  • Data: 2021-08-24 17:50:21
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: Maciek Godek <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 24 sierpnia 2021 o 17:27:16 UTC+2 Mateusz Viste napisał(a):
    > Efekt mody.

    W jakiejś mierze pewnie tak. Na pewno z mercurialem git "wygrał" ze względu na modę.

    > Uwierzyłbym, gdybym nie używał svn-a od ponad 15 lat - również
    > zespołowo. Tych niebotycznych komplikacji, o których piszesz, nie
    > doświadczyłem. Widziałem natomiast rozterki programistów dumających nad
    > tym, jak ugryźć gita żeby się nie obraził - i spędzających godziny na
    > doktoryzowaniu się i dyskutowaniu w nieskończoność o tym, jak coś
    > zrobić... zamiast zająć się pożyteczną pracą.

    Pamiętam, że kiedyś robiłem brancha na SVNie i to był koszmar.

    > Niewątpliwie istnieją sytuacje, w których git wykazuje zalety względem
    > svn - jakiś intensywny branching, możliwość pracy offline przy
    > lokalnym commitowaniu, itp.

    Dokładnie. Sam pomysł, że musisz mieć centralne repozytorium, jest sporym
    utrudnieniem.
    Dlatego np. github ma guzik, którym możesz łatwo zforkować repozytorium i później
    wysyłać pull-requesty do oryginalnego repozytorium; albo nie wysyłać.

    Ja takich potrzeb w praktyce nie zaznałem.
    > Dlatego uważam, ze w wielu przypadkach git jest zwyczajnie
    > przekombinowany. Lubię proste i skuteczne narzędzia - a svn taki
    > właśnie jest.

    Właściwie to jest na odwrót.
    Git jest dużo prostszym narzędziem. Już sam fakt, że wystarczy wpisać "git init",
    żeby mieć u siebie repozytorium, o tym świadczy.
    Dla SVNa musisz postawić serwer.

    > W jaki sposób korzystają, i w jaki sposób utrudniona?

    Na przykład w taki:

    https://github.com/OpenLogicProject/OpenLogic

    A utrudniona, bo przy zbiorowej kolaboracji synchronizacja repozytoriów a'la SVN
    byłaby koszmarem.
    Na przykład github jądra Linuxa wyświetla 5000 współautorów.

    A ile osób te zespoły liczyły?