  • 171. Data: 2022-12-22 18:34:05
    Temat: Re: Wodor
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2022 o 18:26, ii pisze:

    > Ale co, krowę mam kupić sprzedawcy czy jednak sam sobie poradzi?

    No właśnie problem w tym, że jak nie będzie krowy na zbyciu, to ile byś
    lodówek w markecie nie wstawił to wołowiny od tego nie przybędzie.
    Podobnie jak prądu od gniazdek.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 172. Data: 2022-12-22 19:35:38
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.12.2022 o 18:34, Shrek pisze:

    > No właśnie problem w tym, że jak nie będzie krowy na zbyciu, to ile byś
    > lodówek w markecie nie wstawił to wołowiny od tego nie przybędzie.
    > Podobnie jak prądu od gniazdek.

    Krowy przestaną hodować? Weź przestań, oni z tego żyją. Jak przestaną to
    inni zaczną. A ja inni przestaną to Ty sobie kupisz krowę. To nie jest
    skomplikowana maszyna, której nie da się za życia zbudować. Tak samo
    samodzielna produkcja prądu z PV staje się opłacalna.

  • 173. Data: 2022-12-23 11:25:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Dec 2022 07:55:36 +0100, Cavallino wrote:

    > Co mnie tankowanie obchodzi?

    Skoro twierdzisz, ze na tankowanie traci sie wiecej czasu ... to podaj
    ile :-P

    > Nie klikam w linki, zwłaszcza obcojęzyczne.
    > Nie umiesz googla użyć i cytatu wrzucić, to już nie mój problem.

    Ani moj :-P

    > I dlatego sponsorują takich pożytecznych idiotów, jak Ty i inni na tej
    > grupie, żeby nadal mogli ciągnąć kasę z zasyfiania planety.

    20 lat temu jakos nie miales oporow zasyfiac :-)

    Teraz tez sie nie interesujesz ile zasyfia wyprodukowanie baterii
    i paneli PV - bo reszta to załóżmy, ze podobna ..

    > Podawałem wiele razy, nie podobało Ci się.

    Podawales bez uzasadnienia.

    > W którym miejscu?
    > Bo Ci nie pasuje do tezy, to musi być koniecznie nieprawda?
    >
    > HINT: przeglądu lpg nie chcieli zrobić w tym samym dniu, odwieźli go do
    > gazownika następnego dnia.

    Ze przeglad w ASO moze trwac dwa dni, to mnie nie dziwi - ot, brak
    wolnego stanowiska cczy mechanika.
    Ale to samo dotyczy tez BEV.

    > No i całość kosztowała 1500 zł vs 200 zł w bev....

    No w sumie ... wymiany oleju nie ma, wymiany klockow nie ma,
    naprawy zawieszenia załóżmy ze nie ma, wymiany plynu załóżmy ze nie ma
    ... to moze i faktycznie szybko i tanio.

    rogach-trasy-zaczynaja-sie-przytykac-rekord-przejazd
    ow-na-s8/gyc8y3h

    > No i?
    > Napisz jak będzie 10 mln, tyle pewnie aut jest w okolicy.

    10 mln to tak pol Polski - szeroka okolica.

    > Wtedy będziesz mógł gadać, że normą jest jeżdżenie codziennie w trasę.

    W trase jak trase - ci pewnie do domu dojezdzają. Pod Warszawą.

    J.

  • 174. Data: 2022-12-23 11:45:04
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-12-2022 o 11:25, J.F pisze:

    > Skoro twierdzisz, ze na tankowanie traci sie wiecej czasu ... to podaj
    > ile :-P

    Nie - to Ty twierdzisz, że traci się mniej, więc Ty licz.

    > 20 lat temu jakos nie miales oporow zasyfiac :-)

    Nawet 4 lata temu.
    Na tym polega rozwój człowieka, że całe życie się uczy czegoś nowego.

    Co prawda niektórzy się bronią rękami i nogami przed przyswajaniem tego
    typu wiedzy....

    > Teraz tez sie nie interesujesz ile zasyfia wyprodukowanie baterii

    Interesuję się.
    https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/wyprodukowani
    e-1-kwh-ogniw-do-elektryka-wymaga-4148-kwh-energii-b
    ateria-ogniw-do-auta-elektrycznego-to-280-l-benzyny/

    > Podawales bez uzasadnienia.

    Kłamiesz.
    Przynajmniej raz uzasadnienie padło, czy ode mnie czy od innych dyskutantów.

    A to że ktoś nie chce leczyć Twojej sklerozy i podawać go za każdym
    razem, to już inna sprawa.

    > Ze przeglad w ASO moze trwac dwa dni, to mnie nie dziwi - ot, brak
    > wolnego stanowiska cczy mechanika.

    Nie przyjmą Ci auta w ogóle bez wolnego stanowiska.
    Umawiać to się trzeba ze 2 ttgodnie naprzód.

    > Ale to samo dotyczy tez BEV.

    j.w.
    Przegląd jest zbędny, wiec trwa 1h )w Tesli 0h), a to i tak zawiera z 45
    minut na przyjęcie i wydanie samochodu.

    > No w sumie ... wymiany oleju nie ma, wymiany klockow nie ma,
    > naprawy zawieszenia załóżmy ze nie ma, wymiany plynu załóżmy ze nie ma
    > ... to moze i faktycznie szybko i tanio.

    Dokładnie tak jest.

  • 175. Data: 2022-12-23 12:06:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2022 o 19:35, ii pisze:

    > Krowy przestaną hodować? Weź przestań, oni z tego żyją.

    U marksa i korwina się uczyłeś makroekonomii? Skoro brakuje węgla, to
    wystarczy otworzyć więcej składów - z węgla one żyją więc dosypią;)

    > Tak samo
    > samodzielna produkcja prądu z PV staje się opłacalna.

    No to sobie po nocach ładuj z fotowoltaiki. Tylko nie mów że takie
    rozwiązanie jest lepsze i wygodniejsze niż 5 minut na stacji.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 176. Data: 2022-12-23 13:33:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Dec 2022 11:45:04 +0100, Cavallino wrote:

    > Nie - to Ty twierdzisz, że traci się mniej, więc Ty licz.

    Na tankowanie to ja trace 5 minut.
    Co 600km.

    > Nawet 4 lata temu.
    > Na tym polega rozwój człowieka, że całe życie się uczy czegoś nowego.
    >
    > Co prawda niektórzy się bronią rękami i nogami przed przyswajaniem tego
    > typu wiedzy....

    Np ze to na prad z Bełchatowa :-)
    Choc Ty masz solary i prace w domu, to moze nie :-)

    > Interesuję się.
    > https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/wyprodukowani
    e-1-kwh-ogniw-do-elektryka-wymaga-4148-kwh-energii-b
    ateria-ogniw-do-auta-elektrycznego-to-280-l-benzyny/

    Zakladajac, ze rzetelnie policzyli, to mamy tam 207kWh na kazdy 1kWh
    baterii. Stosunek 200:1, zwroci sie po 200 pelnych ladowaniach,
    czyli gdzies po 80kkm. No ale moze byc to energia odnawialna,
    a benzyny wyjdzie wiecej, a benzyna sie skonczy :-)

    A czemu im wyszlo 21kkm czyli 1400 litrow benzyny ... no pomysl.

    > Kłamiesz.
    > Przynajmniej raz uzasadnienie padło, czy ode mnie czy od innych dyskutantów.

    Jedno moglem przegapic.
    Podaj swoje jeszcze raz.

    > A to że ktoś nie chce leczyć Twojej sklerozy i podawać go za każdym
    > razem, to już inna sprawa.

    Pare razy i zapamietam.
    Ale musi wygladac wiarygodnie, najlepiej szczególowo policzone.

    > Nie przyjmą Ci auta w ogóle bez wolnego stanowiska.
    > Umawiać to się trzeba ze 2 ttgodnie naprzód.

    Ale jak mechanik skonczy robote dwie godziny wczesniej, to co robi?

    > j.w.
    > Przegląd jest zbędny, wiec trwa 1h )w Tesli 0h), a to i tak zawiera z 45
    > minut na przyjęcie i wydanie samochodu.

    Czyli przeglad jest. I nie taki zbędny :-P

    > Dokładnie tak jest.

    Ale luzow w zawieszeniu nie moze byc, czy innych usterek,
    ani baterii od Hyundaia,
    bo sam olej w ICE to sie szybko wymienia :-)

    J.

  • 177. Data: 2022-12-23 13:51:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-12-2022 o 13:33, J.F pisze:

    > Na tankowanie to ja trace 5 minut.
    > Co 600km.

    Kłamiesz.

    > Np ze to na prad z Bełchatowa :-)

    Czyli i tak 10 razy lepiej, niż na ropę od szejków.

> [...]
    >
    > Zakladajac, ze rzetelnie policzyli, to mamy tam 207kWh na kazdy 1kWh
    > baterii. Stosunek 200:1, zwroci sie po 200 pelnych ladowaniach,

    Ale co Ty liczysz?
    Napisali wyraźnie - po spaleniu 280 l benzyny.
    To jest jakieś 3000 km przebiegu ice.

    > A czemu im wyszlo 21kkm czyli 1400 litrow benzyny ... no pomysl.

    Zaniżyli ilość benzyny spalanej faktycznie przez benzyniaki.

    > Jedno moglem przegapic.

    Nic nie przegapiłeś, tylko celowo głupa udałeś.

    > Podaj swoje jeszcze raz.

    Poszukaj sobie na grupie, jak Cię interesuje.

    > Pare razy i zapamietam.

    Nieprawda.
    Z uporem maniaka zwykle wracasz do swoich własnych przemyśleń i nie
    zapamiętujesz całej masy faktów, które zadają im kłam.

    > Ale jak mechanik skonczy robote dwie godziny wczesniej, to co robi?

    Widać dobrze planuję i nie kończy.
    Zresztą - to nie mój problem.

    > Czyli przeglad jest.

    W tesli nie ma.

    A inni nadal chcą zarabiać na serwisie, więc wymyślają tego typu
    absurdalne "potrzeby".
    Np. obowiązkowa wymiana płynu hamulcowego w niespełna rocznym aucie....

    > I nie taki zbędny :-P

    Całkowicie.

    > Ale luzow w zawieszeniu nie moze byc, czy innych usterek,

    Jak są luzy to się na naprawę jedzie, a nie na przegląd.

    > ani baterii od Hyundaia,

    A potem łżesz jak pies, że niby coś zapamiętujesz.

    Tego też niby ani razu nie widziałeś, że już z 3 razy dementowałem
    aktualność twoich wątpliwości w tym temacie?

  • 178. Data: 2022-12-23 14:28:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Dec 2022 13:51:33 +0100, Cavallino wrote:

    > Kłamiesz.

    W czym - ze 5 minut, czy ze co 600km ?

    > Czyli i tak 10 razy lepiej, niż na ropę od szejków.

    Ropa od braci Rosjan :-P

    Ale ponoc o smrod chodzi.

    e-1-kwh-ogniw-do-elektryka-wymaga-4148-kwh-energii-b
    ateria-ogniw-do-auta-elektrycznego-to-280-l-benzyny/

    > Ale co Ty liczysz?
    > Napisali wyraźnie - po spaleniu 280 l benzyny.

    Ty czytac wlasnych linkow nie umiesz.

    "Mówimy o energii na sam proces formowania katod, anod, docelowych
    ogniw, BEZ wydobycia surowców."

    "Przyjmuje się średnio, że do produkcji ogniw potrzeba średnio 1/5 (20
    procent) całej energii włożonej w stworzenie kompletnej baterii wraz z
    elektroniką sterującą (zobacz np. TU). A zatem do wyprodukowania 1 kWh
    baterii musimy zużyć w sumie 207,4 kWh energii.

    No i znowu: wytworzenie akumulatora o pojemności 64 kWh to wydatek
    energetyczny wynoszący 13274 kWh. Odpowiednik 1397 litrów benzyny,
    które przeciętnemu samochodowi wystarczą do przejechania 21 500
    kilometrów."

    Wiec ja licze tak, ze bateria "kosztuje" 207 jej pełnych ładowan.

    > Zaniżyli ilość benzyny spalanej faktycznie przez benzyniaki.

    Klapki na oczach nie pozwalaja Ci myslec :-)

    > Nieprawda.
    > Z uporem maniaka zwykle wracasz do swoich własnych przemyśleń i nie
    > zapamiętujesz całej masy faktów, które zadają im kłam.

    Jak to maja byc fakty typu "1000 km nalezy rozlozyc na 3 dni",
    "tankowanie to pół godziny", to co sie dziwisz, ze nie zapamietuje ..

    > Widać dobrze planuję i nie kończy.
    > Zresztą - to nie mój problem.

    Nie ma gdzies tam aut czekajacych na placu na naprawe/przegląd ?

    > W tesli nie ma.

    Ja tam wnioskuje, ze jest, skoro podajesz czas na przyjecie i wydanie
    :-)

    > A inni nadal chcą zarabiać na serwisie, więc wymyślają tego typu
    > absurdalne "potrzeby".
    > Np. obowiązkowa wymiana płynu hamulcowego w niespełna rocznym aucie....

    Albo płynu chlodzącego w baterii ...

    > Całkowicie.

    Widac do czegos sluzy. Chocby do utrzymania gwarancji :-P

    > Jak są luzy to się na naprawę jedzie, a nie na przegląd.

    Ja tam nie wiem czy sa luzy. Na przegladzie wyjdzie ...

    > A potem łżesz jak pies, że niby coś zapamiętujesz.
    > Tego też niby ani razu nie widziałeś, że już z 3 razy dementowałem
    > aktualność twoich wątpliwości w tym temacie?

    Tzn jak wyglada w/g ciebie - ze sie juz nie wymienia plynu,
    ze plyn znacznie potanial, ze mozna kupic gdzie indziej płyn (inny?),
    czy ze w niektorych modelach sie nie wymienia?

    J.

  • 179. Data: 2022-12-23 15:22:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-12-2022 o 14:28, J.F pisze:

    > W czym - ze 5 minut, czy ze co 600km ?

    Pewnie i w jednym i w drugim.
    To że coś jest teoretycznie możliwe nie oznacza, że tak się robi.

    > Ropa od braci Rosjan :-P

    A to ze 20 razy lepiej.

    > Ty czytac wlasnych linkow nie umiesz.

    Umiem.
    Tylko nie umiem tak jak Ty - wybiórczo.

    > Wiec ja licze tak, ze bateria "kosztuje" 207 jej pełnych ładowan.

    A ja że 280 l benzyny.

    > Jak to maja byc fakty

    Nie zapamiętujesz żadnych.
    Wyłącznie własne pierwotne wyobrażenia.
    Zupełnie jak baba.

    > Nie ma gdzies tam aut czekajacych na placu na naprawe/przegląd ?

    j.w.

    > Ja tam wnioskuje, ze jest, skoro podajesz czas na przyjecie i wydanie
    > :-)

    Coś pisałem że mam Teslę?
    Nie?
    To nie bredź.

    > Albo płynu chlodzącego w baterii ...

    Kolejny raz....

    > Tzn jak wyglada w/g ciebie - ze sie juz nie wymienia plynu,

    Dlaczego nie zapamiętałeś za poprzednimi 3 razami?
    Podobno zapamiętujesz takie rzeczy....

    > ze plyn znacznie potanial, ze mozna kupic gdzie indziej płyn (inny?),
    > czy ze w niektorych modelach sie nie wymienia?

    Było opisane.

  • 180. Data: 2022-12-23 16:00:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Dec 2022 15:22:58 +0100, Cavallino wrote:

    > Pewnie i w jednym i w drugim.
    > To że coś jest teoretycznie możliwe nie oznacza, że tak się robi.

    Samo tankowanie trwa 5 minut. Wraz z placeniem, chyba ze kolejka po
    hotdoga.

    > Umiem.
    > Tylko nie umiem tak jak Ty - wybiórczo.

    > A ja że 280 l benzyny.

    Ale tp tylko czesc baterii.

    Zlosliwie cytat wyciales ?

    > Nie zapamiętujesz żadnych.
    > Wyłącznie własne pierwotne wyobrażenia.
    > Zupełnie jak baba.

    A co - moze mam zapamietac ze 1kWh baterii to 280 litrow benzyny?

    > Coś pisałem że mam Teslę?
    > Nie?
    > To nie bredź.

    Przeciez widac jeszcze u góry, ze o Tesli pisales.
    Masz, nie masz - nie wnikam.

    > Kolejny raz....

    Kwestionujesz prawdziwosc
    https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci/tego-nie-spo
    dziewasz-podczas-serwisu-elektryka-musial-wymienic-p
    lyn-za-prawie-2-tys/s8lmlbn

    ?

    > Dlaczego nie zapamiętałeś za poprzednimi 3 razami?
    > Podobno zapamiętujesz takie rzeczy....

    Widac niewyraznie napisales.

    > Było opisane.

    J.