  • 181. Data: 2022-12-23 17:22:17
    Temat: Re: Wodor
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-12-2022 o 16:00, J.F pisze:

    > Samo tankowanie trwa 5 minut.

    Jak zmierzysz to pogadamy.

    > Wraz z placeniem, chyba ze kolejka po
    > hotdoga.

    Albo do dystrybutora...
    Pamiętaj, że mówimy o tankowaniu w szczycie sezonu, na stacji np. gdzieś
    w Austrii przy autostradzie....

    > Ale tp tylko czesc baterii.

    O recyklingu słyszał?

    > A co - moze mam zapamietac

    Dokładnie.

    > Przeciez widac jeszcze u góry, ze o Tesli pisales.

    Taaa, w nawiasie i że 0h, czyli że brak.

    A 1h w moim.

    Czytać nie umiesz?

    > Kwestionujesz prawdziwosc
    > https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci/tego-nie-spo
    dziewasz-podczas-serwisu-elektryka-musial-wymienic-p
    lyn-za-prawie-2-tys/s8lmlbn

    Kwestionuję nieaktualność.
    Czas płynie szybko, a co było a nie jest nie pisze się w rejestr.

    > Widac niewyraznie napisales.

    Wyraźnie.
    I to ze 3 razy.

    A jak niewyraźnie czytasz, albo masz sklerozę, to teraz sobie sam szukaj.

  • 182. Data: 2022-12-23 17:58:20
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 23.12.2022 o 12:06, Shrek pisze:

    > U marksa i korwina się uczyłeś makroekonomii? Skoro brakuje węgla, to
    > wystarczy otworzyć więcej składów - z węgla one żyją więc dosypią;)

    Tyś widział w ogóle na własne oczy węgiel?

    > No to sobie po nocach ładuj z fotowoltaiki. Tylko nie mów że takie
    > rozwiązanie jest lepsze i wygodniejsze niż 5 minut na stacji.

    A po co miałbym nocami ładować? Pierdoły ot co.

  • 183. Data: 2022-12-24 08:27:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.12.2022 o 17:58, ii pisze:

    > Tyś widział w ogóle na własne oczy węgiel?

    A tyś widział prąd elektryczny na oczy?

    > A po co miałbym nocami ładować? Pierdoły ot co.

    Bo w dzień większość ludzi jest w pracy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 184. Data: 2022-12-25 12:19:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    [...]

    > W czym - ze 5 minut, czy ze co 600km ?

    Że 5 minut. Bo to nie tylko tankowanie. Nie wierzę, że nie skorzystasz
    z toalety ani, że nie kupisz niczego choć do picia, bo o jedzenie
    nawet nie pytam - zapewne jesz w czasie jazdy a nie na spokojnie, jak
    zwierzęta, na postoju.

    Ostatnią naprawdę długa trasę zaliczyłem 2 lata temu - z synem - z
    Włoch przez Alby, 1300 km. Pomimo dużego zbiornika, 3 postoje. 2
    starczyłyby na podładowanie w jakieś superładowarce, na jednym nie
    musiałaby być nawet tak szybka (obiad).

    Oczywiście nadal pozostaje kwestia dostępności superładowarek i
    obsługi ładowania 200+ kW przez samochód.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 185. Data: 2022-12-26 17:47:03
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 24.12.2022 o 08:27, Shrek pisze:

    > A tyś widział prąd elektryczny na oczy?

    > Bo w dzień większość ludzi jest w pracy.

    A prąd gdzie jest?

  • 186. Data: 2022-12-26 18:20:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Dec 2022 17:47:03 +0100, ii wrote:

    > A prąd gdzie jest?

    A prad jest potrzebny do pracy.

    Ale to sie moze zmienic, jak PV sie upowszechni - w nocy pradu nie
    bedzie, trzeba bedzie ladowac w pracy :-)

    J.

  • 187. Data: 2022-12-26 20:51:58
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.12.2022 o 18:20, J.F pisze:

    > A prad jest potrzebny do pracy.

    8h x 200W

    > Ale to sie moze zmienic, jak PV sie upowszechni - w nocy pradu nie
    > bedzie, trzeba bedzie ladowac w pracy :-)

    Tak, w tym czasie zbiera się energię na resztę doby.

  • 188. Data: 2022-12-26 21:05:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Dec 2022 20:51:58 +0100, ii wrote:

    > 8h x 200W

    Komputer?
    Gdzies tam w fabrykach trzeba jeszcze cos innego robic.
    Choczby te samochody.
    I tu juz 200W nie starczy ...

    > Tak, w tym czasie zbiera się energię na resztę doby.

    Tylko jeszcze trzeba sie jakos dogadac, ze mozna ładować w czasie
    pracy. A nie tak, ze solary w domu, a samochod pod pracą.

    J.

  • 189. Data: 2022-12-27 11:41:42
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 26.12.2022 o 21:05, J.F pisze:

    > Komputer?
    > Gdzies tam w fabrykach trzeba jeszcze cos innego robic.
    > Choczby te samochody.
    > I tu juz 200W nie starczy ...

    Ano nie, ale samochody zawsze się robiło i zawsze takie duże zakłady
    zaopatrywało się osobno w energię. Komputerów zresztą też już długo
    używa się do prac biurowych, ale ... to jak się tak boicie to róbcie
    mniejsze samochody a nie że duże elektryki o wszystko obwiniacie :-)

    > Tylko jeszcze trzeba sie jakos dogadac, ze mozna ładować w czasie
    > pracy. A nie tak, ze solary w domu, a samochod pod pracą.

    Ale, że co? Nie ma umów prosumenckich i konsumenckich? Stoi ładowarka
    przed zakładem i można się ładować. Nie stoi, ludzie idą w ...j z takiej
    pracy. Jak firma nie umie zorganizować pracownikom zwykłego gniazdka to
    jak może poradzić sobie z podstawową działalnością.

  • 190. Data: 2022-12-29 13:38:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > musiałaby być nawet tak szybka (obiad).
    >
    > Oczywiście nadal pozostaje kwestia dostępności superładowarek i
    > obsługi ładowania 200+ kW przez samochód.

    To już też nie jest problemem za naszą zachodnią granicą:

    https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci/pojechali-te
    sla-model-y-z-warszawy-az-do-hiszpanii-najtrudniej-b
    ylo-wyjechac-z-polski/2rnbsfb?utm_source=forum.elekt
    rowoz.pl_viasg_auto-swiat&utm_medium=referal&utm_cam
    paign=leo_automatic&srcc=undefined&utm_v=2