane?

    --
    Przychodzi baba do lekarza:
    - Panie doktorze, dziękuję za wspaniałe leczenie.

  • 54. Data: 2021-02-25 14:57:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arnold Ziffel" napisał w wiadomości grup
    oterville.invalid...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    rax-1.pdf

    >"Dwukierunkowy pomiar energii czynnej". Dwukierunkowy, czyli co...

    Pewnie tak.
    A jak nie podpiszesz umowy ... pobral pan 1000kWh i g* nas obchodzi,
    ze wyslal pan 500kWh - licznik sie nie cofnie, a my pana kW nie chcemy
    :-)

    >"Czterokwadrantowy pomiar energii biernej". Znów, o co chodzi z
    >czterema
    >kwadrantami? Pomiar mocy indukcyjnej i pojemnościowej w obie strony?

    I tu jest problem, bo indukcyjna w jedna strone to jest pojemnosciowa
    w druga :-)

    Kiedys dyskutowalismy - energetycy maja swoj zargon, a w nim "pobor
    energii biernej" i "dostawa/produkcja energii biernej".
    W domysle jest to chyba zawsze indukcyjna.

    A te 4 kwadranty ... podejrzewam, ze na wykresie mocy czynna/bierna.
    Czyli licza osobno pobor biernej indukcyjnej i pojemnosciowej przy
    poborze energii czynnej,
    oraz wysylke biernej indukcyjnej i pojemnosciowej przy wysylce energii
    czynnej.
    Licznik dla prosumenta - aby nic nie zarobil :-)

    >Ciekawe czy można portem szeregowym sczytać coś więcej, niż z
    >wyświetlacza, i czy można coś przeprogramować, czy jest jakieś
    >zabezpieczenie (inne niż security by obscurity).

    Powinno byc, ale przy milionach takich licznikow i kilku operatorach,
    to moze byc security by obscurity - tzn zabezpieczenie jest moze i
    powazne, ale operatorzy maja programy z odpowiednim kluczami, wiec ich
    serwisanci maja, wiec duzo osob moze miec ...

    J.

  • 55. Data: 2021-03-01 14:40:12
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A jak nie podpiszesz umowy ... pobral pan 1000kWh i g* nas obchodzi,
    > ze wyslal pan 500kWh - licznik sie nie cofnie, a my pana kW nie chcemy
    > :-)

    Pewnie tak.

> [...]
    > poborze energii czynnej, oraz wysylke biernej indukcyjnej i
    > pojemnosciowej przy wysylce energii czynnej. Licznik dla prosumenta -

    W sumie dobrze, że licznik liczy. Co z tym potem zrobi ZE to inna sprawa.

> [...]
    > moze byc security by obscurity - tzn zabezpieczenie jest moze i powazne,
    > ale operatorzy maja programy z odpowiednim kluczami, wiec ich serwisanci

    Pytanie czy to programy, czy tokeny sprzętowe. Jakby ktoś chciał to zrobić
    dobrze, to powinien być to token sprzętowy, nawet zaszyty w tym terminalu,
    który serwisanci noszą.

    Z drugiej strony, jeśli są tam jakieś klucze, to przede mną jest to
    skuteczne zabezpieczenie (nie znam żadnego serwisanta ani nie mam takich
    dojść).

    --
    Spotkali się Inteligent z AWF-u i Fizyczny z politechniki. Mieli w ramach
    wspolzawodnictwa przejsc przez mur (na wprost). Fizyczny z politechniki

  • 56. Data: 2021-03-08 11:59:52
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 2/22/2021 o 2:56 PM, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Desoft"  napisał w wiadomości grup

    > Przeczytaj uwaznie - bo moze masz.
    >
    > Na cos fi sie chyba zapisy znajda, ale niekoniecznie dla taryf domowych
    > ... tylko jeszcze poczytac warunki przylaczenia do sieci ...

    W umowie z PGE Warszawa z 2010 r mam zapis o zakazie podłączania
    urządzeń, które
    generują zakłócenia elektromagnetyczne oraz pobierają znacznie
    odkształcony prąd.
    Sprawdź warunki swojej umowy...
    --
    pzdr, j.r.

  • 57. Data: 2021-03-08 18:52:46
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Rutkowski, Jacek <j...@w...pl> wrote:

    > W umowie z PGE Warszawa z 2010 r mam zapis o zakazie podłączania
    > urządzeń, które generują zakłócenia elektromagnetyczne oraz pobierają
    > znacznie odkształcony prąd. Sprawdź warunki swojej umowy...

    Pytanie czy konsument musi wiedzieć, co to znaczy. To nie jest linia
    telefoniczna, żeby potrzebna była homologacja na podłączenie aparatu.

    --
    Zamienie tesciowa na psa. Moze byl wsciekly.

  • 58. Data: 2021-03-08 22:52:07
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    W dniu 2021-03-08 o 18:52, Arnold Ziffel pisze:

    > Pytanie czy konsument musi wiedzieć, co to znaczy. To nie jest linia
    > telefoniczna, żeby potrzebna była homologacja na podłączenie aparatu.

    Więcej,
    Suszarka do włosów. Ma dwa biegi - dwa poziomy mocy często to 1000W
    czasami więcej. Znaczek CE ma...
    Regulacja mocy raczej oczywista :)

    --
    Desoft

  • 59. Data: 2021-03-09 07:36:12
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 3/8/2021 o 10:52 PM, Desoft pisze:

    > Więcej,
    > Suszarka do włosów. Ma dwa biegi - dwa poziomy mocy często to 1000W
    > czasami więcej. Znaczek CE ma...
    > Regulacja mocy raczej oczywista :)

    Tak przełączanie 1 lub 2 grzałki :)
    --
    pzdr, j.r.

  • 60. Data: 2021-03-09 18:38:13
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    W dniu 2021-03-09 o 07:36, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Tak przełączanie 1 lub 2 grzałki :)

    Jasssne :)
    Dorwałem kiedyś prostownicę do włosów z USA.
    Myślę, przerobię ją na 220V... a tam dioda.

    --
    Desoft