  • Data: 2020-10-20 20:15:17
    Temat: Re: ZX Spectrum
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 20/10/2020 17:45, J.F. wrote:

    >Chyba najbardziej zabawne jest to że inne "systemy do pracy" to były
    >w tamtych czasach głównie CP/M (a wiec dokładnie ten sam poziom

    w USA chyba jeszcze Apple.

    >"profesjonalizmu" co Atari) i to mniej więcej tyle. Gdybysmy
    >dyponowali

    A jednak na tym CP/M programisci dzialali, choc krotko.

    >pieniędzmi a nie makulaturą w tamtym okresie możliwe, że systemy
    >dyskowe były by popularniejsze.

    Na swiecie jakos podobnie bylo.

    >Prawda jest taka że Atari ze stacją dysków nie rózniło się zby wiele
    >od maszyny z CP/M, te same możliwości, poza 80

    niby nie, a jednak ...

    >kolumnami, które i tak obchodzono czcionką 4x8.

    Co znakomicie pokazuje, ze nie nadawal sie "do pracy" :-)

    >Zaś oryginalny system kasetowy Atari to jakaś pomyłka. Wolny,

    Owszem, aczkolwiek ... moze w czasach 16KB RAM to nie bylo takie zle

    >przekombinowany, podatny na błedy, nie wiadomo po co wspomagany

    Przekombinowane to jakby cale Atari bylo ...

    >hardwareowo. Hamerykańcy wyrzucili go od razu do piachu, RWPG
    >walczyło do końca ...

    Hm, ja tam nie wiem, ale przeciez to nie my walczylismy, tylko
    Amerykanie i Pewex nam zdesantowali.
    Mysmy co najwyzej wywalczyli Turbo, Amerykanom to jakos nie wpadlo do
    glowy.

    Moze tez model uzywania mial byc inny ... gry na kartridzu to jest to
    :-)

    J.