  • Data: 2011-01-25 06:13:48
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-24 13:59, AZ pisze:

    > Miedzy biegami.

    > Myslalem ze jezdzisz motocyklem, przepraszam ale zasugerowalem sie tym, ze
    > piszesz na grupe motocyklowa. Dla Ciebie nadal dzwignia zmiany biegow dziala
    > zero jedynkowo. Wez sobie obejrzyj jakas skrzynie i troche nia pokrec.

    W tej chwili nie jeżdżę zima z oknem.
    Co do działania skrzyni biegów to ona jak najbardziej działa
    zero-jedynkowo. Chyba że masz na myśli skrzynie np multitronik ale
    jeżeli chodzi o kłową w motocyklu to nie wyobrażam sobie inaczej.
    Nie ma innych przekładni niż te które są w skrzyni - tzn że nie ma
    stanów pośrednich, wiec albo jest bieg albo go nie ma - zero - jeden.

    > A jak juz bedziesz mial motocykl to wez przy zmianie biegow nie pociagnij
    > dzwigni do konca tylko tak do polowy zakresu jej ruchu i pusc sprzeglo.

    Poszedłem do garażu uruchomiłem motocykl, dla Ciebie. Wrzuciłem luz i
    starałem się nie do konca wrzucić 1ke i wiesz co niedasie... Jest albo N
    albo 1 lub albo N albo 2 - nie dałosię z N na 3 albo z N naniewiemcoinnego.

    Potem postawiłem go na podstawce i zrobiłem z 2 na 3 i nie mam nic po
    między. Nie wiem czy mam popsutą skrzynie ale po między 2 a 3 nie mam
    żadnego N. :)

    Szczególnie na podstawce widać co się dzieje jak zrobisz zmianę z 2 na 3
    a dokładnie - 2 do 5tys obr i 3 do spada do 3 tys obr - tylko że jak
    masz koło w górze to silnik tak szybko nie spada z obrotów, wiec koło
    napędowe przyspiesza a silnik zwalnia. Ewidentnie jest to wiec sytuacja
    o której pisze tzn że nie ma miejsca na spadek oborotów przy zmianie
    biegów i to że w 0.5s spadają oboroty podczas zmiany to wynik tego że
    sprzęgnięty z kołem napędowym wałek napędzany w skrzyni w momencie
    zmiany przekładni od razu powoduje zmniejszenie obrotów wału korbowego.
    To nie dzieje sie z powodu ujęcia gazu ale zwykłego "siłowania" a że wał
    korbowy silnika motocyklowego ma stosunkowo małą bezwładność to zmiana
    obrotów jest bardzo szybka a dodatkowo pomaga ujęcie gazu.
    W rezultacie dochodzi do bardzo szybkiej zmiany praktycznie nie
    odczuwalnej dla kierowcy.

    osci/37/37/1/skrzynia_biegow_pr_5.jpg

    bez-uzycia-sprzegla-abc,art37.html

    > No pacz pan, zuzyly sie zeby na kole ktore bylo na stale zazebione z innym.
    > Gdzie tu wplyw zmian bez sprzegla?

    Jak rozumiem wg Ciebie wytrzymałość na stałe zazębionych kół zębatych
    dąży do nieskończoności bo tylko tak można wytłumaczyć nie możność
    wyszczerbienia się tych zębów.

    Pozdrawiam
    Rafał