  • Data: 2022-08-03 14:12:03
    Temat: Re: ostrzenie noza
    Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.08.2022 o 13:07, J.F pisze:

    > Ale o co chodzi?
    > Stal weglowa jest przeciez tania.
    > Tylko rdzewieje, a tego klient nie chce.
    >
    > A stali w nozu niewiele ... naprawde koszt materialu taki istotny?

    Kiedyś kupiłem sobie (nie pamiętam, czy od Chińczyka, czy od Japończyka)
    nóż "szefa" z ostrzem wielowarstwowym, w którym krawędź tnąca jest
    otulona stalą nierdzewną. Po umyciu noża, praktycznie tylko sama krawędź
    tnącą trzeba wytrzeć, jako zabezpieczenie przed korozją. Jest to taka
    niby namiastka "damastu skuwanego", ale nóż ostry cały czas. Co prawda
    nie jest zbyt intensywnie używany. ;) Właśnie ze względu na ten nóż,
    kupiłem system pozwalający na idealne ostrzenie, a w międzyczasie na
    tanich nożach ćwiczę prowadzenie ostrza po kamieniu.

    > P.S. przewodnik konsumenta
    > https://ostry-sklep.pl/_blog/46-Specyfikacja_materia
    low_wykorzystywanych_na_glownie_nozy.html

    > Aczkolwiek oni chyba nie o kuchni mysla.

    No i to jest w zasadzie dość przystępnie opisane wszystko, co chciałby
    wiedzieć zwykły zjadacz chleba o materiałach używanych do noży. Z pewną
    nieścisłością dotyczącą stali damasceńskiej - jest znana od wieków, ale
    też od wieków nie jest produkowana, złoża rudy się wyczerpały.

    --
    -
    Akarm