  • 31. Data: 2022-01-07 15:49:01
    Temat: Re: UPS niezbyt energooszczędny
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 07.01.2022 15:32, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Powtórzę: to może być moc bierna. Licznik domowy jej nie liczy.

    Trafo grzeje moc bierna?
    Ja mówiłem o nagrzewaniu się, a nie o tym co wskazuje komuś jakiś licznik.

    --
    Mirek.

  • 32. Data: 2022-01-07 21:00:26
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 06 Jan 2022 14:59:57 +0100
    doszła do mnie wiadomość <p...@4...com>
    od a...@p...com :
    >Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 6 Jan 2022 12:15:50 +0100
    > doszła do mnie wiadomo?ć <sr6j1g$oqs$1@dont-email.me>
    > od heby <h...@p...onet.pl> :

    https://www.researchgate.net/publication/350108417_T
    hrust_Measurements_and_Evaluation_of_Asymmetric_Infr
    ared_Laser_Resonators_for_Space_Propulsion

    strona 17, prawa kolumna:

    "No such effect was seen in any of our setups within our resolution of
    photon thrust. Comparing to predictions from QI theory, anomalous
    forcesshould have been detected at least 4 orders of magnitude above."

    No i tabelki od strony 19.

    Z tego co widzę, autor teorii QI(quantised inertia or MiHsC -
    http://physicsfromtheedge.blogspot.co.uk/2014/01/mih
    sc-101.html)
    znalazł "błąd" w badaniach, dodano aluminiowe wnęki, o których autor
    nie był poinformowany, dodatkowo, chyba szykuje się następna runda
    badań:

    https://physicsfromtheedge.blogspot.com/2021/04/resp
    onse-to-tajmars-new-cavity-results.html

    Wypada jeszcze poczekać, ale te 4 rzędy wielkości to sporo, w dodatku
    mało prawdopodobne jest, aby III zasada dynamiki Newtona poszła do
    kosza(słynny zderzak też ją "łamie").

    --
    Szwambuł Trantiputl.
    Inter stercus/faeces et urinam nascimur

  • 33. Data: 2022-01-07 21:32:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Trafo grzeje moc bierna?

    Posrednio.
    Plynie prąd bierny i wydziela moc czynną na opornosciach.

    No ale czemu w starych nie plynal ... a, wyłączony był :-)

    >Ja mówiłem o nagrzewaniu się, a nie o tym co wskazuje komuś jakiś
    >licznik.

    No i licznik powinien to nagrzewanie pokazac, a moze i wiecej.

    J.

  • 34. Data: 2022-01-07 21:36:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości grup
    .
    On 07/01/2022 11:18, Rutkowski, Jacek wrote:

> [...]
    >się troche UPSów i w wielu ładowało akumulatory w stanie wyłączonym.
    >W starszych UPSach była to ładowarka liniowa więc się grzała. Nie
    >wiem jak to się robi teraz.

    >Zerknąłem do instrukcji jakiegoś pierwszego z brzegu taniego APC i
    >masz jak byk:

    >"The Back-UPS battery charges fully during the first 24 hours while
    >connected to AC power. The Back-UPS battery will charge regardless of
    >whether the Back-UPS is switched on or off as long as it is connected
    >to AC power. The UPS will have full runtime capability after the

    Dawniej mogl byl dodatkowy maly trafo do ladowania,
    a teraz kombinuja z jednym, i dodatkowo AVR ... no ale co ten
    wylacznik robi ?

    J.

  • 35. Data: 2022-01-07 21:42:50
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.01.2022 o 21:00, a...@p...com pisze:

> [...]
    >
    > Wypada jeszcze poczekać, ale te 4 rzędy wielkości to sporo, w dodatku
    > mało prawdopodobne jest, aby III zasada dynamiki Newtona poszła do

    Nie łamie. Newton nie uwzględnił "momentu", podobnie jak Einstein :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 36. Data: 2022-01-07 21:57:58
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 7 Jan 2022 21:42:50 +0100
    doszła do mnie wiadomość <61d8a5e9$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    od LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> :

    Momentu manekinetycznego?

  • 37. Data: 2022-01-07 22:29:55
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 07.01.2022 21:32, J.F. wrote:

    > Posrednio.
    > Plynie prąd bierny i wydziela moc czynną na opornosciach.

    Jak byś nie liczył, to za moc czynną odpowiada składowa czynna.
    Możesz ograniczyć ten prąd bierny rozbierając trafo z rdzenia to
    zobaczysz co się stanie ;)

    > No ale czemu w starych nie plynal ... a, wyłączony był :-)

    Bo w starych ładowanie i logika była zasilana ze zoptymalizowanego pod
    względem niskich strat, małego trafa a duże było tylko dla przetwornicy.

    --
    Mirek.

  • 38. Data: 2022-01-07 23:14:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    On 07.01.2022 21:32, J.F. wrote:

    >Jak byś nie liczył, to za moc czynną odpowiada składowa czynna.

    Owszem, ale skad ona sie bierze ? Oto jest pytanie.

    >Możesz ograniczyć ten prąd bierny rozbierając trafo z rdzenia to
    >zobaczysz co się stanie ;)

    Hm, spadnie prad bierny, czy wzrosnie?

    >Bo w starych ładowanie i logika była zasilana ze zoptymalizowanego
    >pod względem niskich strat, małego trafa a duże było tylko dla
    >przetwornicy.

    Owszem, ale straty w miedzi ... nie beda mniejsze w duzym trafie?
    Za to straty w rdzeniu ...

    J.

  • 39. Data: 2022-01-08 01:42:31
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 07.01.2022 o 23:14, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Hm, spadnie prad bierny, czy wzrosnie?

    > Owszem, ale straty w miedzi ... nie beda mniejsze w duzym trafie?

    5% start z 400VA a 8% z 10 czy 15VA robi różnicę w stratach ciepła.

    Ogólnie duże trafo jest wyżyłowane z powodu kosztu/wagi/ceny
    tzn ma mało miedzi w stosunku do mocy maksymalnej przenoszonej
    co powoduje że się grzeje.
    To samo trafo z 2 razy większym rdzeniem i grubszymi dłuższymi
    uzwojeniami będzie znacznie mniej się grzało.
    W praktyce kilkanaście lat temu gdy zamawialiśmy przewymiarowane
    trafa 230V/48V 200VA to Indel opisywał je 400V/83V 450VA.
    Nie sposób było wytłumaczyć że chcemy mniej się grzejące
    bardziej odporne na udary trafa.

    Tak samo prawdopodobnie działali projektanci tych UPS-ów.
    Skoro działa ale trochę się grzeje to po co robić dodatkowe
    koszty.

    --
    pzdr, j.r.

  • 40. Data: 2022-01-08 10:13:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-01-08 o 01:42, Rutkowski, Jacek pisze:
> [...]
    >
    > Tak samo prawdopodobnie działali projektanci tych UPS-ów.
    > Skoro działa ale trochę się grzeje to po co robić dodatkowe

    Dokładnie, a że trafo stanowi 30-40% ceny produkcji ups-a to nie dziwi
    że producent tu kombinuje, w końcu sporo droższego ups-a mniej ludzi
    kupi, a mało kto (prawie nikt) zwraca uwagę ile on energii luzem zużywa.
    Mój 2,2kVA APC zużywa prawie 50W luzem.

    --
    Janusz