    From: Paweł <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: cyfrowa obróbka sygnału
    Date: Sun, 09 Aug 2009 15:52:31 +0200

    > Zależy na ile ta składowa jest "dominująca".. zakładam, że wybija się
    > znacznie ponad tło... wówczas robisz to tak... podajesz sygnał, przez
    > dobry filtr AA. Próbkujesz go 20kHz i z każdej paczki po 0,1s liczysz
    > FFT. Mierzysz średni poziom sygnału w zakresie 200-4000Hz. Jeśli jakaś
    > próbka przekracza ZNACZNIE poziom średni (żeby ustalić ten próg trzeba
    > znać widmo przebiegu bez sygnału i z sygnałem) to przyjmujesz, że to
    > jest Twój sygnał... przy danych jak wcześniej FFT liczone jest z 2000
    > próbek, czyli masz rozdzielczość na poziomie 10Hz... czyli dla 4kHz masz
> [...]

    Tak chciałem to zrobić. Wykonałem nawet kilka doświadczeń. Jednak jak
    FFT jest liczone dla malej ilości próbek np. dla 200 to trudno wykryć
    ten właściwy sygnał. Zwiększenie ilości punktów np. do 2000 daje bardzo
    dobre rezultaty ale wymaga znacznego zwiększenia ilości częstotliwości
    dla których jest liczone FFT. W praktyce na tanim ARMie mogę to zrobić w
    czasie rzeczywistym tylko dla 40-50 częstotliwości. Aby wykonać to z
    rozdzielczością 10Hz potrzebny jest min. 10x szybszy procesor. Tego
    jednak chcę uniknąć. Szukam więc jakiegoś prostszego algorytmu.

    Paweł