  • Data: 2021-08-24 17:27:13
    Temat: Re: rzadki bład w programie w C++
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-08-24 o 07:39 -0700, Maciek Godek napisał:
    > svn już raczej odchodzi do lamusa.

    Efekt mody.

    > w jednoosobowym projekcie to zupełnie bez znaczenia, natomiast jeżeli
    > projekt się rozrasta, svn staje się długiem technicznym, bo operacje
    > scalania ze sobą zmian od różnych osób stają się niebotycznie
    > skomplikowane.
    >
    > serio.

    Uwierzyłbym, gdybym nie używał svn-a od ponad 15 lat - również
    zespołowo. Tych niebotycznych komplikacji, o których piszesz, nie
    doświadczyłem. Widziałem natomiast rozterki programistów dumających nad
    tym, jak ugryźć gita żeby się nie obraził - i spędzających godziny na
    doktoryzowaniu się i dyskutowaniu w nieskończoność o tym, jak coś
    zrobić... zamiast zająć się pożyteczną pracą.

    Niewątpliwie istnieją sytuacje, w których git wykazuje zalety względem
    svn - jakiś intensywny branching, możliwość pracy offline przy
    lokalnym commitowaniu, itp. Ja takich potrzeb w praktyce nie zaznałem.
    Dlatego uważam, ze w wielu przypadkach git jest zwyczajnie
    przekombinowany. Lubię proste i skuteczne narzędzia - a svn taki
    właśnie jest.

    > nawet humaniści korzystają z gita przy kolaboracyjnym pisaniu książek.
    > przy svnie taka współpraca byłaby mocno utrudniona.

    W jaki sposób korzystają, i w jaki sposób utrudniona? W moich zespołach
    zawsze trzymaliśmy wszelkie podręczniki i dokumentacje w svn, w postaci
    plików tex lub html na podstawie których następnie coś budowało
    wynikowego PDFa. I tutaj nie przypominam sobie by svn cokolwiek
    utrudniał.

    Mateusz