  • 91. Data: 2022-12-03 09:53:38
    Temat: Re: Wodor
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 29 Nov 2022 10:12:50 +0100, Mirek Ptak

    > Jezu... do jakiej tezy?

    Do tezy że EV marnuje czas, a ICE nie.

    > Proste stwierdzenie *faktu* - tankujesz szybko, ładujesz długo. Koniec
    > dyskusji o faktach.

    Proste to jest dla kogoś kto myśli tylko daną chwilą, która pasuje akurat
    do jego myślenia. Ale życie inaczej wygląda. Jeśli nie rozumiesz *faktów*,
    że użytkownik BEV "traci" na ładowaniu publicznym w trasie, ale oszczędza
    na czasie serwisu i ładowania w domu (bo ładowanie na publicznych
    ładowarkach to jakiś promil ładowania), to nie mamy o cyzm dyskutować.

    Taka sama dyskusja była z J.F. który domagał si ępodania spalania dla HEV i
    ICe przy 80/h i 120/h, tylko że jazda drogowa to nie jest stała prędkość.
    Nawet na autostradzie się zwalnia i przyśpiesza, raz się jedzie z górki,
    raz pod górkę, raz z wiatrem a raz pod wiatr, i HEV dysponuje zużyciem
    energii LEPIEJ niż ICE.

    > To, że ładowanie można wykorzystać na przerwę w podróży, obiad czy
    > cokolwiek innego jest również *faktem*. Przy tankowaniu też to *można*
    > zrobić.

    Nie o tym pisałem, przeczytaj łaskawie ponownie ze zrozumieniem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 92. Data: 2022-12-05 12:00:16
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 02.12.2022 o 08:22, Cavallino pisze:
    > No widzisz - mówię że klapki w głowie.
    > Elektryki nie są dla tak upartych, którzy nie jedzą, nie sikają i w
    > ogóle nie mogą stracić nawet minuty cennego czasu.

    Jak trzeba to się zatrzymuję, a że zwykle nie trzeba... :)

    > I nie 30 minut, a góra 10-15.

    Jak będzie 5 to zobaczymy :)

    > Zakładając że zatankować też kiedyś trzeba, to w sumie 0.

    No jak najbardziej - dzisiaj o 6:30 zatankowałem w Gliwicach, po 28
    minutach byłem w macu przed granicą, po kolejnych 7 (długo czekałem na
    tosty ;) ) byłem z powrotem na A1.
    To tankowanie wystarczy mi na dojazd, dojazdy do JLR i powrót. Ponowne
    tankowanie w przyszły poniedziałek w drodze na SK :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 93. Data: 2022-12-05 12:14:15
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 03.12.2022 o 09:53, Myjk pisze:
> [...]
    > na czasie serwisu i ładowania w domu (bo ładowanie na publicznych
    > ładowarkach to jakiś promil ładowania), to nie mamy o cyzm dyskutować.

    Nie bardzo wiem o czym Ty tu do mnie piszesz, a już wspomnienie o tym,
    że ładowanie na publicznych ładowarkach to promil? Jakbym miał jeździć
    samochodem przy takich założeniach to już bym dawno miał BEV - niestety
    jest inaczej :)

> [...]
    > Nawet na autostradzie się zwalnia i przyśpiesza, raz się jedzie z górki,
    > raz pod górkę, raz z wiatrem a raz pod wiatr, i HEV dysponuje zużyciem

    Po co mi piszesz o oczywistościach?

    > Nie o tym pisałem, przeczytaj łaskawie ponownie ze zrozumieniem.

    Hmmm?

    Pozdrawiam - Mirek

  • 94. Data: 2022-12-05 12:17:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-12-2022 o 12:14, Mirek Ptak pisze:
> [...]

    > że ładowanie na publicznych ładowarkach to promil? Jakbym miał jeździć
    > samochodem przy takich założeniach to już bym dawno miał BEV

    Takich to znaczy jakich (założeniach)?

  • 95. Data: 2022-12-05 12:22:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-12-2022 o 12:00, Mirek Ptak pisze:

    > Jak trzeba to się zatrzymuję, a że zwykle nie trzeba... :)

    > Jak będzie 5 to zobaczymy :)

    j.w.

    > No jak najbardziej - dzisiaj o 6:30 zatankowałem w Gliwicach,

    Zmierzyłeś czas?

    > po 28
    > minutach byłem w macu przed granicą, po kolejnych 7 (długo czekałem na
    > tosty ;) ) byłem z powrotem na A1.

    Czyli de facto problem to Twoje bawienie się w blokersa, a nie postoje,
    bo te zrobiłeś 2 podczas trasy.
    Podczas gdy elektrykiem naładowanym w domu zrobiłbyś jeden, pewnie w
    sumie zajmujący mniej czasu.

    Pozostałoby znaleźć tylko stację z ładowarkami Ionity i Makiem gdzieś na
    Słowacji...

    > To tankowanie wystarczy mi na dojazd, dojazdy do JLR i powrót.

    Pisałeś że w pracy możesz ładować, więc też to odpada przy liczeniu.
    Zorganizuj to samo pod blokiem i po kłopocie.

    Inaczej to nie ma sensu, żadnego, również ekonomicznego.
    No chyba że chcesz dla samej frajdy z jazdy (ja bym chciał), ale chyba
    nie chcesz....

  • 96. Data: 2022-12-05 13:00:49
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 05.12.2022 o 12:17, Cavallino pisze:

    > Takich to znaczy jakich (założeniach)?

    Nie wycinaj to będziesz wiedział:

  • 97. Data: 2022-12-05 13:12:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-12-2022 o 13:00, Mirek Ptak pisze:

    > Nie wycinaj to będziesz wiedział:

    Wiem co wyciąłem, a jakbym nie wiedział, to mam historię.
    Ale pytam co Ci się w tym stwierdzeniu nie zgadza?

    Obstawiam jakąś niewiedzę związaną z brakiem użytkowania bev na codzień,
    bo zdanie jest prawdziwe.

  • 98. Data: 2022-12-05 13:21:59
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 05.12.2022 o 12:22, Cavallino pisze:

    > Zmierzyłeś czas?

    Nie - wyjęcie telefonu spowodowało by nieodwracalną stratę czasu ;)
    6:30 - jak zwykle kolejki nie było :)

    > Czyli de facto problem to Twoje bawienie się w blokersa, a nie postoje,
    > bo te zrobiłeś 2 podczas trasy.
    > Podczas gdy elektrykiem naładowanym w domu zrobiłbyś jeden, pewnie w
    > sumie zajmujący mniej czasu.

    Jakbym wcześniej zatankował...

    > Pozostałoby znaleźć tylko stację z ładowarkami Ionity i Makiem gdzieś na
    > Słowacji...

    Ostatni mak czy cos podobnego w odległości akceptowalnej jest we
    Frydku-Mystku i nawet jest tam obok w centrum handlowym ładowarka:
    https://www.plugshare.com/location/142256

    50kW - obleci :), ale ciągle jest to zaledwie 100 km od domu.

    W już sporej odległości i na trasie (jeżdżę przez Piestany, bo most w
    Hlohovcu jest remontowany) jest dopiero ta ładowarka:
    https://www.plugshare.com/location/266704
    Na D1 nie ma nic :(

    Gorzej jak już ten most otworzą (ponoć lada moment) - Hlohovec teraz to
    biała plama ładowarkowa :(

    Pozdrawiam - Mirek

  • 99. Data: 2022-12-05 13:28:45
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 05.12.2022 o 13:12, Cavallino pisze:

    > Wiem co wyciąłem, a jakbym nie wiedział, to mam historię.
    > Ale pytam co Ci się w tym stwierdzeniu nie zgadza?
    >
    > Obstawiam jakąś niewiedzę związaną z brakiem użytkowania bev na codzień,
    > bo zdanie jest prawdziwe.

    Zapewne dla niektórych jest prawdziwe - dla mnie nie i to zupełnie nie.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 100. Data: 2022-12-05 13:41:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 05-12-2022 o 13:28, Mirek Ptak pisze:

    > Zapewne dla niektórych jest prawdziwe - dla mnie nie i to zupełnie nie.

    No i dlatego chciałbym zrozumieć, co się nie zgadza?
    Chodzi brak możliwości ładowania ze swojego gniazdka?