    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: zdjęcia na dysku i błędy
    Date: Sat, 12 Jun 2021 11:13:44 GMT

    On 2021-06-12, Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> wrote:
    > [...]
    >
    > Zwróć uwagę na fakt, że format jpg zmieniał się w czasie. Jeśli masz
    > ponad dwudziestoletnie pliki, to mogą one być niezgodne z Twoim
    > programem. Dlatego warto spróbować otworzyć je w paru innych programach.

    Sprawdziłem, to nie to, ale jest i ciąg dalszy. Zacząłem sprawdzać stare
    karty CF - EOS 40D używa jeszcze takich. Szczęśliwie wkrótce po jego
    zakupie zaczęła się w kartach rewolucja i karty 1GB/2GB po wyczyszczeniu
    lub nie powędrowały do pudełka. To co zostało wyczyszczone, odzyskałem
    (14to letnie karty). Przejarzałem około 1000 zdjęć bezpośrednio z tych
    kart i żadne nie ma takich uszkodzeń. Co więcej, znalazłem również
    zdjęcia wolne od uszkodzeń, które w archiwum mają uszkodzenia. Więc to
    też nie karty.

    --
    Marcin