  • Data: 2019-09-22 19:43:28
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22/09/2019 19:12, RadoslawF wrote:
    > Profesjonalistę już zdefiniowałem. nastolatek nawet świetnie
    > programujący ale nie robiący tego zawodowo może być jak profesjonalistą.
    > Może być jak profesjonalista.

    Czli profesjonalista programujący w Forth na Atari to profesjonalista
    czy tylko mu się zdaje?

    > Pod DOSa. Graficzne, udające na herkulesie cztery kolory.

    To musiałbyć niezy wypas, udawać kolory na monitorze monochormatycznym.
    Masz na myśli dotclock ntsc jak Apple czy też masz duże poczucie humoru?

    > Umarłem ze śmiechu że dyskusję tę sprowadzić chcesz do jednego
    > wybranego roku.

    Ja jej nie sprowadzam. Ona się toczy w 91 od kilkuset postów. Jesteś
    drugi ktory nie zauważył i probuje własną piersią bronić niepodleg....
    profesjonalności pecetów o której nikt poza '91 tutaj nie dyskutuje.

    > Automatycznie to jeszcze nie.

    Ah, czyli sa jakieś hipokrytyczne dodatki do tej tezy. Czyli Amiga z
    automatu to zabawka bo ma scalaki do gier, ale jak pecet dostał blitter
    w SVGA to już pełna profeska, a jak pojawił się 3dfx to w ogóle
    podniosło to poziom profesjonalizmu o rzad wielkości.

    > Zdefiniujesz "scalaki do gier"?

    Tak. Np. kilkunastokanałowy dzwięk stereo sprzetowo.

    Albo. Akcelerator 3D niezgodny z jakimkolweik OpenGL ale za to dziwnym
    trafem wspomagający Quake czyli ówczesnym CADem, bo to chyba jakiś CAD
    był, nie?

    > Praktyka udowodniła że do gier nadawał się już dwu kolorowy herkules.
    > Więc ten z 1996 też się nadawał. :-)

    Nie nadawał się. Praktyka pokazała że to ślepa ścieżka ewolucji, nawet
    ZX Spectrum oferowało kolor.

    > Odróżniasz "tylko do gier" od "również do gier"?

    Odróżniam również PeCet jest do pracy ale też do gier. Głównie dlatego
    że ja nie stwiam idiotycznych tez że obecność blittera w komputerze z 91
    roku wrzuca go do skrzynki z konsolami.

    > Może i tak. Multitasking na komputerze z 7 megahercową motorolą podpartą
    > tylko stacją dyskietek najczęściej polegał na słuchaniu modułów
    > w trakcie kopiowania dyskietek.

    Widać nie pracowałeś. Pechowo całkiem sporo walczyłem z C++ w tamtym
    czasie. Bez multitaskingu raczej wyglądało by to jak w epoce kamienia
    łupanego, czyli DOSa. Co prawda to była A1200 ale to tylko 2x szybciej.
    Mimo to kiedy siadałem do PC/DOS to nie potrafiłem uwierzyć że nie doś
    że tego badziewia ktoś używa to jeszcze jest zapalonym wyznawcą. Żeby na
    początku lat 90 trzeba było wychodzić z IDE aby plik skopiować... Łomatko...

    > Ale pamiętasz że 3D używają nie tylko gracze?

    Ooooo ! Uwaga !!!!! Nadchodzi głośne BUM! CAD!!!! Te wszyskei GTXy i
    Radoeny to dlatego bo CADy, tylko źli gracze wykorzystują je do tych
    głupich gierek ośmieszając profesjonalistów od COBOLa w za sztywnych
    garniturach.

    > Jest trochę więcej oprogramowania.

    Tak, zdecydowanie, GTX i Radeon czyni oprogramowanie znacząco lepszym, a
    już to liczenie cieni TLSem to Panie, Excela bez tego nie uruchomisz.

    > Producent robi to na co jest popyt.

    W 91 roku był popyt na blittery i scrolling. Suprise.

    > Chyba w 95 było odwrotnie ale może wiesz coś więcej niż ja. :-)

    W 95 pojawiały się domowe pecety. Jak Ci się wydaje że ludzie ślęczeli
    nad TurboPascalem to nie. Ślęczeli nad grami. Sorry dude, tak wyglądało
    to z perspektywy nastolatków o których w tym wątku rozmawiamy.

    > Moment. Te pięć sekund to czekanie aż program przetworzy dane z tekstem.

    Nie, odrysowanie. Rysowanie się GUI było widoczne na wszystkich
    maszynach z tego okresu. Co najmniej jedna z nich uważana jest za
    profesjonalną czyli Mac na 68k. I wygladało to żałośnie, ale wtedy
    wszystki wyglądało żałośnie.

    > Jak ktoś miał odwagę odpalić PageStrema na 68000 to wypełniona tekstem
    > strona odświeżała się kilka razy dłużej. I bardziej to zależało od
    > prędkości procesora niż RAMu.

    Ja mówie o samym rysowaniu GUI. Było wtedy niezbędne posiadanie
    inteligentnego DMA jak blitter w Amidze i Atari ST aby w ogóle było
    można mówić o user experience. I sorry, ale niektóre programy które
    widywałem na PC w tamtym okresie, szczególnie te na CGA, były żenująco
    powolne, zupełnie jak reszta rynku, tylko wolniejsze.

    > Tego nie zrobię, ale widziałem czas pracy STE na monitorze
    > monochromatycznym 640x400. Była lepsza niż ECSowe 640x480
    > w czterech odcieniach szarości.

    Miałem jedno i drugie w ręce. Ani jedno ani drugie lepsze nie było. To
    ta sama technologia Chyba że postulujesz że ST było na "szybszym
    krzemie". To komputery z tego samego okresu i mają bardzo podobne
    problemy z wydajnością GUI.

    > Który komputer masowo trafi do biur i firm rozegrało się przed
    > popularnością 3D. Nie zauważyłeś?

    Zauważyłem. Niestety około '95 to już tylko konsola do gier bo pojawiły
    się blittery i inne 3d duperely. Sorry dude, jak się stawia głupie tezy
    to potem głupio wychodzi.

    > Ja tobie tez współczuje.

    Zbytek łaski.