  • 81. Data: 2021-04-19 21:24:52
    Temat: Re: ktoś wie jak to działa ?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > To też. Współcześnie kilka krajów ma takie napięcie sieci. Zresztą
    > dość ciekawe, bo w tym układzie międzyfazowe wynosi 220V. Poza tym
    > było jeszcze 110V.

    110V cały czas jest w USA, gdzie z kolei jako "siłę" mają układy
    dwufazowe z napięciem międzyfazowym - niespodzianka - 220V.

    MJ

  • 82. Data: 2021-04-19 22:13:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 19 Apr 2021 21:24:52 +0200, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:
    > 110V cały czas jest w USA, gdzie z kolei jako "siłę" mają układy

    120

    > dwufazowe z napięciem międzyfazowym - niespodzianka - 220V.

    240

    --
    Marek

  • 83. Data: 2021-04-19 22:49:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.04.2021 o 22:13, Marek pisze:

    > 120

    Tfu, faktycznie.

    MJ

  • 84. Data: 2021-04-19 22:54:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Apr 2021 20:13:12 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Chyba projektor filmowy przełączałem na 240 V żeby żarówkę oszczędzać.
    >
    > -----

    Dokładnie to samo miałem napisać.
    Niedawno zanabyłem drogą kupna Ruś - 8mm. Ma klucz na 110, 127, 220 i
    240V.Ustawiłem oczywiście 240.
    Aczkolwiek żarówka jest na 12V, więc dla niej to niewielka różnica.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 85. Data: 2021-04-19 22:58:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Apr 2021 18:24:44 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

    > Troche przypadek.
    > Wiadomo, ze papier termiczny blednie, a inne techniki ... sa za drogie
    > :-)
    >
    > A moze wcale nie? Papier termiczny nie jest za darmo.
    >
    > A teraz jeszcze jakies "elektroniczne" maja byc - nie wyblakna :-(

    > Tez niekoniecznie, bo tu z kolei zysk malutki.
    > No chyba, ze zysk sklepu ... ale zaczna przychodzic klienci, a
    > dostawca sie wypnie, to znow sie nie bedzie oplacac :-)
    >
    > A gdzies tam daleko w tle masz "Dubai LED lamp".

    A można już normalnie gdzieś kupić te prawie niezniszczalne z Dubaju?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 86. Data: 2021-04-19 23:42:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Niedawno zanabyłem drogą kupna Ruś - 8mm. Ma klucz na 110, 127, 220 i
    > 240V.Ustawiłem oczywiście 240.
    > Aczkolwiek żarówka jest na 12V, więc dla niej to niewielka różnica.

    Jaka to różnica w różnicy, czy żarówka jest na 12V, czy na inne napięcie?

    Jarek

    --
    Ofiaruj, wasza dostojność, królowi szwedzkiemu w zamian Niderlandy.

  • 87. Data: 2021-04-20 08:02:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 19 Apr 2021 18:24:44 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A gdzies tam daleko w tle masz "Dubai LED lamp".

    Kiedyś oglądałem program na ich temat ale już zapomniałem jaka była
    konkluzja - czemu u nich takie są dostępne - przypomnisz?

    --
    Marek

  • 88. Data: 2021-04-20 08:57:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Kiedyś oglądałem program na ich temat ale już zapomniałem jaka była
    >konkluzja - czemu u nich takie są dostępne - przypomnisz?

    Bo ksiaze/emir/szejk zaplacil za opracowanie i teraz ma wylacznosc ?
    Przynajmniej chyba taka wersja oficjalna,
    a nieoficjana ... hm
    -a gdyby tak wcale nie byly takie dobre?
    -sa dobre, tylko emir doplaca do produkcji, aby kazdy obywatel mogl
    sobie kupic,
    -spisek zarowkowy, elektrownie na swiecie zaplacily, zeby obywatele
    jednak zuzywali troche pradu ..

    No i troche mnie dziwi wysoka wydajnosc i na oko kiepskie chlodzenie
    tych precikow...

    J.

  • 89. Data: 2021-04-20 09:00:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chodziło o podniesienie temperatury barwowej.

    -----

  • 90. Data: 2021-04-20 10:36:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Apr 2021 23:42:45 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Jaka to różnica w różnicy, czy żarówka jest na 12V, czy na inne napięcie?

    Przy 220 V z trafa wychodzi 12V.
    To ile wychodzi, jeśli to trafo zasilimy 230V?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam