    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>
    Subject: Re: ZX Spectrum
    <s...@l...localdomain> <rmcjom$a5j$1@dont-email.me>
    <5f89e0af$0$610$65785112@news.neostrada.pl> <rmf4el$cav$1@dont-email.me>
    <5f8d927d$0$539$65785112@news.neostrada.pl> <rmkfos$m8k$1@dont-email.me>
    <5f8f0623$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <rmn7jo$3jc$1@dont-email.me>
    <rmnqho$6vs$1@dont-email.me>
    <5f90111e$0$11915$65785112@news.neostrada.pl>
    <rmpj7f$k4n$1@dont-email.me> <5f9154e0$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <rmslod$13c$1@dont-email.me>
    Date: 22 Oct 2020 19:54:29 GMT

    Jest Thu, 22 Oct 2020 21:15:24 +0200, Silver Dream ! pisze:
    > Zgadza się, ale nie o tym mowa. Mowa o tym, że PeWeX dostał toto już w
    > czasach Tramiela, który przyszedł do firmy i zaczął zamiatać śmietnik
    > jaki w niej panował, i który doprowadził do tego, że była na krawędzi
    > upadku. Jednym z kroków było wyzbycie się balastu w postaci dużych
    > ilości niesprzedawalnych 800XL

    [ ... ]

    > firma miała tradycje nielegalnej utylizacji ;-) Dopiero po
    > ustabilizowaniu i bardzo dobremu wprowadzeniu ST wrócili do wyciągnięcia
    > dodatkowych groszy z konstrukcji ośmiobitowych

    Nie wiem, czy to nie za daleko idąca interpretacja. Tramiel skupił się
    na serii ST, ale równocześnie wykonano ,,lifting" serii XL do XE. Działo
    się to w tym samym czasie, więc doinwestował trochę 8-bit jeszcze przed
    uzyskaniem profitów z Atari ST. Zgoda co do tego, że zapewne chodziło
    o opanowanie rynków ,,rozwijających się".

    k.