  • 101. Data: 2022-07-15 11:54:17
    Temat: Re: Za ile nas sprzedano ?! Ten pierdolony PiS
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Jul 2022 08:39:04 +0200, _Master_ wrote:

    > Dobry jesteś w tej manipulacji.

    Ten przekop ma dwa uzasadnienia:
    a) ruch turystyczny małych żaglówek
    b) ruch towarowy do portu w Elblągu.

    a) mi sie podoba, ale przeciez nie za 2 mld.
    Zostaje wiec b) ... jest potrzeba, zbyt ?

    > Ale ja takie uciekanie od tematu WIDZĘ ;-)

    Ktorego tematu?
    Moze licza na dotacje na przekop?

    Na razie jest sukces - Izbe Dyscyplinarna zliwkidowano, powołano nową.
    ID nas kosztowala 1 mln euro dziennie przez blisko rok.

    Czy teraz nie bedzie, czy za nową tez trzeba bedzie placic ...
    zobaczymy.

    J.

  • 102. Data: 2022-07-15 11:59:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Jul 2022 08:37:54 +0200, _Master_ wrote:

    > Dobrze wiesz że nie tylko tu chodzi o sprawność.

    sprawnosc to czesc tego tematu, ale dosc istotna.

    > Chodzi o to żeby w miastach jeździły pojazdy nie zatruwające powietrza.
    > Chodzi o koszt i szybkość wdrożenia urządzeń/technologi w sumie.
    >
    > Nie mów mi że sprężarka to jakiś kosmiczny wynalazek a naładowanie
    > zbiornika na te 200 km będzie drogie i będzie trwało 2 doby.

    A policzyles jaki zbiornik potrzeba na te 200km?
    To policz..

    > W każdego spaliniaka można włożyć taki silnik i nie musi być nowy.

    Jako dodatkowy, czy w zastepstwie ?

    > Zdjąć z takich pojazdów podatek, dać buspasy i miejsca parkingowe i za
    > miesiąc dwa masz od groma takim samochodów na ulicy.

    Jakos tak mi sie nie wydaje.
    Na razie jakies prototypy.

    No i jak kiepska sprawnosc, to dodaj kominy elektrowni do trucia.

    > Pytanie tylko czy chcesz faktycznie czystego powietrza czy zależy Ci na
    > POJEŹDZIE ELEKTRYCZNYM.
    > Odpowiedz.

    Jak dla mnie, to powietrze jest wystarczajo czyste, wiec mi na innym
    pojezdzie nie zalezy.

    Aczkolwiek ... pisalem jakis czas temu, jak we Wrocku wszedzie smrod
    czulem. Nie wiem - nos szwankowal, czy cos sie zlozylo ...

    J.

  • 103. Data: 2022-07-15 12:25:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Jul 2022 11:11:48 +0200, _Master_ wrote:

    > Nie chcę zamieść pod dywan tylko przeczytaj ze zrozumieniem całość.
    >
    > Problemem jest magazynowanie prądu. Nasze sieci (i nie tylko) są
    > przestarzałe. Nie da się sprzedać/odprowadzić prądu który jesteśmy w
    > stanie wyprodukować do elektrowni.
    > Ale można go zmagazynować z dużą stratą ale jednak ZMAGAZYNOWAĆ.
    >
    > Możnaby robić dźwigowe

    A gdzie tam.
    Duze, wielkie dzwigi, a ilosc zmagazynowana ... malutka.

    >albo wodne akumulatory...

    A to nawet dziala, w postaci elektrowni szczytowo-pompowych.

    Tylko ma pewien problem - wymaga dwoch zbiornikow wody,
    o duzej objetosci i roznicy wysokosci 50-200m.

    Wskaz pasujace lokalizacje ... pomijajac te juz wykorzystane.

    Halda i dziura w Bełchatowie?

    J.

  • 104. Data: 2022-07-15 13:45:50
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-07-15 o 11:04, _Master_ pisze:

    > Wiedziałem ;-) Naprawdę masz problem z wygłuszeniem sprężarki?

    samej sprężarki to nie, ale silnika na powietrze to tak, ja przynajmniej
    działającego jeżdżącego pojazdu z takim do tej pory nie zobaczyłem ani o
    takim nie czytałem

    Chętnie zobaczę i poczytam bo chętnie bym taki użytkował jakby to było
    tańsze od elektryka czy spaliniaka

    > Niejeden pieszy wolałby aby samochód jednak wydawał jakieś odgłosy.

    jakieś jak najbardziej, ale nie przeraźliwie głośne, nie takie które
    podniosą poziom hałasu w mieście

    Avast.

  • 105. Data: 2022-07-15 13:52:36
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-07-15 o 11:11, _Master_ pisze:

> [...]
    > stanie wyprodukować do elektrowni.
    > Ale można go zmagazynować z dużą stratą ale jednak ZMAGAZYNOWAĆ.

    Mozna, tylko sęk w tym jak to zrobić mądrze i tanio

> [...]
    > całego auta a sprężarka i zbiornik powietrza to groszowe sprawy.
    >
    > Cały czas mamy na myśli auto miejskie 100 może 200 km zasięgu.

    Więć zrób takie za grosze, jak będzie poniżej 10 tysi kosztować to ci
    gwarantuję sprzedanie dowolnej ilości jaką będziesz w stanie
    wyprodukować. Grosze na to wydasz a 10 tysi będziesz za sztukę brał.

    Avast.

  • 106. Data: 2022-07-15 14:08:16
    Od: cyklista <c...@g...com>

    W dniu 2022-07-15 o 11:45, J.F pisze:

    > Ale o co chodzi - o "pompowanie" z domowej instalacji PV?

    raczej tak, pompka w garażu i nam napełnia zbiornik domowy przez całą
    noc i dzień, żeby sobie tankować u siebie (ale to znowu było do
    rozważenia kilka lat temu jak stacji cng było jak na lekarstwo a nie
    teraz gdy się ich już więcej pojawiło a i silniki i instalacje już teraz
    inne i na tym co mamy w sieci mogą nie pojechać)

    > CNG? Cos mi sie widzi ze 2-3 minuty
    >
    > https://youtu.be/UcCv_UWSmrA?t=726s

    Widzę ze zajęło to 5 minut ale i tak jest to bardzo dobrze jak na
    zatankowanie 30kg. Jeden problem rozwiązano. (bo jak parę lat temu
    robili stację cng w Rzeszowie dla autobusów to podawali właśnie takie
    wartości jak pisałem). I pewnie przez lata tez drugi zniknął czyli
    pojawiło się dużo więcej stacji z cng, choć jak patrzę na mapę stacji
    cng w Polsce to dalej jest kiepsko, tak jak z lpg 30 lat temu

    jednak ze względu na koszt instalacji, ciężar zbiornika opłaca się to
    przy naprawdę dużych przebiegach bo już nie mówimy o zwrocie inwestycji
    po 20-30 tysiach jak dla lpg a o 100tysiach przebiegu.

    Avast.

  • 107. Data: 2022-07-15 14:08:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-07-2022 o 13:52, cyklista pisze:
> [...]

    Czyli problem jest z sieciami, więc to tam należy szukać rozwiązania.
    W sensie - je naprawiać i rozbudowywać.

    Już nie mówiąc o tym, że sieci byłyby dużo luźniejsze, gdyby nie musiały
    generować ogromnych ilości energii dla petrochemii, zużywanej na
    produkcję paliw....

  • 108. Data: 2022-07-15 14:33:19
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-15-lipca-2022 o 13:45, cyklista pisze:
    > samej sprężarki to nie, ale silnika na powietrze to tak, ja przynajmniej
    > działającego jeżdżącego pojazdu z takim do tej pory nie zobaczyłem ani o
    > takim nie czytałem

    I to ma być powód żeby krytykować w czambuł inne pomysły niż bateria i
    wodór?
    Jak już będzie ten wodór to może być ZA PÓŹNO.

    Przynajmniej tak mawiają ekofaszyści ;-)

  • 109. Data: 2022-07-15 14:39:11
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-15-lipca-2022 o 13:52, cyklista pisze:
    > Mozna, tylko sęk w tym jak to zrobić mądrze i tanio

    NIE. NIE tylko zmagazynować TANIO tylko tanio i szybko wprowadzić
    technologię na ulice i tanio jej używać.

    Dotychczasowa promowana usilnie technologia wjedzie na ulice za 20-30
    lat jak dobrze pójdzie.

    Teoretyzować to sobie mogą EKOFASZYŚCI ;-)

  • 110. Data: 2022-07-15 14:39:59
    Od: _Master_ <M...@...pl>

> [...]
    > gwarantuję sprzedanie dowolnej ilości jaką będziesz w stanie
    > wyprodukować. Grosze na to wydasz a 10 tysi będziesz za sztukę brał.

    I już mądrzej gadasz ;-)