  • 11. Data: 2022-11-25 11:57:32
    Temat: Re: Wodor
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-25-listopada-2022 o 10:12, J.F pisze:
    > Bo ciagle ropa i wegiel tansze

    Gdyby ekofaszystom zależało na ekologii to tu i teraz dotowaliby LPG do
    miasta.

    Fakt teraz wojna ale zachowanie eko0faszystów nie w skazuje na duży
    poziom inteligencji.

  • 12. Data: 2022-11-25 12:01:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Nov 2022 11:57:32 +0100, _Master_ wrote:

    > Gdyby ekofaszystom zależało na ekologii to tu i teraz dotowaliby LPG do
    > miasta.
    > Fakt teraz wojna ale zachowanie eko0faszystów nie w skazuje na duży
    > poziom inteligencji.

    No - tak prawde mowiac, to czy auto emituje mniej szkodliwosci na LPG,
    to nie jestem przekonany.
    Bo zakladamy jakies w miare nowoczesne auto, z komputerem zestrojonym
    na pilnowanie emisji na benzynie ... i do tego dolozoną garażowo
    instalacje LPG.

    No ale to bylo kiedys - teraz ekologiczne jest auto elektryczne na
    prad z Bełchatowa, juz nawet PHEV jest chyba zle traktowane :-)

    J.

  • 13. Data: 2022-11-25 13:12:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-11-25 o 10:12, J.F pisze:
    > No to sie zrobi wieksza pompe, albo dwie butle.

    Czyli koszt x2? 3 miliony na stację?
    A tymczasem ładowarka o mocy 350kW kosztuje już nieco poniżej 200 tys.
    co i tak jest przegięciem, zważywszy na to co w niej siedzi (a siedzi
    mniej więcej to co w zwykłym falowniku + komputer wystrugany z
    ziemniaka, taki żeby ogarnął komunikację po CAN i skumał jak przyjąć
    kartę RFID).
    Wodór jest drogi i kłopotliwy jeśli chodzi o rozwiązania w trasach. Jest
    kompletną porażką jeśli chodzi o ładowanie w domu, bo coś takiego jest
    już w ogóle niewykonalne. A domowa cegła z przewodem trójfazowym do
    ładowania elektryka kosztuje tysiaka i nie wymaga niczego poza gniazdem
    w chałupie.

    L.

  • 14. Data: 2022-11-25 13:33:52
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 25.11.2022 o 08:58, J.F pisze:

    > A w branzy cos zawrzalo, bo podobno Musk rzucil tweeta,
    > ze wodor nie jest taki zly, jak sie zdawalo.
    >
    > Dobry jest, czy jakąs spekulacje robi na akcjach?

    Jedno i drugie. :-)

    Ale dobry jest w transporcie publicznym a nie prywatnym a spekulacje są
    rzeczą ludzką :-)

  • 15. Data: 2022-11-25 13:42:34
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Nov 2022 09:27:14 +0100, Lisciasty

    > a druga to klasyczna elektroliza, która w zasadzie jest
    > bez sensu bo po cholerę robić sprzęt do elektrolizy i zużywać w nim
    > prund ze stratami, jak ten prund można od razu wpakować w baterie.

    Bo kłerwa! czas ładowania kłerwa!, zasięg 2000km na ładowaniu kłerwa! musi
    być, bez szczania, jedzenia kłerwa! i odpoczywania kłerwa! ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2022-11-25 13:46:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Nov 2022 13:12:16 +0100, Lisciasty

> [...]
    > już w ogóle niewykonalne. A domowa cegła z przewodem trójfazowym do
    > ładowania elektryka kosztuje tysiaka i nie wymaga niczego poza gniazdem

    ONI tego nie zrozumieją, kocie ;) bo !kłerwa przecież większość mieszka w
    blokach i nie będą !kłerwa ciągać przedłużaczy z okien, !kłerwa i to
    jeszcze !kłerwa trójfazowych.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2022-11-25 14:55:41
    Od: K <...@l...com>

    On 25/11/2022 08:27, Lisciasty wrote:

> [...]
    > czy nawet dłużej. Mowa o jakiejś pilotażowej stacji u nas w kraju.
    > No i druga sprawa to pozyskiwanie wodoru. Jedna to jakieś odpadowe
    > wykorzystanie z produkcji czegoś tam z gazu (gdzie ponoć są szkody
    > środowiskowe) a druga to klasyczna elektroliza, która w zasadzie jest
    > bez sensu bo po cholerę robić sprzęt do elektrolizy i zużywać w nim
    > prund ze stratami, jak ten prund można od razu wpakować w baterie.
    >
    > Ale niech próbują, może coś lepszego wymyślą. Tyle że ten wodór jest
    > memłany od dawien dawna i w sumie postępów nie widać.

    Toyota ma jezdzacy prototyp w ktorym sie wymienia kartridze z wodorem.

  • 18. Data: 2022-11-25 18:32:18
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.11.2022 o 08:58, J.F pisze:

    > A w branzy cos zawrzalo, bo podobno Musk rzucil tweeta,
    > ze wodor nie jest taki zly, jak sie zdawalo.
    >
    > Dobry jest, czy jakąs spekulacje robi na akcjach?

    https://francuskie.pl/citroen-peugeot-i-opel-na-wodo
    r-ladowanie-w-3-minuty-rusza-produkcja-przemyslowa/

    Coś w tym jest, skoro Żabojady odpalają produkcję seryjną :)

    Jakoś w tym wątku/grupie nikt o tym nie wspomniał a news jest sprzed
    miesiąca. Same hehehejtery :)

    Łokurwa, muszę skopiować tekst na grupę bo nawet nie klino :D

    "Citroën Jumpy, Peugeot Expert i Opel Vivaro będą produkowane w wersji
    wodorowej na skalę przemysłową. Od 2024 r. fabryki Stellantis będą miały
    zdolność produkcyjną 5 000 pojazdów rocznie, potwierdzając ambicje firmy
    Stellantis, aby stać się pierwszym masowym producentem pojazdów
    użytkowych napędzanych wodorem

    poster
    Podczas wizyty w zakładzie w Hordain w północnym regionie
    Hauts-de-France dyrektor generalny firmy Stellantis Carlos Tavares
    ogłosił rozpoczęcie masowej produkcji lekkich pojazdów użytkowych
    Peugeot, Citroën i Opel w wersji napędzanej wodorem, wyposażonej w
    ogniwo paliwowe.

    ,,Jestem bardzo dumny z pracy wykonanej przez kierownictwo i pracowników
    w Hordain, którzy sprawili, że ich zakład jest pierwszym na świecie,
    który łączy trzy rodzaje energii, co jest możliwe dzięki elastyczności
    naszego systemu produkcyjnego. Dowodzi to zaangażowania firmy Stellantis
    w inwestowanie we Francji w najnowsze technologie oraz we wspieranie
    niskoemisyjnej mobilności w oparciu o zasadę ,,One Company"" - powiedział
    Tavares. ,,Stellantis udało się przejść do następnego kroku w historii
    motoryzacji, w transformacji zarządzanej wspólnie z naszymi partnerami
    społecznymi w naszych 12 zakładach przemysłowych w siedmiu regionach
    Francji, gdzie mamy historyczne korzenie".

    Te pojazdy zasilane wodorem będą montowane na linii wieloenergetycznej
    zakładu, która produkuje już wersje elektryczne i spalinowe dziennego
    ,,K-Zero". Modele napędzane wodorem, wykorzystujące wzmocnioną platformę
    będą następnie przechodzić zwykłe etapy lakierowania i montażu, na tej
    samej linii produkcyjnej co pojazdy spalinowe i elektryczne, zanim
    trafią do nowego obiektu o powierzchni 8000 m?, który skupia się
    wyłącznie na ostatecznym montażu.

    Specjalny zespół zainstaluje zbiornik, dodatkowe akumulatory i ogniwo
    paliwowe na linii produkcyjnej w Hordain, co skróci o połowę czas
    dostosowania w porównaniu z poprzednim procesem na małą skalę, w którym
    ogniwo paliwowe było montowane w warsztacie pilotażowym w Rüsselsheim.

    Ta industrializacja lekkich samochodów dostawczych zasilanych wodorem -
    której towarzyszą inwestycje o wartości 10 mln euro przy wsparciu
    finansowym rządu francuskiego - stanowi nowy krok dla zakładów w
    Hordain, gdzie 43% modeli dla marek Peugeot, Citroën, Opel, Vauxhall,
    Fiat i Toyota jest już dostępnych w wersji elektrycznej o zerowej emisji."

    No, skopjowałem :]

    Teraz hehejtery, do boju!

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 19. Data: 2022-11-25 19:16:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-11-25 o 12:01, J.F pisze:
    > No - tak prawde mowiac, to czy auto emituje mniej szkodliwosci na LPG,
    > to nie jestem przekonany.
    Ja tu już kiedyś wklejałem testy w instytucie robione, wnioski były
    takie że dużo mniej trują, szczególnie w węglowodorach aromatycznych,
    CO2 chyba też mniej produkują bo LPG ma więcej wodoru niż węgla w
    przeciwieństwie do benzyny. Jedynie NOx trochę więcej produkują bo jest
    wyższa temp w cylindrze.
    --
    Janusz

  • 20. Data: 2022-11-25 19:18:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-11-25 o 13:46, Myjk pisze:
> [...]
    >
    > ONI tego nie zrozumieją, kocie ;) bo !kłerwa przecież większość mieszka w
    > blokach i nie będą !kłerwa ciągać przedłużaczy z okien, !kłerwa i to

    No trójfazowe to se na pewno w bloku podłączą :)
    --
    Janusz