  • 21. Data: 2009-09-09 09:18:18
    Temat: Re: Stabilność częstotliwości sieci
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    A jak kogos temat interesuje

    http://www.pse-operator.pl/uploads/kontener/UCTE_Ope
    ration_Handbook_P1.pdf

    regulacja pierwotna, wtorna, trojna, czasu , incydenty,
    czestotliwosc zrzutu obciazenia - 22 strony wiedzy :-)

    J.

  • 22. Data: 2009-09-09 09:21:52
    Temat: Re: Stabilno?ć częstotliwo?ci sieci
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    > Parę miesięcy temu znowu poruszyłem w ZE temat, tym razem opłaty
    > przejściowej. NIKT absolutni NIKT nawet najwyższy pierdzący nie potrafił
    > mi wyjaśnić o co chodzi i za co to. Przyszła taryfa od góry i trzeba
    > ściągać według niej. Tak powiedział.

    Błąd. Trzeba było zapytać montera to by ci wytłumaczył co to jest
    "przejście" a co jak "przejścia nie ma". Płacisz widocznie za to, że jest
    przejście do twojego przyłącza.

  • 23. Data: 2009-09-09 12:25:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@0...pl> napisał w wiadomości
    > 50 Hz +/- 1%, kwarc to już armata na muchy.

    > Tego właśnie wolałbym uniknąć, bo miernik który mógłby być do
    > tego użyty i tak ma sporo innej roboty.

    > A to już mnie jako usera nie interesuje. Z grubsza wiadomo jak
    > często producent zaleca kalibrację.

    Czy ja sie dobrze domyslam ze potrzebujesz wzorca do kalibracji
    czestosciomierza ?

    Bo juz sie zastanawialem ze moze potrzebujesz do czegos stabilne
    50Hz, np do zapewnienia dlugosci czasu wygrzewania a piec ma timer
    z sieci .. bo wtedy trzeba by siec sprawdzac chyba czesciej, albo
    miec na papierze ze nie mniej niz 0.02Hz/minute ..

    J.

  • 24. Data: 2009-09-09 12:30:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    >
    > No i tak by było! Jakiś czas temu wsiadłem im na głowę. A to
    > spadki na jednej fazie do 190V podczas gdy druga wisiała na 240V
    > a to znowu jak cos pogmyrali przy trafie to rosło do 260V.

    Z napieciem o tyle lepiej ze to jak widac koncowy dystrybutor moze
    regulowac.
    A przy czestotliwosci .. wzroslo obciazenie, wszystkie elektrownie
    w polowie Europy kreca sie wolniej, kto zawinil ? I co ma zrobic
    dystrybutor ?
    Napisze w w warunkach ze zapewnia czestotliwosc 48-52, i umowi sie
    na kary umowne :-)

    > Zjerzyłem się i napisałem pismo. Odpowiedzieli że muszę im to
    > udowodnić na podstawie pomiarów przyrządami w klasie jakimi oni
    > dysponują. No dobra Poprosiłem aby wobec tego ktos przyjechał do
    > mnie i zmierzył tymi ich cudownymi miernikami skoro mój fluke 279
    > im nie wystarczał. No i okazało się że przez następny tydzień cos
    > mieszali ostro w sieci.

    A to nie byli tacy madrzy zeby najpierw ustawic a potem przyjezdzac
    ? :-)

    J.

  • 25. Data: 2009-09-09 12:52:03
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Bo juz sie zastanawialem ze moze potrzebujesz do czegos stabilne 50Hz,
    > np do zapewnienia dlugosci czasu wygrzewania a piec ma timer z sieci ..

    Nie. Muszę zorganizować pewien proces pomiarowy. Częstotliwość, napięcie
    zasilania i parę innych dupereli jest traktowane jak warunki
    środowiskowe i *w zasadzie* wypadało by je monitorować, ale to
    niepotrzebnie komplikuje całą zabawę.

    Ale fakt, dobrze pamiętasz: poprzednio zależało mi aby mały silniczek
    synchroniczny z przekładnią zasilany z przemysłowych 50 Hz obracał
    pewien wałek w ściśle powtarzalnym okresie czasu i to prymitywne
    rozwiązanie sprawdziło się w praktyce.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 26. Data: 2009-09-09 18:49:02
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    J.F. pisze:

    > Radiobudziki chyba w wiekszosci tez juz nie.
    > To nie jest mile jak zaspales do pracy, bo ci w srodku nocy na minute
    > prad wylaczyli.
    > A w ogole robi ktos jeszcze scalaki do zegarkow siecia gonione ?

    Jest jeden scalak, który można spotkać w ponad połowie produkowanych
    obecnie radiobudzików, również tych "markowych".
    Taktowany siecią. Na wypadek wyłączenia zasilania ma własny generator
    RC, strasznie niedokładny. Mam takie dwa radiobudziki i podczas
    wyłączenia zasilania doznają "przyspieszenia czasu" około 5 min/h.

    Cechy charakterystyczne scalaka:
    - dupleksowe sterowanie segmentów wyświetlacza (multipleks po dwie cyfry)
    - powolne (około 1/s) powtarzanie wciśniętego klawisza podczas
    ustawiania czasu.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 27. Data: 2009-09-09 19:39:23
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    marko1a pisze:

> [...]
    > wyjaśnić o co chodzi i za co to. Przyszła taryfa od góry i trzeba ściągać

    Kiedyś ZE zaciągnęły kredyty na rozbudowę sieci energetycznej. Opłata
    przejściowa to właśnie spłata tego kredytu ;-)

    --
    Filip.

  • 28. Data: 2009-09-09 20:29:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 09 Sep 2009 14:52:03 +0200, PeJot wrote:
> [...]
    >zasilania i parę innych dupereli jest traktowane jak warunki
    >środowiskowe i *w zasadzie* wypadało by je monitorować, ale to

    IMHO to zobacz w specyfikacje sprzetu albo kup taki ktory bedzie mial
    napisane ze toleruje 40-100Hz na zasilaniu :-)

> [...]
    >synchroniczny z przekładnią zasilany z przemysłowych 50 Hz obracał
    >pewien wałek w ściśle powtarzalnym okresie czasu i to prymitywne

    A przy tym bym nie kombinowal tylko dokupil drugi czestosciomierz i
    dopisal w instrukcji "upewnic sie ze czestotliwosc jest w granicach
    .."

    J.

  • 29. Data: 2009-09-09 20:50:23
    Od: JS <j...@o...tego.nie.pl>

    W artykule <h87hef$sh5$1@inews.gazeta.pl> PeJot napisał:

    > Tylko sinusoida kwadratowa.

    To wpływ towarzystwa ;)

    Linear ma w ofercie generator z dość dobrą stabilnością i tolerancją początkową
    LTC6930. Ciekawe jest to, że uzyskują to z jednej struktury monolitycznej
    (nie ma żadnych elementów do ustalania częstotliwości). Powinien mieć istotnie
    lepszą niezawodność niż oscylator kwarcowy.

    Jest wersja 5MHz - trzeba dzielniki i filtr, żeby sinus 50Hz wyciągnąć.
    Nadmiernie proste nie będzie.

    --
    Pozdrawiam!
    Jarosław Szynal

  • 30. Data: 2009-09-10 04:18:44
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > A przy tym bym nie kombinowal tylko dokupil drugi czestosciomierz i
    > dopisal w instrukcji "upewnic sie ze czestotliwosc jest w granicach
    > .."

    Praktyka wykazuje że nie ma potrzeby. Mam nadzieję że auditora to
    przekona :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem