  • Data: 2011-01-25 06:36:06
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-24 13:52, AZ pisze:

    > A moze poszli do lasu?

    > Dowod jest taki ze taka mozliwosc wynika po prostu z konstrukcji skrzyni.

    Bo ty tak powiedziałeś. Chylę czoła i oddaje cześć. Możliwość zmiany
    biegów bez sprzęgła jest w każdej skrzyni w samochodzie można to także
    zrobić i żadnych zgrzytów nie będzie i jak rozumiem wg Ciebie taka
    zmiana biegów także będzie całkowicie zdrowa a skrzynia jest na to
    konstrukcyjnie przygotowana.

    Mam wrażenie że mylisz typowo wyścigową/rajdową skrzynie kłową gdzie
    zakłada się powstawanie dużych momentów podczas zmiany biegów ze
    skrzynią zwykłego motocykla drogowego gdzie producent nie przewidział
    takiej możliwości - w jednym i drugim przypadku konstrukcja skrzyni jest
    taka sama ale wytrzymałość kompletnie różna.

    > Wiec powiedz gdzie ta trwalosc sie zmniejsza? Co ulega szybszemu zuzyciu?

    Odpowiedz sobie na proste pytania:

    Czy sprzęgło w motocyklu służy tylko do ruszania?
    Czy sprzęgło w motocyklu odpowiada za rozłożone w czasie oddawanie
    momentu obr?
    Czy zmiana przekładni bez użycia sprzęgła to gwałtowniejsze zmiany
    momentu obr ?
    Czy gwałtowniejsze zmiany momentu przyczyniają się do wydłużenia czy
    skrócenia czasu eksploatacji?

    Jak już odpowiesz sobie na te pytania to odpowiedź sama się nasunie że
    zmiana w motocyklu bez sprzęgła nie poprawia żywotności skrzyni a ją skraca.

    Pozdrawiam
    Rafał